Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ketolyse og sykdom

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-08, 13:55   #1
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Ketolyse og sykdom

Er vel kanskje vanskelig å gi noe råd men jeg spør nå likevel.
Jeg har ME (kronisk utmattelses syndrom) Har hatt det i litt mer en 3,5 år nå. Det er en del forskjellige symptomer som muskel/ledd smerter, migrene, hjernetåke med mer. Men det verste for meg er utmattelsen. Tidligere har jeg klart å være oppegående en ca 7-8 timer om dagen. Svært sliten men noenlunde oppegående. Men med mye og hyppig sengeligging.

Men nå de siste 2-3 ukene har jeg blitt verre. Det er så vidt jeg kommer meg opp av senga etter 12 timers søvn. Jeg føler mest for å gå å legge meg hele tiden. Hjernetåken er også blitt verre. Tåler en god del mindre PC skriving en jeg har gjort tidligere. Er mye svimmel og mer kvalm en jeg har vært tidligere. Er bare oppe 3-4 timer om dagen nå. Fordelt utover dagen i korte perioder.

Jeg har gått på Ketolysekuren i snart 6 mnd nå (startet 13. august). Det har gått veldig fint egentlig. Har ikke merket noe forverring av sykdommen p.g.a. kuren.
Jeg har gått ned 18 kg siden da. Fra 124 til 106 kg (kremt, kremt, stolt). Blev litt mye krem og kransekake i jula så jeg gikk opp 2 kg da. De har jeg blitt kvitt nå. Men tror jeg er på et platå for tiden. Har ikke gått noe ned de siste 3-4 ukene. Jeg er i ketose men har ikke helt den gode følelsen som jeg bruker å ha når jeg går ned i vekt. Men jeg har ikke noe hast så å stå på et platå noen uker gjør ingen ting. For meg er dette ikke en kur jeg går på. Det er en permanent omlegging av kosten å det har gått veldig bra.

Men nå skal jeg til England på torsdag (torsdag til mandag). En ny trening/behandling for ME jeg skal prøve ut (LP). Men jeg gruer meg som en hund til all den reisinga! Er litt redd for å kollapse underveis også. Siden formen er så dårlig.

Men nå lurer jeg på om det kan være en ide å legge vekk kuren fra nå og til jeg kommer hjem igjen? Jeg vet ikke om den forverringen jeg har nå har noe med lavkarboen å gjøre men det hadde kanskje vært en ide å testet?
Jeg har jo kronisk energi mangel så kanskje det å spise raske karbo kan tilføre meg litt energi. Eller kanskje spise noen vanlige sjokolader på reisedagene for å få mer energi?

Noen som har noen tanker om dette?

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 17:13   #2
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og sykdom

Opprinnelig lagt inn av terry, her.

Jeg har jo kronisk energi mangel så kanskje det å spise raske karbo kan tilføre meg litt energi. Eller kanskje spise noen vanlige sjokolader på reisedagene for å få mer energi?

Noen som har noen tanker om dette?

Det tror jeg ikke er smart. Jeg tror det blir motsatt av det du håper. Hvis du tilfører kroppen raske karbohydrater gjør du bare vondt verre etter min mening.

Mer fett hadde nok jeg villet tro var bedre. Hva med Cocosa? Det er jo en kjent energi-trigger.

Lykke til og god tur!

__________________




Sist redigert av Goggen : 02-02-08 kl 17:34.
Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 17:17   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og sykdom

Enig med Goggen her. Prøv med cocosa, start gjerne allerede på mandag så du ser hvordan du reagerer, start i det små, kanskje med opp mot en ts, øk etterhvert som du ser magen tåler det godt

Velidig spennende med dette oppholdet ditt, håper vi får høre hvordan det har gått.

og her har du en klem på veien, god tur og lykke til

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 17:55   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og sykdom

Opprinnelig lagt inn av Goggen, her.

Det tror jeg ikke er smart. Jeg tror det blir motsatt av det du håper. Hvis du tilfører kroppen raske karbohydrater gjør du bare vondt verre etter min mening.

