Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.). |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Høyt insulinnivåI forbindelse med at jeg skal starte opp på Eurodiett har legen tatt masse blodprøver av meg.
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høyt insulinnivå"Insulin har en meget kort halveringstid i blodet. En tilfeldig prøve reflekterer således dårlig den insulinmengden som utskilles fra beta-cellene i pankreas. C-peptid har derimot lengre halveringstid i blodet og gir derfor et bedre mål på den endogene insulinproduksjonen. Insulinverdien må sees i sammenheng med samtidig målt glukose. Høye verdier sees ved: Insulinom og etter injeksjon av insulin. Kan også sees ved type 2 diabetes (insulinresistens), adipositas, Cushing syndrom, steroidbehandling, akromegali, leversykdom og ved bruk av p-piller (østrogeneffekt). Insulin stiger kraftig etter et måltid, og det er derfor avgjørende for vurderingen at prøven er tatt fastende. Lave verdier sees ved: Type 1 diabetes" Fra Fürst laboratoriet
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høyt insulinnivåTusen takk for svar Kitt.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Høyt kolesterol på lavkarbo | Manina | Fysisk og mental helse | 22 | 31-10-11 20:15 |
Høyt blodsukker / nedsatt glukose toleranse | nystolen | Spørsmål og svar | 3 | 31-10-07 12:03 |
Høyt kolesterol | Nille | Fysisk og mental helse | 11 | 22-11-05 21:28 |
Ketolyse og høyt kolesterol | Thula | Ketolysekuren | 3 | 01-07-05 10:11 |
Ragnas erfaringer med høyt og lavt stoffskifte. | RAGNA | Stoffskifte / hormonproblemer | 0 | 22-02-05 12:01 |