Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Esekiel-brØd

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-04, 21:23   #1
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

Esekiel-brØd

Noen som har spist dette....??og er det tilatt under introduksjonen??
Kjøpte meg nettopp et nytt brød på helsekosten(første gangen jeg var innom der faktisk )tihi
Kjøpte carbograbbers,kal-mag tabletter(kalsium og magnesium)Og dette brødet.
DEt står at dette brødet inneholder kun sammalt spelt,speltkorn,grønne linser,hvite bønner,hirse ,vann og salt.Brukes under 1 g gjær pr brød.
DEt brukes kun økologiske/biodynamiske råvarer og kaldpressede oljer.
Dette er noe av det som stod på plasten...(står nemlig ikke innhold av carbo spesielt eller noe.....men hun som jobbet der...sa dette bestod av langtidsvirkende....proteiner og det lille av carbo som var sa hun...hm.

noen som har erfraring her??

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 06-02-04, 21:32   #2
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Hmmm

Sikkert et sundt og godt brød,men på introduksjonen skal du ikke spise mel eller bønner overhodet.
Selv om det er speltmel så inneholder det melet endel karbohydrater,og det samme gjør bønner.
Har ellers aldri hørt om brødet,beklager

Klem

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 06-02-04, 21:35   #3
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

rart...

at ingen har reklamert mer for dette brødet om det skal være så lite carbo i det..(tihi)
Men det står en internettadresse her...tenkte bare svippe innom å se om det kan stå noe på den siden....får forhøre meg litt da...(fryser det ned imens )

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 06-02-04, 21:48   #4
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av ayliah

at ingen har reklamert mer for dette brødet om det skal være så lite carbo i det..(tihi)
Men det står en internettadresse her...tenkte bare svippe innom å se om det kan stå noe på den siden....får forhøre meg litt da...(fryser det ned imens )

Sikkert ikke så mye karbo som i vanlig brød,og det kan være det er perfekt for Lindbergbrukere.
Der er karbonivået på 50-60 karbo om dagen,mens Atkins intro er på 20 og den utelukker også en del matvarer for å kutte eventuell intoleranse.
Men egg og melkeprodukter er også en slike matvarer,men de fleste tåler det.
Men mange tåler faktisk ikke hvetemel så godt uten at de er klar over det.

Lurt å skjære det opp i skiver før du fryser brødet:-)

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 06-02-04, 21:54   #5
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

jeg satte inn en

internett addresse med link til..der kan man lese om dette brødet;-)

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 07-03-04, 11:18   #6
mams til elise
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Innlegg: 6
mams til elise er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av ayliah

Noen som har spist dette....??og er det tilatt under introduksjonen??
Kjøpte meg nettopp et nytt brød på helsekosten(første gangen jeg var innom der faktisk )tihi
Kjøpte carbograbbers,kal-mag tabletter(kalsium og magnesium)Og dette brødet.
DEt står at dette brødet inneholder kun sammalt spelt,speltkorn,grønne linser,hvite bønner,hirse ,vann og salt.Brukes under 1 g gjær pr brød.
DEt brukes kun økologiske/biodynamiske råvarer og kaldpressede oljer.
Dette er noe av det som stod på plasten...(står nemlig ikke innhold av carbo spesielt eller noe.....men hun som jobbet der...sa dette bestod av langtidsvirkende....proteiner og det lille av carbo som var sa hun...hm.

noen som har erfraring her??

Hei du.. Jeg var også å kjøpte dette brødet i går... Fikk beskjed om at det nesten ikke fantes karboh. i det.. HERLIG tenkte jeg!!!
Har nå tatt meg ei brødskive til frokost med MASSE feit pålegg på..mmmmm... kjempe godt.. ihvertfall syns jeg det... Jeg er nødt til å spise dette jeg, da jeg er fullstendig egg-hater og må få i meg litt frokost.. Jeg har bestemt meg for at jeg skal bytte på å spise dette og ryvita knekk... det har fungert kjempe fint for meg.. har gått ned 3 kg på 3 dager!!!

Men jeg trener og drikker veeeldig mye vann/farris, opptil 2,5-3 l om dagen...

