Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Svimmel

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-08, 13:04   #1
gullahar
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 42
gullahar er på en erverdig vei

Svimmel

De siste to ukene har jeg flere ganger opplevd å bli kjempesvimmel når jeg reiser meg. Det nærmest svartner for meg.

Har vært på kuren i 5 uker, og føler jeg har bra kontroll med matinntaket. Drikker MYE vann og føler meg ellers i veldig bra form.

Hva skyldes svimmelheten? Kan det være at jeg får i meg for lite karber?

__________________


gullahar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 13:06   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Svimmel

jeg veit noen kan få det slik med for lite karber, du er sikker på at du får i deg nok?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 13:07   #3
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Svimmel

lurer på om du trener?

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 13:08   #4
gullahar
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 42
gullahar er på en erverdig vei

Sv: Svimmel

Det kan være at det noen dager blir litt for lite. Men jeg tenkte at det ikke hadde så mye å si - ettersom kroppen nå er forbrenner fett i stedet for karber?

__________________


gullahar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 13:09   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Svimmel

Om du er under anbefalt mengde så får du i deg for lite vitaminer og mineraler. Det er liksom ikke karbohydratene som er det kjempeviktige i de 15 til 20 grammene du skal ha i deg daglig, men næringen fra grønnsakene!!

Om du er flink til å måle og veie i starten, så vil du få igjen for det senere.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 13:11   #6
gullahar
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 42
gullahar er på en erverdig vei

Sv: Svimmel

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

lurer på om du trener?

Vel, jeg mosjonerer. Vil ikke kalle det trening. Men det er ikke slik at jeg blir svimmel etter mosjon, nødvendigvis. Det kommer ofte på kvelden. Etter at jeg har slappa av på sofaen foran tven ei stund.

__________________


gullahar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 13:12   #7
gullahar
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 42
gullahar er på en erverdig vei

Sv: Svimmel

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Om du er under anbefalt mengde så får du i deg for lite vitaminer og mineraler. Det er liksom ikke karbohydratene som er det kjempeviktige i de 15 til 20 grammene du skal ha i deg daglig, men næringen fra grønnsakene!!

Om du er flink til å måle og veie i starten, så vil du få igjen for det senere.

OK. Da skal jeg ta en sjekk på inntak av grønnsaker. Kanskje ta noen vitamintilskudd også?

__________________


gullahar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 13:14   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Svimmel

Å, ja! Det er veldig lurt!
Ser du går på ketolysekuren, så jeg regner med at du vet at det følger med kosttilsudd til kuren? Du kan kjøpe det på meny-butikker, eller fra nettsida ketolyse.no.

Jeg vil uansett anbefale deg å kjøpe/låne boka og lese den supernøye! Veldig mye av det du lurer på står der.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 13:16   #9
gullahar
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 42
gullahar er på en erverdig vei

Sv: Svimmel

Ja, jeg har boka. Og jeg tar alle kosttilskuddene. Men det skader vel ikke å ta en dobbeltsjekk

__________________


gullahar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 13:36   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Svimmel

Så bra!
Tilskuddene bør være alt du trenger, så nå er det bare å få stell på grønnsakene

Jeg vet av erfaring at det er litt slitsomt å telle i starten, men det tar ikke lang tid før det sitter i fingrene.

Håper svimmelheten din avtar snart!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 13:37   #11
gullahar
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 42
gullahar er på en erverdig vei

Sv: Svimmel

Takk for det! Det håper jeg også!

Nå skal jeg snart skeie ut med en flaske rødvin! God påske!

__________________


gullahar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 13:50   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Svimmel

Mmmmm! Rødvin! Kose deg masse!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 13:55   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Svimmel

Opprinnelig lagt inn av gullahar, her.

De siste to ukene har jeg flere ganger opplevd å bli kjempesvimmel når jeg reiser meg. Det nærmest svartner for meg.

Har vært på kuren i 5 uker, og føler jeg har bra kontroll med matinntaket. Drikker MYE vann og føler meg ellers i veldig bra form.

Hva skyldes svimmelheten? Kan det være at jeg får i meg for lite karber?

Svimmelhet når man reiser seg, har med blodtrykket å gjøre. Hjernen rekker ikke å regulere blodtrykket fra sittende til stående fort nok.

Dersom du holder inn magen når du reiser deg, slipper du å bli så svimmel.

Har slitt med lavt blodtrykk i mange år og det å holde inn magen går nå på autopilot for min del.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"Akutthjelp" når man er svak og svimmel? Clarissa Ketolysekuren 16 20-08-11 17:56
Svimmel og sliten? bibi Induksjonen 8 17-02-08 19:45
Svimmel og deppa. Labomba Fysisk og mental helse 5 02-07-07 22:31
Svimmel etter Atkins-slutt!? boble Lavkarbo generelt 7 28-04-05 21:16
gått på atkins i 3 mnd... svimmel Ray87 Atkins kosthold 9 03-04-05 19:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no