Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg er så lei mat!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-02-08, 14:45   #1
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel
Unhappy

Jeg er så lei mat!

Jeg er så himla matlei at jeg kvier meg nesten for å spise.

Frokost og lunsj går bra, men det er middagen som er det største problemet. Lei alt! Og når jeg tenker på den maten som jeg synes var god før så kjenner jeg nesten at jeg blir dårlig. Har ikke lyst på noe i det hele tatt. Hvorfor er det slik?


Hjelp!!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 15:00   #2
medas
Seniormedlem
 
medas sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.367
medas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt likt

Sv: Jeg er så lei mat!

Hm, jeg har det omtrent på samme måte, men her er det omvent. Går bra med middag, men frokost og lunsj har jeg mest lyst å hoppe over. Når jeg tenker på alt jeg vanligvis spiser blir jeg bare dårlig ved tanken. Kanskje vi bare må ruske rundt på oppskrifter og finne noe helt nytt for å få tilbake lysten rett og slett? Tror det er vanlig å bli skikkelig matlei i perioder.

__________________
medas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 15:03   #3
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Jeg er så lei mat!

Jeg har prøvd det også, men det er liksom ingenting som som frister..

Syns dette er skikkelig nedtur, og jeg kjenner jeg er megadeppa.. Mat må man jo ha, og jeg blir jo sulten, men det er altså ingenting som frister meg liksom.. Ikke lett å lage mat til mann og barn heller da..

*sma graver seg ned og syns fryktelig syns på seg selv*

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 15:05   #4
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 47
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg er så lei mat!

Jeg tror alle blir litt slik i perioder. Så plutselig oppdager vi en ny rett eller nytt brød og så er entusiasmen og gleden tilbake! Må se mulighetene! Ta deg en tur på Meny eller en annen "dyr" butikk. Kanskje har de en og annen ingrediens som kan inspirere. Kjøp noe nytt og spennende som kan muntre opp måltidene.

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 18:23   #5
Tess
Medlem
 
Tess sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 121
Tess har en fantastisk aura rundt segTess har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er så lei mat!

Kjøp masse krydder, og eksperimenter på kjøkkenet. Mange av oppskriftene her inne kan brukes som et utgangspunkt, og du kan sikkert finne på spennende ting hvis du prøver deg fram.

Krydder er alfa omega for meg. Masse hvitløk, chili, pepper, salt, paprika og karri (karri kan trylle fram det beste i det meste, æresord). Har alltid eksperimentert på kjøkkenet, klarer nesten aldri å følge oppskrifter til punkt og prikke, men må alltid lage en egen liten vri. De fleste skryter av maten min, og trikset er stort sett krydder (og friske grønnsaker).
Men husk; det MÅ gjøres med omhu og kjærlighet!

__________________
Fersk og lykkelig Lindberger.
Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er i ketose. Hurra! Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 20:16   #6
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Jeg er så lei mat!

Takk for tips dere.
Jeg er ikke akkkurat et geni på kjøkkenet. Jeg MÅ følge oppskrifter ellers smaker pyton. Derfor har jeg sitte store deler av dagen her inne for å prøve å finne noe jeg kan få i meg..

Igjen Tusen Takk for tips!!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 20:51   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så lei mat!

Synes dette er et luksusproblem...

Være sulten og IKKE ha lyst på noe? Da er man ikke mye SULTEN...

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 22:40   #8
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Jeg er så lei mat!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Synes dette er et luksusproblem...

Være sulten og IKKE ha lyst på noe? Da er man ikke mye SULTEN...

Vet ikke hva som får deg til å tro at du kan komme her og si hva jeg er eller ikke er, men du har jo tydeligvis ikke opplevd dette. Da kan du enten bare holde deg unna, eller spør om du lurer på noe.

Beklager om jeg misforsto deg, men du lot det ikke være igjen så mange måter å tolke det du sa på bortsett fra den måten jeg gjorde det.

Jeg kom hit for å få råd og tilbakemeldinger fra noen som kanskje opplevd det samme som meg og kanskje få et tips eller råd eller to - ikke for å bli dømt eller kritisert slik du gjør.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 23:37   #9
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er så lei mat!

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Vet ikke hva som får deg til å tro at du kan komme her og si hva jeg er eller ikke er, men du har jo tydeligvis ikke opplevd dette. Da kan du enten bare holde deg unna, eller spør om du lurer på noe.

Beklager om jeg misforsto deg, men du lot det ikke være igjen så mange måter å tolke det du sa på bortsett fra den måten jeg gjorde det.

Jeg kom hit for å få råd og tilbakemeldinger fra noen som kanskje opplevd det samme som meg og kanskje få et tips eller råd eller to - ikke for å bli dømt eller kritisert slik du gjør.

Jeg har også av og til opplevd å være så til de grader matlei at jeg bare ble kvalm med tanken på å spise, selv om jeg har vært "skrubbsulten". Er jo ikke akkurat som om man er på grensen til hungersnød, men det er ille nok når det står på
Har ikke så mange tips eller råd å komme med, men håper det snart går over og at du igjen får lyst på mat

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 23:52   #10
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så lei mat!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten

Synes dette er et luksusproblem...

Være sulten og IKKE ha lyst på noe? Da er man ikke mye SULTEN...

Jeg har opplevd matleihet i ... tja, godt over et år sammenhengende nå, tror jeg. Mye pga matintoleranser og magesmerter har jeg sjelden lyst til å spise i det hele tatt. Samtidig som jeg blir skrubbsulten slik at jeg blir fysisk dårlig om jeg ikke spiser. Tro meg, det oppleves ikke som noe luksusproblem

For ikke å snakke om folk (bl a her inne) som har opplevd problemer med å spise i mange år ... Nei, dette var en lite gjennomtenkt uttalelse av deg, Kanutten!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 00:05   #11
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Jeg er så lei mat!

føler med deg . vet godt hvordan det er ,en har ikke lyst på den maten en kan spise , men alt mulig annet som ikke er lov .jeg foreksempel,,,får mest lyst på kaker , sjokolade og sånne ting , men når jeg ikke kan spise det , kan jeg liksom være foruten mat
så om du er lei den maten du kan spise , kanskje en annen kur du kan prøve

har nå begynt på ketolysekuren ,har holdt på en uke nå ,og ikke skjeiet ut ,, enda,,,,,men du verden for mye mat jeg kan spise ,, har tidligere godt på eurodieten, og ble møkkalei den ,men for all del jeg gikk ned 22 kilo ,,la på meg litt nå i høst og de kiloen skal ned igjen og har allerede gått ned 3,7 kilo på den uken,så så er bare to kilo til så er jeg der jeg var,, håper på 4,5 kilo til ,men vet jo da at for jeg ikke skal legge på meg igjen,så må jeg bli en evig slanker

om noen har noen oppskrifter på noe søtt som en kan spise , så er jeg evig takknemlig

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no