Lykke til!

mams til elise

mams til elise er avlogget   Svar med sitat
Gammel 07-03-04, 21:26   #7
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av ayliah

Det står at dette brødet inneholder kun sammalt spelt,speltkorn,grønne linser,hvite bønner,hirse ,vann og salt.Brukes under 1 g gjær pr brød.

Det er ikke særlig mindre karbohydrater i Esekiel-brødet enn i vanlig grovbrød. Det er mest sammalt mel i det, og selv om det er belgfrukter i, så bidrar også dette med karbohydrater. Men det er et sunt brød i den forstand at det er mer næring i det, lite gjær, og tåles av flere pga spelten. Det er også mer enzymer i det fordi korn og linser er spiret før bruk.
Her følger en liten tabell over mengder karbohydrater, proteiner og fiber i en skive brød (40 gram):

Kneip: 17 g karbo, 3 g protein, 3 g fiber
Vollkorn: 17 g karbo, 3 g protein, 5 g fiber
Fedons: 7,5 g karbo, 6 g protein, 6 g fiber

Direkte karbohydratreduserte brød har jeg ikke sett annet enn Fedon sitt. Samtidig er jo det proteinberiket, mest fiber og inneholder ikke transfett.

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 08-03-04, 10:51   #8
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

helt enig;O)

Brødet synes jeg er kjempegodt!!;O)Jeg bytter også på å spise en skive(kun en om dagen innimellom)og knekkebrød en annen dag,så en dag uten korn i det hele tatt..!Slik bytter jeg på.... Og om jeg spiser esekiel brødet ..går jeg ikke ut av ketosen..så jeg koser meg med det jeg....istedet for feks..snuppelinebrødet jeg bakte her om dagen...*kremt*hihi(litt for mye eggesmak og soya etter min mening..men fungerer for de som liker "smaken"altså

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 08-03-04, 11:00   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

ja det er godt vi selger det der jeg jobber og (Life), men jeg liker faktisk det fra Ullanhaug økologiske gård BEDRE enn det fra Helios (som dere som ikke bor i Stavanger spiser, vet ikke om de sender ut brød til andre byer). Helios sine brød er tørre, det er ikke Ullanhaug sine.

ble VELDIG lei av esekielbrødet en gang, da jeg fikk ta med meg hjem ca 10 slike brød gratis fra jobben, siden de holdt på å gå ut på dato (vanligvis selger vi dem ut første dagen, men ikke akkurat da tydeligvis). spiste esekielbrød i ett sett, og HATET det i flere måneder etterpå

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-03-04, 12:35   #10
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

hehe,,,;O)

Ja..dettror jeg på Iset!!At du ble lei da jeg har kun kjøpt ett brød av dette og det er vel 3 uker siden nå..holder jo lenge da jeg bare spiser ei skive om jeg blir brød-fysen Og det holder seg jo godt i fryseren
Ps..Iset..har du forslag til andre gode brød??Selger dere noen lav-karbo brød i life butikken???

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 08-03-04, 15:17   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

vel, lavkarob og lavkarbo, det er vel like mye karbo i dem som i vanlige brød MEN det er lavglykemiske karbo.
vi selger gode speltbrød, feks. og Thors brød er digg, men det inneholder vanlig hvetemel.

ellers finnes det gulrotbrød (nam) og valnøttbrød som er kjempegode. stikk innom Life eller en annen helsekost og se hva de har

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-03-04, 17:29   #12
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sitter med siste Mat&helse foran meg, og der står det at Esekielbrødet inneholder 13-14 gram protein per 100g vare...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 08-03-04, 17:43   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

jepp. jeg skjønner ikke hvorfor noen helsekost ansatte sier det ikke inneholder karbohydrater... det er jo korn, korn inneholder jo karbo samme hvor grovt det er. men lavglykemisk er det jo,men det er ikke det samme som at det IKKE inneholder karbo. jaja.-

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-03-04, 20:09   #14
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Nå må vi ikke blande sammen proteiner og karbohydrater da....
Esekielbrødet inneholder altså 13-14 gram protein per 100 gram brød (vanlig brød ca. 8 gram, Fedons brød ca. 15-16 gram). Når det gjelder karbohydrater per 100 gram Esiekelbrød, så vil jeg tippe ca. 35 gram (vanlig brød ca. 45-50 gram, Fedons brød 19 gram).

