Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Hjelp! (Atkins og telling av karber og dl anbefalinger i boka)

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-03-08, 11:36   #1
Madeleine
Medlem

Madeleine sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 49
Madeleine er ny på veien

Hjelp! (Atkins og telling av karber og dl anbefalinger i boka)

Er på dag to på en nilleuke(Atkins induksjon)

Men det er en ting jeg IKKE skjønner.

I Atkins anbefaler det ca 15-20 karber i denne introen....men i boken står det 7,5 dl.grøn,eller 5 dl.grønt og 2,5 dl.grønnsaker...

DETTE BLIR IKKE mellom 15-20 karber...

(selv med noen egg(spiser ikke fløte,rømme..kun litt ost!)...

Kan noen være snill og svare meg på dette?

Madeleine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 02:32   #2
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjep Hjelp Hjelp!!!

Til hvert måltid, ikke på hele dagen
Ikke bry deg om det der, vei grønnsakene dine selv og regn sammen, så får du det nøyaktig.

Jeg flyttet forresten på tråden din da den ikke har noe med ketolysekuren å gjøre

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 12:11   #3
Madeleine
Medlem

Madeleine sin avatar

Madeleine er ny på veien

Åh....ENGEL!!!

Tusen takk...Det stod pr.dag i Atkinsboken skjønner du....og om man regner i dl.for grønnsaker og salat,er det ikke mulig å få max 7,5 dl.til å bli 15 karbo.

Men takk takk...deilig å få litt bekreftelser på at jeg ikke gjør feil...nå ble jeg kjempeglad

Da hørere jeg på deg og gjør som min lille mentor sier og bare kjører mitt eget opplegg...veier og regner 15 karbo pr.dag...

Takk igjen.....

Gammel 20-03-08, 12:13   #4
Madeleine
Medlem

Madeleine sin avatar

Madeleine er ny på veien

....og takk for flytting av tråd....

Gammel 20-03-08, 12:15   #5
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Så lenge du spiser de grønnsakene som er tillatte og den mengden karbohydrater du skal ha, så behøver du ikke å bry deg så mye om kopper og dl.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 20-03-08, 12:18   #6
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Ja, det står vel kanskje hver dag i boka, forresten. Merkelig det der, men jeg tenkte at jeg måtte bestemme meg for én måte å holde mengden innenfor det lovlige, og kom fram til at de mengdene som er nevnt holdet til i hvert fall to måltider for at det skal tilsvare den riktige karbohydratmengden.

Men hvilken versjon av Atkins-boka har du? Om du har den norske utgava, så er den VELDIG MANGELFULL! Det er faktisk en oversettlese fra en eldre Atkins-bok, og ikke den nyeste som han skrev før han døde.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 21-03-08, 19:55   #7
Eilan
Seniormedlem

Eilan sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sitat:

Ja, det står vel kanskje hver dag i boka, forresten.

Men tell gram isteden, du. Lettere det. Jeg pleier å tenke i overkant av 100g salat til hvert av to måltider, og 200g grønnsaker til ett.

Sist redigert av Eilan : 21-03-08 kl 20:02.
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 20:18   #8
Madeleine
Medlem

Madeleine sin avatar

Madeleine er ny på veien

Sv: Hjelp! (Atkins og telling av karber og dl anbefalinger i boka)

Hei igjen begge mine to medhjelpere...

Har den nyeste boken ,men leste ett innlegg her skrevet av nille på akk.dette...og hun forklarte at det var en dir.oversettelse fra den am. utgaven cup...og at det ikke gikk å oversette det dir.til norsk.

Skulle regne gram....

100-100-200 var en fin regel.Takk!!

Gammel 21-03-08, 22:20   #9
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Ta en titt her: Tillatte matvarer på Atkins Induksjon

Dette er oversatt fra den siste utgaven av Atkins (2002) Og der er det oppgitt gramvekter.....

Gammel 22-03-08, 08:33   #10
Eilan
Seniormedlem

Eilan sin avatar

Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Men Nille, er disse grammene riktig? Leser det som at 2,5dl er 230g og 7,5dl er 340g. Det kan ikke stemme.

Sitat:

Salat grønnsaker
Du kan spise 2,5-7,5 dl (230-340 gram) daglig av:

Gammel 22-03-08, 16:22   #11
Madeleine
Medlem

Madeleine sin avatar

Madeleine er ny på veien

Det er litt misvisende...for det er ikke mulig å få 15 karber i 7,5 dl.

Men leste ett annet innlegg her av Nille hvor hun forklarte det med at det var den dir.oversettelsen fra "CUP" til Norske som ikke ble helt riktig.

Derfor: VEI OG TELL!!

Gammel 22-03-08, 16:27   #12
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Eilan, her.

Men Nille, er disse grammene riktig? Leser det som at 2,5dl er 230g og 7,5dl er 340g. Det kan ikke stemme.

Nei det er ikke slik det tolkes. Det kommer an på HVA SLAGS grønnsaker man spiser. Alle har jo forskjellig karbeinnhold. Dessuten er det en "tommelfingerregel" for å vise hvor mye en kan spise og ikke et absolutt mål. Og veier og måler man det man spiser finner man fort ut hvor mye av hver grønnsak man kan spise. Ikke heng dere opp i antall gram eller dl. Da kommer dere til å slite skikkelig ! Vei, tell karber, så blir det riktig !

Gammel 22-03-08, 17:17   #13
Eilan
Seniormedlem

Eilan sin avatar

Sitat:

Nei det er ikke slik det tolkes. Det kommer an på HVA SLAGS grønnsaker man spiser. Alle har jo forskjellig karbeinnhold. Dessuten er det en "tommelfingerregel" for å vise hvor mye en kan spise og ikke et absolutt mål. Og veier og måler man det man spiser finner man fort ut hvor mye av hver grønnsak man kan spise. Ikke heng dere opp i antall gram eller dl. Da kommer dere til å slite skikkelig ! Vei, tell karber, så blir det riktig !

Nettopp.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins shop! HP Atkins kosthold 67 28-10-09 22:14
Fra Medscape om Atkins og fett Maz Lavkarbo generelt 4 21-02-05 15:03
Ja det handler om boka Atkins for livet Skorpia Vedlikeholdsdietten 17 20-03-04 19:23
Viktig melding angående boka Atkins for livet! Skorpia Atkins kosthold 1 17-02-04 17:54

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.