Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vaffelfiasko!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-03-08, 14:51   #1
aggie
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 55
aggie er på en erverdig vei
Question

Vaffelfiasko!

Etter at vekta på lørdag og søndag oppførte seg bra, bestemte jeg med for å feire med ketolysevafler. (Den oppskrifta som står på bakemiksen).
Jeg bruke Splenda som søtningsmiddel. MEN vaflene ble helt miskykka. Smurte med smør, men de hang fast og ville ikke henge sammen.

Hva kan ha gått galt?

aggie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 15:42   #2
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Vaffelfiasko!

Det lurer jeg også på. Fikk samme resulat som deg.

Gammel 03-03-08, 15:52   #3
Eilan
Seniormedlem

Eilan sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...21&postcount=1

Her er en som fungerer ihvertfall

Gammel 03-03-08, 15:58   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Skulle i bursdag hos moren min og ga henne vaffeloppskriften. Hun ringte meg og var helt fra seg for den j... røren hadde ødelagt jernet hennes.

Tok med meg mitt vaffeljern og stekte resten vaffelene i det uten problemer.

Aner ikke hvorfor det ble sånn!

Gammel 03-03-08, 21:48   #5
Millsi
Medlem

Millsi sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Millsi er på en erverdig vei

Disse vaflene smaker jo skikkelig PYTON å da...

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 10:15   #6
aggie
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 55
aggie er på en erverdig vei

Hvor får jeg kjøpt johannesbrødkjernemel?

Hilsen Ragnhild

aggie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 10:18   #7
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Du får kjøpt johannesbrødkjernemel på helsekost. Ca 50 kr for et glass, men veldig veldig drøyt i bruk

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 10:20   #8
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Vaffeloppskriften det linkes til er forresten helt über! Nam nam! Men jeg anbefaler på det varmeste å redusere smørmengden til 50 gram, ellers renner det nærmest. Du behøver bare å smøre jernet en gang.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 10:21   #9
Ciss
Seniormedlem

Ciss sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 61
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Eilan, her.

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...21&postcount=1

Her er en som fungerer ihvertfall

Disse vaflene er utroooolig gode! Anbefales!!!

Gammel 04-03-08, 12:44   #10
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Enig!

Jeg fikk heller aldri til de vaflene på bakemiks-burken. Måtte omtrent bruke skrape og trusler om rå vold for å få dem løs fra jernet, så jeg ga opp etter det.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 14:52   #11
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Hei
Hmmmmmmmm. oppskriften på boksen er altså ikke god nok når så mange har besvær. Jeg lagde de nettopp, sprayet med formfett og hadde ikke problemer med å få dem løs, men de er jo ikke seige som melvafler.
Her må det forsøkes med ny oppskrift. Jeg hadde håpet å unngå johannesbrødkjernemel - av hensyn til å gjøre det enkelt- men kanskje jeg må bite i det sure eple og ha det med i ingredienslisten.

jeg får komme tilbake etterhvert, og er takkmlig for innspill.

MVH
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.