Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Ostesaus!

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-09-04, 21:06   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Ostesaus!

Denne sausen er nydelig, og kan brukes til kylling. (Jeg har ikke prøvd den til annet, men vil tro at det funker også.)

2 dl. matfløte
1/2 boks kremost m/ urtesmak
2-3 ss oppskåret urter (jeg valgte timian)
litt salt og pepper etter smak

=sånn ca. 2 g. karbo

Kok det hele sammen i 1-2 minutt, kommer an på hvor tykk du vil ha den

Jeg husker ikke helt hva den kremosten heter, men den er helt firkanta, kanskje 6x6 cm.. Inneholder 3 g. karbo pr. 100 g.

Nyt!

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-09-04, 22:26   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Denne så kjempegod ut !! Er kopiert, skrevet ut og skal prøves. Tusen takk !!

Men i.h.t. Matvaretabellen inneholder Matfløte (22%) 3.8 gram karbo pr 100 gram. 2 dl er vel ca 200 gram - dvs. 7.6 karber. Så da er det mer enn 2 karber sausen...... Hvis vi bruker kremfløte isteden (som har 2.9 karbo pr 100 gram) blir karboinnholdet 5.8 for 2 dl. Kremfløten har 140 flere kalorier enn matfløten pr 100 gram, så det spørs hva en foretrekker. Lite saus blir det uansett om man er på induksjon.

Kremosten inneholder 3 karber pr 100 gram. 1/2 boks blir 62.5 gram - 1.875 karb. Ville ha regnet 2 karb for sikkerhets skyld, spesielt under induksjonen.

Sausen inneholder altså totalt ca. 5 karber pr 100 gram(1 dl) med matfløte og ca 4 karber med kremfløte.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no