Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Opp i vekt med Atkins?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-08, 02:46   #1
mariiahy
Juniormedlem
 
mariiahy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 18
mariiahy er på en erverdig vei

Opp i vekt med Atkins?

Hei hei alle sammen, jeg er ny her
Jeg har vært vegan i 4 måneder og har gått ned 4 kilo. Men nå står det stille, og jeg har fremdeles en 5-6 kilo jeg vil kvitte meg med før sommeren. Etter å ha innsett at et forsøk på å være en 'Atkins-vegan' så og si er umulig vurderer jeg å skifte om dietten min helt og kanskje heller prøve meg på Atkins, ettersom at moren min gikk ned maange kilo med Atkins. Jeg er bare så redd for å gå opp i vekt?
Daglig spiser jeg nøtte/musli-blanding med soya melk til frokost, snackser på frukt, gulrøtter og nøtter i løpet av dagen og spiser suppe eller vegetarburger med salat til middag. Holder meg helt unna sukker. Jeg har virkelig problemer med å forstå at å bytte ut dette kostholdet med egg og bacon til frokost, kjøtt og kylling til lunch og middag osv vil få meg til å gå ned.. og ikke opp i vekt?? Det er spesielt en stor overgang for meg som har sett på kjøtt og ost som 'fienden' de siste 4 månedene..

__________________


mariiahy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skinny Bitch (the book) Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 09:44   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt med atkins?

Tror ikke at fire måneder er nok til at kroppen din skal reagere noe spesielt.
Jeg spiste ikke kjøtt på 9 år, og skjedde ingen bemerkelsesverdige forskjeller med meg når jeg brått begynte å spise det.
Men du kan jo ta det litt med ro i førsten?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 09:50   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt med atkins?

Men.. Med en BMI på 21 sånn som du har, så er vel ikke Atkins den beste løsningen? Ville heller gått på generell lavkarbo..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 09:54   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt med atkins?

Opprinnelig lagt inn av mariiahy, her.

Etter å ha innsett at et forsøk på å være en 'Atkins-vegan' så og si er umulig vurderer jeg å skifte om dietten min helt og kanskje heller prøve meg på Atkins, ettersom at moren min gikk ned maange kilo med Atkins. Jeg er bare så redd for å gå opp i vekt?
Daglig spiser jeg nøtte/musli-blanding med soya melk til frokost, snackser på frukt, gulrøtter og nøtter i løpet av dagen og spiser suppe eller vegetarburger med salat til middag.

Du går ikke på Atkins kost nei. Atkins vegan er mulig, men veldig vanskelig - og fra det du spiser nå må du nok endre en del. Og slik jeg ser det (av erfaring) er at du snackser på frukt, gulerøtter og nøtter. Musli, frukt og gulerøtter er dessverre ikke Atkins kost og det er mulig at du rett og slett ikke tåler nøtter, - eller dvs. at de kan være en partystopper for deg. I tillegg kjører du lavfett, og det funker som regel heller ikke så bra.

På Atkins starter en jo med 20 karber pr dag, og som vegan er det vanskelig å ligge så lavt. Er det bare soya som er proteinkilden din ?
Soya hemmer skjoldbruskkjertelens hormoner og er også en partystopper.

Dessverre har jeg enda ikke truffet en vegan som har klart annet enn å vedlikeholde på Atkins. Jeg kjenner problemet, men har ingen løsning for deg dessverre. Vet at Iset her inne har prøvd....

Om du klarer å plusse på litt kylling eller egg ville det hjelpe godt tror jeg. Beklager om jeg ikke kan gi deg et skikkelig svar, men Atkins er protein/fett og grønnsaker.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 14:03   #5
mariiahy
Juniormedlem
 
mariiahy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 18
mariiahy er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt med atkins?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Men.. Med en BMI på 21 sånn som du har, så er vel ikke Atkins den beste løsningen? Ville heller gått på generell lavkarbo..

Hmm hvorfor er ikke atkins den beste løsningen? Leste et sted at overvektige går ned og undervektige går opp? Stemmer dette? Nå er ikke jeg undervektig, men ikke overvektig heller.


Takk for svar, ja jeg vet at hvis jeg går over til Atkins blir kostholdet mitt veeldig annerledes!! Nøtter, soya- og andre tufu-produkter er der jeg får proteinene mine fra. Regna på det, spiser rundt 60g proteiner (16%), 80g fett(51%) og 129g carbs(33%), hvorav 60g kommer fra frokostblanding.

Har noen noen lenker til forslag på måltider man kan spise daglig/ukentlig med atkins? Prøvde å søke i både forum og journaler med kommer opp for mange urelevante søk. Hvis jeg skal begynne på scratch på Atkins hadde det hjulpet veldig mye med noen forslag på 'menyer' jeg kan følge, jeg har så dårlig fantasi.

__________________


mariiahy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skinny Bitch (the book) Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 14:09   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt med atkins?

Opprinnelig lagt inn av mariiahy, her.

Hmm hvorfor er ikke atkins den beste løsningen? Leste et sted at overvektige går ned og undervektige går opp? Stemmer dette? Nå er ikke jeg undervektig, men ikke overvektig heller.

.

Det vet jeg ingenting om heh.. Sto ikke hva som skjer med normalvektige?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Atkins tabell for ønskelig vekt - streng? Isalien Generell diskusjon 24 27-02-07 22:06
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16
Atkins og opp i vekt? elinej Induksjonen 3 16-10-04 17:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no