Mer fett hadde nok jeg villet tro var bedre. Hva med Cocosa? Det er jo en kjent energi-trigger.

Lykke til og god tur!

IKKE helt enig med Goggen her.... Jeg fikk sånn tunellsyn og ble megaslapp da jeg fikk for lite karber i meg... Jeg begynte å knaske på et halvt knekkebrød eller en tomat bare for å få opp karbnivået.. For LITE karber KAN gjøre deg megaslapp. Men hver enkelt må finne hvor mye kroppen trenger... Nå har jeg alltid et knekkebrød med meg i veska.. Knakser på det når jeg kjenenr at jeg blir ør i huet

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 17:57   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og sykdom

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

IKKE helt enig med Goggen her.... Jeg fikk sånn tunellsyn og ble megaslapp da jeg fikk for lite karber i meg... Jeg begynte å knaske på et halvt knekkebrød eller en tomat bare for å få opp karbnivået.. For LITE karber KAN gjøre deg megaslapp. Men hver enkelt må finne hvor mye kroppen trenger... Nå har jeg alltid et knekkebrød med meg i veska.. Knakser på det når jeg kjenenr at jeg blir ør i huet


Kanutten??? Lær deg å lese alle innleggene rett og skikkelig.... ENIG med Goggen... FOR mye karber kan gjøre deg megaslapp...

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 17:59   #6
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og sykdom

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

IKKE helt enig med Goggen her.... Jeg fikk sånn tunellsyn og ble megaslapp da jeg fikk for lite karber i meg... Jeg begynte å knaske på et halvt knekkebrød eller en tomat bare for å få opp karbnivået.. For LITE karber KAN gjøre deg megaslapp. Men hver enkelt må finne hvor mye kroppen trenger... Nå har jeg alltid et knekkebrød med meg i veska.. Knakser på det når jeg kjenenr at jeg blir ør i huet


Det var ikke akkurat et knekkebrød det var snakk om da.

Terry skrev:

Sitat:

Jeg har jo kronisk energi mangel så kanskje det å spise raske karbo kan tilføre meg litt energi. Eller kanskje spise noen vanlige sjokolader på reisedagene for å få mer energi?

Og dette tor jeg fortsatt ikke er særlig lurt.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 18:01   #7
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Ketolyse og sykdom

Er enig med de andre her jeg, ikke noe særlig lurt å endre på ting når du skal ut å reise.
Men den egentlige grunnen til at jeg svarer her, er at min kommende svigersønn (de er bare 17 begge to) var i london på samme opplegg som du skal på og er blitt UTROLIG mye bedre! Lykke til!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 18:12   #8
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse og sykdom

Terry, tar du ketolysetablettene dine etter boka? Har du hatt en bredspektret blodprøve i det siste, siden det er annerledes nå?

6mnd er forresten max av gangen på ketolyse.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 18:28   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og sykdom

Opprinnelig lagt inn av Goggen, her.

Det var ikke akkurat et knekkebrød det var snakk om da.

Jammen jammen, jeg innhenta meg jo??? Så du ikke det???

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 18:29   #10
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og sykdom

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jammen jammen, jeg innhenta meg jo??? Så du ikke det???

He-he, nei jeg så ikke det

Enig til Dovre faller osv

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 23:01   #11
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og sykdom

Takker for innspill

Ja jeg hadde vel ent opp med vondt i magen å det som verre er om jeg begynte med raske karbos.

Ang. coccosa så har jeg brukt det noen uker uten at jeg har merket noe fra eller til. Syns jeg spiser ganske mye fett. Har gått over til å spise eggerøre med kjøttdeig med skje for å få med alt smøret. Bruker mist 2 ss smør hvert måltid (3 om dagen)+ fløte, rømme, nøtter og coccosa.
(Flott med coccosa i kaffe med litt splenda og fløte )
Bruker også litt MCT olje om jeg syns jeg har spist litt lite fett.