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 08-03-04, 20:12   #15
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

hm...merkelig ja!

Ja..det var rart...ikke mer enn 14%protein i det brødet!Vel ..nå er det superkompakt brød da..men det er merkelig at hun på helsekosten sa at dette nesten ikke inneholdt særlig karbohydrater!Hm...! Men men...jeg går iallefall ikke ut av ketose om jeg tar meg ei skive..men hun hadde kanksje ikke så greie på dette med brødet allikevel?akkurat som at de selger nycovit og nycoplus og slike preparater på helsekosten også..litt rart det også...i og med at det heller ikke er så bra!!!men det er vel kanskje for at de skal ha tilbudet der også da???hm...

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 08-03-04, 20:51   #16
Tho-mass
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 1
Tho-mass er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av MHM

Det er ikke særlig mindre karbohydrater i Esekiel-brødet enn i vanlig grovbrød. Det er mest sammalt mel i det, og selv om det er belgfrukter i, så bidrar også dette med karbohydrater. Men det er et sunt brød i den forstand at det er mer næring i det, lite gjær, og tåles av flere pga spelten. Det er også mer enzymer i det fordi korn og linser er spiret før bruk.
Her følger en liten tabell over mengder karbohydrater, proteiner og fiber i en skive brød (40 gram):

Kneip: 17 g karbo, 3 g protein, 3 g fiber
Vollkorn: 17 g karbo, 3 g protein, 5 g fiber
Fedons: 7,5 g karbo, 6 g protein, 6 g fiber

Direkte karbohydratreduserte brød har jeg ikke sett annet enn Fedon sitt. Samtidig er jo det proteinberiket, mest fiber og inneholder ikke transfett.

Vil det si at du kun får i deg 1,5g med fy-karbo pr 40g brødskive på fedon brødet??

Tho-mass er avlogget   Svar med sitat
Gammel 08-03-04, 21:14   #17
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tho-mass

Vil det si at du kun får i deg 1,5g med fy-karbo pr 40g brødskive på fedon brødet??

Nei, dessverre... 7,5 gram karbo + 6 gram fiber. Jeg tror det er litt sånn amerikansk å trekke fiber ut av karbohydratene?? Jeg ser det er flere her på Karbojunkie som gjør det. Men i Norge skal både matvarer deklareres med karbohydrater uten fiber, og det samme gjelder i matvaretabellen. Altså at fiber skal stå alene. Men dersom man ikke er i ketose, så er 7,5 gram karbo akseptabelt for de fleste. Dessuten er de 7,5 gram karbo av en all-right type som ikke gir for høy blodsukkerstigning.
Velkommen til Karbojunkie forresten - så det var ditt første innlegg. Måtte det bli mange flere!

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 04-04-04, 12:55   #18
Miro
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Innlegg: 13
Miro er på en erverdig vei

Ingers rugbrød..

.. også kalt slankebrød. Jeg har bakt dette nå, smaker veldig godt inneholder sammalt hvete, sammalt rug, helkorn hvete, gjær, hvetekli, linfrø og solsikkekjerner. Noen som har noen formening om hvor "slankende" dette brødet er, i forhold til fedon lindberg brød f.eks.?

Og er det mulig å komme til noen konklusjon hva gjelder brød Hva er best for oss som gjerne vil bli litt mindre men som er veldig glad i brød. Og hvilken type knekkebrød er egentli best??

Miro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg + egen sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 04-04-04, 23:11   #19
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Ingers rugbrød er et ganske alminnelig grovt, hjemmebakt brød, som er basert på sammalt mel, og har noe kli og frø tilsatt. Men det er hverken protein- eller fettberiket, og vil således være veldig karbohydratdominert. Karbohydratene i dette brødet har heller ikke lav GI, da kroppen ikke opplever at sammalt mel er så mye vanskeligere å fordøye enn fint mel, slik at blodsukkerstigningen blir rask også med sammalt mel. Jeg vil ikke si at dette er et greit brød å bruke om man er sensitiv for karbohydrater. Dersom man passer på karbohydratene, blodsukkeret og insulinmengden (som jo alle Atkinser og Lindbergere gjør), så bør man se etter det brødet med minst karbohydrater. Og det er dr. Lindberg sitt (se mitt innlegg lenger opp, med enkel tabell over brødtyper).

