Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Går det an å kombinere ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-08, 16:58   #1
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Går det an å kombinere ...

Ketolyse og Blodtypedietten??

Det kom en kunde inn på jobb her om dagen og hun fortalte meg at hun spiste etter blodtypedietten. Hun har gått ned mange kilo og er kvitt mange av plagene ved å kutte ut mye av den feile maten.
Mange ganger merker jeg ubehag i kroppen etter å ha spist diverse matvarer. Tenkte jeg skulle lese boken fra i morra og finne ut av hva jeg tåler og ikke tåler. Er o- i blodtype.
Har hatt problemer med å gå ned i vekt etter jul uansett hvor hardt jeg har prøvd. Nå tenkte jeg kanskje å prøve en ny vri. Noen som har noen erfaring med det??

Hilsen meg

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 17:06   #2
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Går det an å kombinere...

Jeg har lest om blodtypedietten, men følger den ikke.
Når jeg går på Ketolyse så spiser jeg alt feil ift min blodtype,
men går fint ned i vekt og har ingen smerter i muskler og ledd lenger.
Føler meg generelt veldig bra i kroppen også.

Dette var antakelig ikke særlig nyttig for deg.
Hilsen Nic

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 17:10   #3
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Går det an å kombinere...

Jeg har tatt blodprøve for noen år siden. Og fikk en analyse fra USA. I dag spiser jeg stikk i strid med den. Jeg har blodtype A, så egentlig skal jeg etter blodtypedietten spise lite kjøtt og nye brød.

Blodtypedietten er omstridt og jeg vet ikke hvor mye den har for seg.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 17:10   #4
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Går det an å kombinere...

ps. Jeg spiser egentlig en slags Ketolyse/Skaldeman-kombi jeg da,
siden jeg ikke tåler noen slags karbohydrater særlig godt. Holder meg stort sett til
kjøtt og fett. Litt grønnsaker av og til, for variasjonens skyld.
Dette fant jeg ut av på egen hånd, ettersom min kropp sikkert er litt snål,
og ikke oppfører seg som den burde iflg boka :-)

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 17:15   #5
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Går det an å kombinere...

Blir ikke utvalget av matvarer du kan spise vel dårlig dersom du både skal følge ketolyse og blodtypediett?

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 17:18   #6
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Går det an å kombinere...

I flg Blodtypedietten tåler ikke jeg svinekjøtt, men jeg spiser det altså nesten hver dag og føler meg friskere og bedre i kroppen enn noen gang.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 20:48   #7
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Går det an å kombinere ...

har ikke sotte meg så veldig mye inn i blodtypedietten så jeg er ikke sikker på hva jeg kan spise. om det er mye eller lite. jeg spiser heller lite og går ned i vekt enn å ha bra utvalg og ikke gå ned i vekt.
må tydeligvis finne min greie snart for ketolyse har stoppet helt opp....
har lenge snakket om å gå over til fedon, men lurer også på om jeg skal lese litt om atkins og skaldeman.....
Må virkelig gjøre noe, både i min holdning og i matveien.

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 23:25   #8
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Går det an å kombinere ...

Når du er blodtype o - så er det veldig greit å kombinere med lavkarbo kost.
Forøvrig så syns jeg du skal ta en titt på induksjon reglene for Atkins. Prøv å bruke kun de tillatte matvarene en periode og se om du får igang forbrenningen igjen.

Så til Goggen sitt innlegg:

Sitat:

Jeg har tatt blodprøve for noen år siden. Og fikk en analyse fra USA. I dag spiser jeg stikk i strid med den. Jeg har blodtype A, så egentlig skal jeg etter blodtypedietten spise lite kjøtt og nye brød.

Blodtypedietten er omstridt og jeg vet ikke hvor mye den har for seg.

Jeg er også blodtype A og det finnes to typer av blodtype A dessverre er det kun den ene typen som er beskrevet i blodtype dietten.Den andre er veldig lik blodtype o og jeg regner med at det er av den typen jeg og Goggen har.

Forøvrig lurer jeg på hvor lenge vekta har stått stille?

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 11:59   #9
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Går det an å kombinere ...

Før jul stor den stille leeeeenge. I vert fall to måneder. Ville IKKE under 72 uansett hva jeg gjorde. Men så kom jo jula og jeg hadde bestemt meg for å kose meg med mye god mat og drikke. Det ga jo selvfølgelig negative resultater, men har vært veldig flink etter jul, men står fortsatt stille.
Derfor henger jeg meg på en ABTB i et par uker og ser hvordan det gå. HÅper det løsner seg litt i vert fall.

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
sukker og karbofritt liv - mulig i lengden? bikini Lavkarbo generelt 11 22-05-06 12:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no