Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Bekhterev verre med div. matvarer?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-05-08, 09:54   #1
norwegiana
Medlem

norwegiana sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 43
norwegiana er en juvelnorwegiana er en juvelnorwegiana er en juvel
Question

Bekhterev verre med div. matvarer?

Jeg har mye smerter og lurer på om det er sant at matvarer som kakao, rød paprika, tomater oa. røde matvarer forverrer sykdommen?
Kanskje legen vår vet det?
*kikke på med dådyrøyne*
Om andre tips i kosten kan hjelpe så prøver jeg det, for jeg er lei av medisiner og lite søvn grunnet smerter.
Går masse i skog og mark, men er faktisk verre etter å ha gått laaaange turer, selv om det skal være motsatt.
Sliten av å stå opp etter 3-4 timer søvn fordi ryggen tvinger meg opp.
Lenge leve badekaret<3

norwegiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 09:58   #2
norwegiana
Medlem

norwegiana sin avatar

Sv: Bekthrews verre med div. matvarer?

edit: Bekhterev, skrev det feil..

Gammel 12-05-08, 10:08   #3
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Jeg var til utredning hos revmatolog en gang for B, og da var det snakk om matvarer og påvirkning.

Han mente den gang at det ikke var sikre bevis for noe bestemt, og at det i såfall kanskje var individuelt.

Jeg har bare hørt om noen som reagerer på svinekjøtt...

Trist at du skal slite med så mye vondt. Er de 100% sikre på at det er B? Eller er det litt tidlig å si det enda? Kan ta noen år å få bevis vet jeg.

Smertestillende er noe "herk", men må du så må du. Hva med å prøve en kort periode med sovetabletter, for å bryte en vond vane å komme på tur igjen? Det hender det hjelper.

Turer er bra, men du må finne din mengde.
Viktig å ikke stivne og ihvertfall ikke i feil stilling, så ligg så flatt som mulig om natten du. (Et råd jeg fikk)

Nå skal det sies at jeg alikevel ikke har B. Fant det ut etter maaange år.

Så krysser fingre for at det kan være "forbigående" eller noe annet for deg og

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 10:13   #4
Kiera
Medlem

Kiera sin avatar

Hvor: Drøbak
Alder: 59
Kiera er ny på veien

Hei,

Har ikke Bekhterev selv, men har ryggproblemer og i en periode trodde jeg at det kunne være Bekhterev. I den perioden var jeg aktiv på et amerikansk forum http://forums.spondylitis.org hvor mange av brukerne henviste til en annen site der de tok opp nettopp det med AS eller Bekhterev og kosthold. Du finner forumet her: http://www.kickas.org/londondiet.shtml . Hele denne siten tar opp dette du spør om.

En annen ting jeg har lyst til å nevne er at lange turer kan faktisk gjøre vondt verre. Det er kjempefint at du går turer, men du skal aldri gå lenger enn kroppen din tillater. Når du går, så bør du snu når kroppen din sier i fra om at den har fått nok. For mye kan gjøre vondt verre!

Lykke til!

Gammel 12-05-08, 10:19   #5
norwegiana
Medlem

norwegiana sin avatar

Takker for svar, men det er 100% bekhtrevs, har vært til utredning ved revmatismesykehuset i haugesund og ja, jeg brukte år på å bli diagnosert. Mamma har det også.

Rødt kjøtt spiser jeg ikke, men er veldig glad i kaffe..

Gammel 12-05-08, 10:20   #6
norwegiana
Medlem

norwegiana sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kiera, her.

Hei,

Har ikke Bekhterev selv, men har ryggproblemer og i en periode trodde jeg at det kunne være Bekhterev. I den perioden var jeg aktiv på et amerikansk forum http://forums.spondylitis.org hvor mange av brukerne henviste til en annen site der de tok opp nettopp det med AS eller Bekhterev og kosthold. Du finner forumet her: http://www.kickas.org/londondiet.shtml . Hele denne siten tar opp dette du spør om.

En annen ting jeg har lyst til å nevne er at lange turer kan faktisk gjøre vondt verre. Det er kjempefint at du går turer, men du skal aldri gå lenger enn kroppen din tillater. Når du går, så bør du snu når kroppen din sier i fra om at den har fått nok. For mye kan gjøre vondt verre!

Lykke til!

Tusen takk

Gammel 14-05-08, 00:11   #7
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Spennende, min Kjære skal utredes for B

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 09:30   #8
norwegiana
Medlem

norwegiana sin avatar

Håper av hele mitt hjerte han ikke har det for jeg sover ikke mer enn et par timer før ryggen tvinger meg opp. Er så sliten!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Ukesmeny musikeren Lavkarbo generelt 0 04-11-07 23:06
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.