Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Helsprekk!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-03-08, 22:55   #1
Evelyn
Juniormedlem

Evelyn sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 53
Evelyn er på en erverdig vei

Helsprekk!

Nå har jeg gått i to og en halv måned på ketolysekuren.Har gått bra,helt til de to siste dagene.Har blitt bare mer og mer lysten på noe "skikkelig"gotteri.I dag sprakk det.Kasta meg over påskegotteriet til ungene og spiste til jeg ble kvalm..Nå sitter jeg her med dårlig samvittighet og lurer på om hele opplegget er blitt ødelagt..
Er det noen som har opplevd det samme og klarer man å ta seg inn igjen ,slik at man slipper slike nedturer?

Evelyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 22:59   #2
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Helsprekk!!

Opprinnelig lagt inn av Evelyn, her.

Nå har jeg gått i to og en halv måned på ketolysekuren.Har gått bra,helt til de to siste dagene.Har blitt bare mer og mer lysten på noe "skikkelig"gotteri.I dag sprakk det.Kasta meg over påskegotteriet til ungene og spiste til jeg ble kvalm..Nå sitter jeg her med dårlig samvittighet og lurer på om hele opplegget er blitt ødelagt..
Er det noen som har opplevd det samme og klarer man å ta seg inn igjen ,slik at man slipper slike nedturer?

He-he ja been there done that.

Smak på den vonde følelsen og ikke gjør det igjen.
På sikt gjør ikke dette all verden, men vondt er det.

Til lykke med påskegodteri-fri påske fra nå av

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 23:07   #3
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Børst det av skuldrene og gå på videre med krum hals!
Det dummeste man gjør når sånt skjer er å tenke at alt er ødelagt, så man kan bare fortsette å sprekke...

Det beste rådet jeg kan gi, er å passe på å spise seg behagelig mett, og ikke sulten. Da er det lettere å holde seg på matta!

Lykke til videre

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 23:27   #4
Traxior
Medlem

Traxior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 46
Traxior er ny på veien

Sprekk = Da har man gjort noe man ikke skal gjøre, og man har ikke dårlig samvittighet for det.

Glipp = Da har man gjort noe man ikke skal gjøre, og man har dårlig samvittighet for det.

Dette er noe jeg lært innenfor rusforebyggende arbeid siste 2 måneder, og er veldig greit å ta med seg til andre områder. Glipp høres ikke så negativt ut og er lettere å jobbe inn fra enn en sprekk.

La det være en glipp, og begynn med frisk mot igjen i morgen. Det kan skje den beste, men i verste fall om du begynner igjen i morgen, så har du gått glipp av vektnedgang i maks 5 dager, og det er jo ikke mye tatt i betraktning at du har vært i ketose i ca 75 dager. Nei, ikke la dette felle deg, du er sterkere enn dette!!

Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 09:21   #5
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Helsprekk!

Opprinnelig lagt inn av Evelyn, her.

Hele opplegget er ikke ødlagt med mindre du bestemmer deg for at det er det.
Nå vet ikke jeg hvor mye du har gått ned, men har du holdt på et par måneder har du sikkert gått ned litt, og du går ikke opp alt igjen etter kun en utskeielse.

Som Goggen så klokt sier, neste gang du er fristet, prøv å husk på den dårlige samvittigheten som følger i kjølevannet. Det kan være akkurat den motivasjonen som trengs for å stå i mot fristelsen.

...og FYI - tror ikke jeg har hørt om noen omkring her som ikke har hatt minst én glipp...

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 13:03   #6
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

tror ikke jeg har hørt om noen omkring her som ikke har hatt minst én glipp...

Det må ha vært deg i så fall Smula. Synes du alltid har virket som en standhaftig og furnuftig person
Men vi har vel alle, som du sier, hatt våre sprekker.

Men man kan jo "sprekke" men noe som er "lov".... Mye godt av kaker man kan lage

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 11:26   #7
Grovsnus
Medlem

Grovsnus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Som du ser av linken under så har jeg også prøvd en sprekk.( eller er det en glipp?)
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=Sprekk

Litt dårlig samvittighet , men ikke sånn tårer og tenners gnissel.

Er det bare en dag så går det greit å ta seg inn igjen, men blir det flere dager på rad så sliter du nok. Skal en først sprekke , så er det vel bedre å spise snop til en "gir hals" enn å ta litt hver dag.

Kom deg tilbake til "fleskedisken" og fortsett med lavcarbo.
Ønsker deg lykke til.

Har en link til en god og kjapp dessert, skal se om jeg finner den

Ha en fin dag
Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 11:41   #8
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

det er ikke en sprekk, bare et skikkelig dårlig måltid ;-)
Neste måltid blir så meget bedre...
jeg får skikkelig hjerteklapp av sukkeret når jeg gjør det der, og det er såå ubehagelig..

Gammel 23-03-08, 12:18   #9
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Lykke til videre da.

Gammel 23-03-08, 14:22   #10
Grovsnus
Medlem

Grovsnus sin avatar

Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17838

her er linken til en kjapp dessert.
Men du finner MANGE gode under oppskrifter.
Av og til må en bare unne seg litt godt

Mvh Grovsnus
Ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 11:12   #11
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Det må ha vært deg i så fall Smula. Synes du alltid har virket som en standhaftig og furnuftig person
Men vi har vel alle, som du sier, hatt våre sprekker.

Men man kan jo "sprekke" men noe som er "lov".... Mye godt av kaker man kan lage

Takk skal du ha, men jeg har hatt mine svin på skogen, tro du meg.
Men jeg synes det er lettere å ha kontroll på eventuelle utskeielser på denne kuren enn på andre jeg har prøvd meg på.
Og som du sier, det er jo så mye lovlig godbiter!

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helsprekk ... marithja Generell diskusjon 1 05-03-08 18:08
Helsprekk! Aqua Spørsmål og svar 14 21-11-06 23:45

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.