Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg trenger hjelp!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-03-08, 18:21   #1
Millsi
Medlem

Millsi sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Millsi er på en erverdig vei
Arrow

Jeg trenger hjelp!

Mamma ble lagt inn på sykehuset i dag med noe de trodde var hjerteinfarkt!!! MAMMA..i an alder av 42 år!!! Det viste seg at det "bare" var en tett åre VED hjertet,men hadde dte ikke blitt behandle så fort hadde den kunne gjort stor skade. Skal ikke gå mer inn på hjerte kar sykdommer,men jeg vil hjelpe mamman min! Jeg har aldri vært så redd før. Visste jo ikke mer enn an hun var på sykehuset med hjerteinfarkt Visste ikke om hun levde elle rnoe)

MEN: jeg vil vite alt om hva lavkarbo gjør som er positivt for henne nå!! jeg er nemlig overbevist om at hun får det bedre på et lavkarbo kosthold uten alle de raske karbene.

Det ska sies at hun har et vanlig norsk kosthold. Ikke mye godter eller noe.

Jeg vil ikke miste mamman min!!!

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 18:38   #2
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger hjelp!!!

Hei, ville bare sende deg en stor
Vet hvor vanskelig det kan være når det skjer slike dramatiske ting med de som er nær oss.
Overlater til noen som kan mer enn meg å komme med mer, men er veldig enig med deg om at hun kan få kjempefordeler av lavkarbokosthold.
Lykke til til både deg og moren din

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 10:06   #3
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 59
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Jeg trenger hjelp!

42 år?? Samme som meg det jo, bare ungdommen! Skjønner godt at du ble redd.

LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 10:18   #4
Sivensvans
Seniormedlem

Sivensvans sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Ojda...det var sterkt! Skjønner deg så godt! Tanken på å miste mamman sin gir en lammende følelse.. Jeg er snart 40 selv - men, DET kommer nok aldri til å forandre seg!

Tror det beste du kan gjøre for henne er å vise hvor mye du bryr deg, jeg!

Sender deg en stor og varm klem!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Berit Nordstrand Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 10:19   #5
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Hvor: Oslo
Alder: 57
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Huffda!! Jeg driver og leser Bedre uten brød om dagen, og der viser de til undersøkelser som er gjort ang hjertesykdommer, tette blodårer og lavkarbo, med godt resultat. Så jeg tror absolutt det kan være noe for mamma'n din

Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 11:51   #6
Millsi
Medlem

Millsi sin avatar

:klemme: Takk skal dere ha!! Ja,hun er jo ikke gammel! Jeg er så lettet at det går bra med henne da.

Skl få henne til å ta kontakt med en lege som er for lavkarbo og sette henne igang. Vte dere om noen bøker/artikler som kan være greie å lest?

Gammel 05-03-08, 14:57   #7
Equilibrium
Juniormedlem

Equilibrium sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: 3rd rock from the sun
Alder: 53
Equilibrium er ny på veien

Jeg føler med deg! Det er en forferdelig sinnesstemning når slikt skjer.
Personlig har jeg ikke så mye vondt å si om lavkarbo mat, heller tvert imot! Men jeg har lest at det kostholdet har en tendens til å gjøre blodet tykkere/ mer treigtflytende. Noe som kanskje ikke er særlig gunstig i dette tilfellet? Men en lege burde jo vite dette (Torkil?).
Som regel får de som har trøbbel med blodtrykk eller hjertet blodfortynnende. Ihvertfall de jeg har har kjent/ kjenner som har hatt trøbbel med tilsvarende.

Equilibrium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 15:08   #8
Millsi
Medlem

Millsi sin avatar

Joda hun satt på blodfortynnende. Mulig jeg sender en mail til Torkil.

Gammel 05-03-08, 15:51   #9
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Kan ikke bidra med så mye faglig, men lykke til med mamman din og deg.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 16:14
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.