Når det gjelder knekkebrød, så er Fiberrik og GG Helseklibrød de mest karbohydratfattige på markedet (ca. 3 gram karbosser per skive i den gule Fiberrik). For de som synes dette smaker sponplater (eller andre lite flatterende saker), så er Wasa Fiber Pluss et godt alternativ, med 4,5 gram karbohydrater per skive. Dessuten er dette knekkebrødet tilsatt plantefiberet inulin som senker GI. Hvis det hadde vært lov, så ville de nok ha merket dette knekkebrødet med "Egnet for diabetikere".

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 05-04-04, 17:37   #20
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Miro

.. også kalt slankebrød. Jeg har bakt dette nå, smaker veldig godt inneholder sammalt hvete, sammalt rug, helkorn hvete, gjær, hvetekli, linfrø og solsikkekjerner. Noen som har noen formening om hvor "slankende" dette brødet er, i forhold til fedon lindberg brød f.eks.?

Og er det mulig å komme til noen konklusjon hva gjelder brød Hva er best for oss som gjerne vil bli litt mindre men som er veldig glad i brød. Og hvilken type knekkebrød er egentli best??

Jeg har prøvd ett sånt brød en periode og jeg gikk hverken ned eller opp i vekt og det vil si at det egentlig er veldig bra, kommer til å bake sånt brød igjen når vekta er kommet helt ned dit jeg vil ha den

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 18-04-04, 22:00   #21
Miro
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Innlegg: 13
Miro er på en erverdig vei

Noen som vet kcal innholdet i Esekiel brød

Miro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg + egen sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 22-04-04, 16:25   #22
Ghana
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 1
Ghana er på en erverdig vei

Gjør oppmerksom på at Fiber pluss fra Wasa ikke inneholder Inulin lenger. Det ble tatt ut kort tid etter at produktet kom på markedet da det ikke er lov å berike matvarer med vitaminer, mineraler eller tilsvarende. Knekkebrødet har likevell et nokså høyt fiberinnhold og en relativt lav karbohydratbelastning, men inulin inneholder det ikke lenger...

Ghana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-08-05, 18:31   #23
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

bringer opp igjen denne tråden for de som lurer.

under følger svar fra Helios angående næringsinnhold i esekielbrød


Sitat:

Etter en lang ferie og travle dager etter ferien har jeg først nå fått anledning til å besvare din mail. Bakeriet har dessverre ikke foretatt noen analyse av dette brødet. Men det består alt vesentlig av sammalt spelt, og jeg har et par ferske tall for spelten. Riktignok består brød av 40 - 45% vann, så det får du trekke fra. Sammalt spelt :Protein 14,4% i tørrstoff Energi308 kcal (1305 kJ) Fett2,0 %

__________________
KROPP&HELSE
hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 11-08-05, 20:47   #24
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av hede

under følger svar fra Helios angående næringsinnhold i esekielbrød

Opprinnelig lagt inn av Helios

Bakeriet har dessverre ikke foretatt noen analyse av dette brødet. Men det består alt vesentlig av sammalt spelt, og jeg har et par ferske tall for spelten. Riktignok består brød av 40 - 45% vann, så det får du trekke fra. Sammalt spelt :Protein 14,4% i tørrstoff Energi308 kcal (1305 kJ) Fett2,0 %

Det var da et uprofft svar til å være Helios. De selger altså en vare de ikke aner næringsinnholder på ! Hm...betenkelig syns jeg. Å' er karbene henne da liksom
For det ER jo helt klart karber i sammalt spelt.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-08-05, 11:50   #25
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

Enig med du NILLE, ikke helt fullstendig svar.

Men, vi har kcal innholdet, antall gram protein og fett. resten bør da være Kh.

Eller?

hede

hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no