Takk for klemmen Distrea kommer alltid godt med

Ang. for lite karber. En vanlig dag kan inneholde til frokost: ett egg med litt fløte i med litt kjøttdeig og minst 2 ss meierismør (i eggerøre). Eller 1 hardkokt egg og ei skive Lollypopbrød med mye smør og ei ss MCT-olje (bruker ikke være noe videre sulten på morgenen). Jeg er trygdet så det er ikke mye energi jeg forbruker om dagen.

Til middag: har fått litt dilla på dette:
Kapper opp blomkål og brokkoli i skiver å hiver det i stekepannen (rå) med godt med meierismør. Hiver også oppi, varierer med asparges, spinat, sopp og rosenkål.
Og varierer med kylling, kjøttdeig eller laks (har fått smaken på grønn curry på glass, sterkt og godt ).
Når alt er ferdig stekt tar jeg i 3 ss fløte eller 2 ss CF eller rømme i. Kjempegodt! (Lar panna stå i et par min.)
Grøntforet ligger litt i underkant av 150 g pr måltid til middag og kvelds (samme leksa til kvelds).
Jeg bruker ikke å finregne men med fløte og alt annet mener jeg at jeg ligger rundt 15 g eller litt mer om dagen.

Jeg har jo grønt til 2 måltider med de forskjellig grønnsakene som jeg nevner over blir det jo en del grønt. Kan det være for lite?
Er ikke så begeistret for salater så det er skjelden jeg har det.
Ang. å kjenne på kroppen hva den trenger, det er et område som er litt vanskelig siden jeg er ganske sjuk hele tiden uansett hva jeg spiser. Blir vanskelig å si hva som er best da.

Jo da jeg bruker alle ketolysetabl. Jeg brukte inntil for et par uker siden multivitamin i stedet for magnesium. Har kuttet den ut å har brukt magnesium tabl. I stedet. Tror jeg skal gå tilbake til multi (med litt magnesium i).

ME er jo en litt mystisk sykdom siden ingen vet sikkert hva som forårsaker det eller hvorfor man er utmattet eller hvordan man skal kurere den. Så det er vanskelig å si hva som er bra og dårlig kosthold. Ikke kan man stole på kroppens signaler heller

Gratulerer så mye Indi! Kjempe flott at han er blitt bedre etter LP! Blir spennende å prøve det. Det er jo en del som ikke blir bedre så jeg prøver å ikke være for optimistisk. Men det er mange fine solskinnshistorier på ME-forum også.

Jeg hadde en grundig blodprøve for et par måneder siden. Den var helt grei.
Tenkte jeg skulle ta en ny undersøkelse når jeg kommer hjem fra england (1-2 uker)
Ang å gå på ketolyse i mer enn 6 mnd. Etter som jeg har forstått det er det ikke noe problem å gå lengre hvis blod verdiene er okei. Mener Torkil sa det i et innlegg tidligere.

Nei det er ikke bare å vite hva man skal gjøre

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 23:15   #12
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse og sykdom

Om du har samsvar med den ekki følelsen og skifte fra multi til bare magnesium (du tar magnesium før leggetid (ellers blir man helt sløkket)?)
Jeg tok ved en feiltakelse magnesium (300mg doser) på dag for diverse muskelkramper i svangerskapet og dævven det var en del bankkort som ble glemt på butikken og det var som IQ'n ble kutta 20 poeng. Tar du magnesiumen nå på dag kan det være så enkelt...bytt til kveld...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen


Sist redigert av Megvel : 02-02-08 kl 23:19. Årsak: ordentlig
Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 23:19   #13
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og sykdom

Tar magnesium på kvelden "desverre" .
Kan den ketolyse magnesiumen være for sterk for meg? Uansett så prøver jeg å gå tilbake til multi istedet for magnesium. Så får jeg se hvordan det går.
Kunne jo prøvd å øke barbo inntaket med en 5-6 g pr dag? Litt mer grønt.

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 23:22   #14
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse og sykdom

Vet du hvor mange mg du tar totalt nå da? Jeg tar 500mg ved leggetid nå, det går helt greit. Å gå inn i ketolysevinduet på omtrent 20kh kan jo ikke skade...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 23:26   #15
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og sykdom

Opprinnelig lagt inn av terry, her.

