Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dette går seint!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-05-08, 23:15   #1
vivvi
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2008
Alder: 44
vivvi er på en erverdig vei
Unhappy

Dette går seint!

Etter 2,5 mnd på ketolysekuren er 4 kilo litt lite vektnedgang synes jeg.
Jeg spiser nok litt ensformig, men passer på at det er grønnsaker med hver dag. Har dette noe å si? Vil så gjerne bli kvitt mer kilo før sommerferien i august... Noen tips for hvordan jeg får fortgang på dette??

vivvi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 23:16   #2
Linn H
Seniormedlem

Linn H sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 49
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Dette går seint!

Hva spiser du da?

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 23:23   #3
vivvi
Juniormedlem

Frokost er det 1 eller 2 kokte egg, lunsj blir enten en blandet salat med reker eller tunfisk, middag er stort sett kjøttdeig eller kylling med rosenkål (er de eneste grønnsakene jeg faktisk syns smaker godt) bruker ekte meierismør til middagen for å få i meg fett. Har slurva litt med tablettene, da jeg fikk vondt i magen av de, men har begynt på igjen.

Gammel 21-05-08, 23:31   #4
Marita
Seniormedlem

Marita sin avatar

Medlem siden: May 2005
Alder: 40
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Synes det høres ut som du spiser lite, jeg... og kanskje tilogmed ganske magert? Er du i ketose?

Gammel 21-05-08, 23:36   #5
vivvi
Juniormedlem

Får utslag på ketostixen ja. Bruker mye meierismør for at det ikke skal bli for magert, og ost av og til...

Gammel 21-05-08, 23:46   #6
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Jeg syns også det ser litt lite ut!

Selv måtte jeg OPP i karber og til og med ha et par sprekker før det løsnet. Har gått på ketolyse i 4 måneder og gått ned 6 kg. 4 av dem den siste måneden etter å ha skeiet kraftig ut i påsken og etter det ligget godt over 20 karber.

Lykke til videre! Løsner nok, skal du se!

Gammel 21-05-08, 23:49   #7
vivvi
Juniormedlem

kan det hjelpe å gå opp i karber?? Det hadde jeg ikke trodd....

Gammel 22-05-08, 00:04   #8
Marita
Seniormedlem

Marita sin avatar

Medlem siden: May 2005
Alder: 40
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Jeg synes ikke det høres ut som du får i deg nok fett.. og du må da bli utrolig lei av den maten du spiser? Går du sulten? Måltidene dine kan jo være så mye mer! Hva med å prøve frokostpannekaker, omelett eller noe til frokost? Der kan du lure inn mere fett Lunsjen er i og for seg grei.. men middagen høres da trist ut? Det finnes utrolig mange gode tips i oppskriftsforumet her, få inspirasjon og spis mer variert.. og MER FETT
Husk også at ketosticksene bare er en indikator på om man er i ketose eller ei.. og ikke en garanti for at man spiser riktig og følger ketolysekuren..

Gammel 22-05-08, 00:16   #9
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Hvorfor noen må litt opp i karber for å gå ned i vekt, aner jeg egentlig ikke, men sånn er det også for meg. Under 20 gr så stopper jeg opp.

Enig i at det ser ut som du spiser lite. Jeg spiser 3 kokte egg med majo og ca 50-70 gr kokte grønnsaker med smør (brokkoli eller rosenkål) eller frisk paprika, f.eks. Og da er jeg passe mett.

Men, det er jo også noe av poenget. Synes du at du blir behagelig mett av det du spiser? Eller blir du fort sulten igjen, med den frokosten hadde jeg ikke holdt halvveis til lunsj...
Det finnes andre kosttilskudd du kan ta. Krom er bra dersom du har søtsug, så har du ikke det, er det kanskje ikke så viktig å ta, og magnesium er bra mot leggkrampe, men om du ikke plages av det, er det ikke sikkert du trenger det. Men dette er bare antagelser fra min side. Jeg tar multivitamin fra helsekosten, samt sink, jern og b-vitaminer, og er i upåklagelig form i alle fall, men vi er alle ulike.

Drikker du nok væske? Spiser du mye ting med kunstig søtning i? Det er mange grunner til at man stopper opp, eller at det går sent.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 00:25   #10
Karbosara
Seniormedlem

Karbosara sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 58
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Har brukt 6 mnd på 8 kg...og det er ikke før i det siste det virker som at kroppen vil slippe kiloene...

Ellers har du fått gode råd her...det viktigste må vel være at det går nedover...selv om det er sakte?...

Lykke til!

Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 11:10   #11
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

lite og lite variert kost var min første tanke og. kos deg og lag god og variert kost! Hva med smoothie med egg, fett, mandler og bær til frokost?

Gammel 22-05-08, 12:47   #12
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 46
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Lite variasjon og lite fett er det første som slår meg. Og i det heletatt for lite mat. Prøv å lage dagsmenyer, vei maten og regn ut, vet det virker slitsomt i starten, men du har virkelig igjen for å gjøre den innsatsen i starten, etterhvert sitter det i fingrene og du vet hvor mye alle matvarer inneholder og kan ta det på feelingen!
Prøv også å fåi deg grønnsaker til 2-3/4 måltider, gjerne alle

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

lite og lite variert kost var min første tanke og. kos deg og lag god og variert kost! Hva med smoothie med egg, fett, mandler og bær til frokost?

nå er ikke mandler anbefalt på ketolyse, i allefall ikke når vekten bremser. Og bringebær er den eneste bærtypen man "anbefaler" fordi den inneholder såpass lite karber...

Gammel 22-05-08, 12:51   #13
Charmtassen
Seniormedlem

Charmtassen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 64
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Mosjonerer du? Skriver "mosjonerer" for det er ikke så belastet som "trener" Det anbefales i hvert fall en halv times gåtur om dagen, gjerne i intervaller hvis du ikke har anledning til å ta alt på en gang.
Og vann ..., men det er jo allerede nevnt her.

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 12:53   #14
Charmtassen
Seniormedlem

Charmtassen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 64
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vivvi, her.

... rosenkål (er de eneste grønnsakene jeg faktisk syns smaker godt)

Det er ikke alle grønnsaker jeg synes smaker så godt heller, men for å få i meg nok og variert så spiser jeg mye forskjellig likevel. Bare som en liten ekstra tanke fra meg.

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dette er IKKE en sjamporeklame! Albertine Lavkarbo generelt 47 13-06-16 20:26
Noen som går på dette? monki Spørsmål og svar 7 09-04-07 10:28
Er det noen som vet noe om dette? clueless Lavkarbo generelt 3 30-05-05 21:05
Går dette bra? magdalena Atkins kosthold 2 13-03-04 19:20

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.