Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Helt ny her, og har et spørsmål..

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-04, 14:11   #1
Kiara
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 44
Innlegg: 2
Kiara er på en erverdig vei

Helt ny her, og har et spørsmål..

Vel, egentlig er det masse jeg lurer på, men jeg får ta en ting av gangen...
Begynte på Atkins i går, og var veldig flink. Holdt meg kun til listen...Men da jeg våknet i morges, var jeg kjempesvimmel og sjelven i knærna..var så vidt jeg orket å stelle ungene mine....Er det vanelig å bli sånn i starten eller? Det er isåfall helt uutholdelig... Jeg måtte bare trøkke i meg en banan, ellers hadde jeg svima av tror jeg....

Kiara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-09-04, 14:28   #2
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Går ut i fra at du snakker om introduksjonsfasen.

Jeg vil tro at hvis du har spist riktig, så har du sikkert bare spist for lite av det riktige. For sikkerhets skjyld, så kunne du kanskje bare lese kapittelet om de første 14 dagene en gang til. Det er fort gjort å overse noe, og det får vi nesten håpe at du har, for det er ikke vanlig å føle seg slik som du beskrev på noe stadium i induksjonen egentlig. Etter et par dager er det faktisk ganske vanlig å føle seg bedre enn før.

Velkommen hit forresten

Hei du, vi er avatarmessig i slekt. Jeg har oppkalt meg selv etter Nala

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste

Sist redigert av nalana : 10-09-04 kl 14:30. Årsak: mangler noe
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 10-09-04, 14:31   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Hei Kiara, og velkommen hit!

Siden jeg selv akkurat har gjennomgått noen plagsomme dager med overgangen til ketose, er jeg vel den nærmeste til å svare:

Ja, man kan føle seg kjempedårlig en stund, selv hadde jeg det grusomt de tre første ukene på Atkins, men "normalt" skal det gå over etter noen få dager. Men noen trenger kanskje litt mer karbohydrater enn 20 gram, det er ihvertfall min antagelse ut i fra hvordan jeg reagerer. Nille, som er en av "ekspertene" her, ga meg råd om å øke karbohydratinntaket for deretter å gå langsomt ned igjen. Ellers, husk masse vann, og følg reglene nøye - det er VIKTIG!

Hilsen

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 10-09-04, 15:47   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Kroppen du må "venne seg av" med karbohydrater. Det kan for noen være like ille og gi abstinenser slik en alkoholiker eller narkoman får det. Det er ikke alle som kan kutte så drastisk og klare å fungere i dagliglivet. Det du kan gjøre er som Scilla sier. Venn kroppen din sakte av med karbohydrater først - SÅ begynner du på induksjonen. Spis mye grønnsaker og drikk mye vann !!

Lykke til videre. Vi er er om det er noe du lurer på !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-09-04, 16:44   #5
syl
Juniormedlem
 
syl sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 16
syl er på en erverdig vei

husker

husker selv at jeg var svimmel ig kvalm den første tiden,så du må få i deg nok fett og nok mat,husk du kan spise masse av de riktig tinga,selv syntes jeg det hjelp med makadamia nøtter,noen om dagen og farris,for du tapper kroppen for ganske mye vann og da følger saltene med i suget,så drikk farris,håper du får det til,etter en uke blir det bedre for de fleste,men aldri noen unntak,så les om de første 14 dagene igjen ja,du oppdager sikkert noe nytt da, fra syl

syl er avlogget   Svar med sitat
Gammel 10-09-04, 20:51   #6
Kiara
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 44
Innlegg: 2
Kiara er på en erverdig vei

Takk for svar
Tror jeg skal ta rådet om å bruke en uke på å trappe ned på karbohydratene....for det var skikkelig fælt i morges...jeg var helt kake...vil ikke ha det sånn hver dag. Jeg er jo egentlig, nei VAR, en skikkelig sukkermums, så det er ikke rart kroppen min reagerer...

Kiara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-09-04, 08:55   #7
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Jeg trodde forøvrig at jeg skulle dø første dagen på Atkins jeg.
Jeg var skiiiit-dårlig!!!! Eneste grunnen til at jeg fortsatte var at jeg hadde lovet meg selv å forøke TO uker før jeg ga opp. Du skjønner... jeg hadde liksom på forhånd bestemt at dette ikke funket. Så feil jeg tok!!!
Før kroppen forstår at her kommer det jaggu ikke mer karbohydrater og frem til den finner ut at den må begynne å forbrenne fett, er det ofte en fase hvor blodsukkeret bare synker og synker. Man vil føle seg helt dødsens elendig. Så stabiliseres alt og velværet vil komme tilbake.

Å trappe ned er nok en lur løsning hvis man ikke velger å hoppe i det og bite tenna sammen.
Lykke til. Og vit, etter alle tilbakemeldingene, at du ikke er alene!

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no