Tar magnesium på kvelden "desverre" .
Kan den ketolyse magnesiumen være for sterk for meg? Uansett så prøver jeg å gå tilbake til multi istedet for magnesium. Så får jeg se hvordan det går.
Kunne jo prøvd å øke barbo inntaket med en 5-6 g pr dag? Litt mer grønt.

Hei til deg

Noen råd tør jeg slett ikke å komme med, men et stort rungende LYKKE TIL med reise, opphold og resultatdet ønsker jeg deg!

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 23:51   #16
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og sykdom

Takk takk tulla! Man skal ikke undervurder effekten av gode ønsker

Megvel: det er 100 mg magnesium i Nycoplus multivitamin (11 vitaminer og 8 mineraler)

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 11:00   #17
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og sykdom

Da var LP kurset vel overstått (8-10 februar). Og det kan virke som om jeg er en av de heldige som har god effekt av LP . Jeg har akkurat vært ute å måket snø. Blev nesten litt lei meg når det ikke var mer snø igjen å måke .
Jeg gjør en utrolig god form etter at jeg kom hjem! Har vært på flere 1 times lange spaserturer og er i fin form etterpå.
Kurset var en kjempeflott opplevelse! Maxine var svært hyggelig og dyktig. De andre kursdeltagerne hadde alle en fin fremgang. Så dette var en utrolig flott opplevelse!

Jeg merket noe bedring allerede etter første dagen men uten at jeg følte for å gå lange turer. Den følelsen gjorde jeg etter dag 2 (LP språk).
Jeg hadde en lang reise hjem. Sto opp 0800 i London og var hjemme i Alta kl. 2345. Å jeg var i fin form når jeg kom hjem! Også en flott opplevelse. Brukte LP aktivt hele veien hjem.
Dette er virkelig noe jeg skal bruke på mange områder.

Jeg har naturligvis ingen garantier på hvordan det vil gå i tiden fremover men jeg er svært optimistisk og imponert over hvor kjapt og kraftig LP funket på meg!

Litt om London. Godt vant som man er forventet jeg nok bedre standart på hotellet(The Osterley Park Hotell). Men jeg tror det er slik det er i England. Det er jo en svært gammel by. Så litt slitne bygninger må man vel regne med (til den prisen).
Men det var rent og pent på rommet med stort bad og dusj. Tok 5 min før varmvannet kom men hva gjør vel det. Det er drevet av indere og det var en indisk restaurant som var en del av hotellet. Kjempe god indisk mat. Levert på rommet om man ønsker det. Kjempe god service hele veien. Hotellet lå 30m fra A4, en 4-5 felts vei så det blev litt mye støy. Heldigvis bor jeg nært en vei til vanlig så det plager ikke meg.

Var litt roting med engelsken. Med Maxine Henk gikk det veldig bra men noen av de drosje sjåffisene og noen på hotellet hadde noen besynderlige dialekter. Men det gikk nå bra likevel.

Det var 50-60 min inn til sentrum av London så jeg valgte bli for det meste på hotellet å trene på LP (å gå turer).
Så jeg fikk ikke sett så mye av severdighetene denne gangen så jeg får ta en tur tilbake seinere.

Alt i alt en kjempe tur! Jeg har ikke vært så bra siden jeg fikk ME så for meg var det absolutt verdt pengene. Blir spennende å se i dagene og ukene fremover hvordan formen blir

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 11:24   #18
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolyse og sykdom

Hørtes ut som en herlig tur!
Og gratulerer med fantastiske resultater

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 11:56   #19
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Ketolyse og sykdom

Hva er dette LP?
Har ei venninne som har ME - har du noen tips til hva jeg kan gjøre for å hjelpe henne å endre kostholdet. Altså hun er er med på det selv, men føler at det hun ikke har prøvd funker noe særlig. Har snakket masse lavkarbo med henne, og jeg forstår at hun syns det er tungt å sette seg inn i nye ting.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 13:23   #20
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og sykdom

velkommen hjem, Terry

Så fint at du hadde så utrolig stort utbytte av turen! Og det er så spennende å se hva som kan hjelpe folk.

Hvis du har tid og ork må du gjeeerne skrive litt om hva dere gjorde og hvordan du opplevde tingene

Kos deg med formen... den gode

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 13:34   #21
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og sykdom

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Hva er dette LP?
Har ei venninne som har ME - har du noen tips til hva jeg kan gjøre for å hjelpe henne å endre kostholdet. Altså hun er er med på det selv, men føler at det hun ikke har prøvd funker noe særlig. Har snakket masse lavkarbo med henne, og jeg forstår at hun syns det er tungt å sette seg inn i nye ting.

Hei sma . LP (Lightning Process) er en mental/fysisk treningsprosess utviklet av Phil Parker http://www.lightningprocess.com/ . Den har vist seg å fungere veldig bra på mange med ME. Det begynner å bli ganske mange norske med ME som har reist til England å tatt dette 3 dagers seminaret.
Det er vanskelig å si kortfattet hva dette er men hvis du/hun er interessert finner du mye info her: http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum-forum-10.html
Og her: http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum-forum-49.html

Det er dessverre noen som har bestemt seg for å gå på korstog mot LP uten engang å ha prøvd det! Så det er dessverre blitt en del negative innlegg der.

Men jeg kan virkelig anbefale LP. Det er ikke komplisert og ganske lett å lære. Som Parker sier på hjemmesida så består LP av elementer fra NLP, hypnoterapi (ikke noe skummel hypnotisering) Life Coaching og Osteopati.

Det har begynt å bli en del kurser i Norge nå. Det er flere av de engelske foredragsholderne som kommer hit å holder kurs. Det er også 5 norske under utdanning som antagelsesvis er ferdig utdannet til høsten. Regner med at de starter opp i Norge.

Jeg kan ikke si at ketolysekuren har virket negativt inn på ME. Men det har blitt veldig mye enklere å røre seg når man veier nesten 20 kg mindre.
Så jeg kan virkelig anbefale Ketolysekuren. Det var litt problematisk å komme seg gjennom hele boken men jeg leste i boken til frokost. Som oftest blev det bare 1-2 sider om gangen men til slutt kom jeg gjennom den. Tror jeg må ha lest den 2-3 gang på denne måten.
Ellers kan du jo anbefale henne å komme hit på forumet å kikke. Mange inspirerende historier her. Måltidene mine har i hvert fall blitt mye mer intresante/varierte etter at jeg fant oppskriftene her på forumet.

Vet det er vanskelig å få andre til å endre livsstil. De må ville det selv også. Så jeg vet ikke helt hva jeg kan si mer. På http://meforum.diskusjonsforum.no/ er det en del som har blitt bedre etter at de kuttet ut sukker/aspartam og andre matvarer. Kanskje det kan være en motivasjon til å prøve ketolyse?

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 15:03   #22
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Ketolyse og sykdom

Opprinnelig lagt inn av terry, her.

Hei sma . LP (Lightning Process) er en mental/fysisk treningsprosess utviklet av Phil Parker http://www.lightningprocess.com/ . Den har vist seg å fungere veldig bra på mange med ME. Det begynner å bli ganske mange norske med ME som har reist til England å tatt dette 3 dagers seminaret.
Det er vanskelig å si kortfattet hva dette er men hvis du/hun er interessert finner du mye info her: http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum-forum-10.html
Og her: http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum-forum-49.html

Det er dessverre noen som har bestemt seg for å gå på korstog mot LP uten engang å ha prøvd det! Så det er dessverre blitt en del negative innlegg der.

Men jeg kan virkelig anbefale LP. Det er ikke komplisert og ganske lett å lære. Som Parker sier på hjemmesida så består LP av elementer fra NLP, hypnoterapi (ikke noe skummel hypnotisering) Life Coaching og Osteopati.

Det har begynt å bli en del kurser i Norge nå. Det er flere av de engelske foredragsholderne som kommer hit å holder kurs. Det er også 5 norske under utdanning som antagelsesvis er ferdig utdannet til høsten. Regner med at de starter opp i Norge.

Jeg kan ikke si at ketolysekuren har virket negativt inn på ME. Men det har blitt veldig mye enklere å røre seg når man veier nesten 20 kg mindre.
Så jeg kan virkelig anbefale Ketolysekuren. Det var litt problematisk å komme seg gjennom hele boken men jeg leste i boken til frokost. Som oftest blev det bare 1-2 sider om gangen men til slutt kom jeg gjennom den. Tror jeg må ha lest den 2-3 gang på denne måten.
Ellers kan du jo anbefale henne å komme hit på forumet å kikke. Mange inspirerende historier her. Måltidene mine har i hvert fall blitt mye mer intresante/varierte etter at jeg fant oppskriftene her på forumet.

Vet det er vanskelig å få andre til å endre livsstil. De må ville det selv også. Så jeg vet ikke helt hva jeg kan si mer. På http://meforum.diskusjonsforum.no/ er det en del som har blitt bedre etter at de kuttet ut sukker/aspartam og andre matvarer. Kanskje det kan være en motivasjon til å prøve ketolyse?


Takker for svar og linker!

Hun vet om forumet, og har veldig lyst til å prøve, men det er noe med det der å få energien til å starte.

Skal sende henne disse linkene du ga meg. Takk igjen!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 15:54   #23
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og sykdom

Ang. Ketolyse på Englandsturen. Det blev et skikkelig mageplask! LOL! Jeg fant ut at det blev for slitsomt med kombinasjonen ME og en helt ny plass som London med null kontroll over maten.
Så jeg skeiet ut i STOR stil. Jeg la Ketolysen helt vekk og spiste sånn som ”normale” folk spiser. + alt for mye sjokolade. Måtte kvitte meg med noen pund jeg hadde igjen så jeg kjøpte inn noe belgisk sjokolade på taxfree. De var kjempegode .
Ellers så spiste jeg vanlig frokost på hotellet med vanlig brød (ikke lyst da, det var da noe).
Prøvde en morgen engelsk frokost, yack!! Nei den var dårlig. Med noen blaute bacon skiver og noen fæle pølser og noe brødskiver lignende greier som bare var blaut å trassig! Vel så har man prøvd det også.
Det var en Indisk restaurant på hotellet så det blev til at jeg brukte den mye (det var en del av romservice også så de leverte på rommet). De hadde kjempe god mat. Men det blev alt for mye ris naturligvis. Men det var kjempegodt. De reklamerte med at de ikke brukte noen kunstige tilsettningsstoffer men det vet man jo aldri sikkert. Men godt var det.
Det blev noen sjokolade plater om dagen. Siden jeg først skeiet ut så skeiet jeg ut skikkelig!


Resultat: Opp 3 kg!


Men har fått vekk 2 av dem nå. Gikk rett over i Ketolyse 2 dager etter at jeg kom hjem (måtte jo spise opp den belgiske sjokoladen)

Nei fysj det tok litt for mye av. Hadde sikkert ikke godt av alt de greiene.


Men jeg har jo gått ned 19 kg siden august på ketolyse å det var rett tilbake på ketolysen når jeg kom hjem så jeg tar det med et smil .

Godt man ikke reiser utenlands så ofte

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 20:32   #24
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og sykdom

Du høres ut som meg


og det er MANGE med oss, det er jeg sikker på

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 21:09   #25
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og sykdom

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Du høres ut som meg


og det er MANGE med oss, det er jeg sikker på

Er også klin lik Vakkerdamen

Skal ete ete ete, drikke drikke drikke om bare en uke!

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Endre litt på Ketolyse. Nille eller andre som er flinke med forskjellige filosofier. SkinnyToBe Ketolysekuren 11 08-01-08 18:05
Ketolyse og sykdom Murmeline Ketolysekuren 5 27-11-07 22:49
Fra ketolyse til SB? Monix South Beach 2 20-02-07 08:08
EAT og ketolyse, noen som har prøvd begge deler? LilleVille Lavkarbo generelt 0 29-11-06 11:30
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no