Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er Soyaprotein = Ketolyse bakemix?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-06-08, 13:42   #1
emma1
Medlem

emma1 sin avatar

Medlem siden: May 2008
emma1 er på en erverdig vei
Question

Er Soyaprotein = Ketolyse bakemix?

Jeg ser i mange av oppskriftene at det står soyaprotein. Jeg har kjøpt en boks med ketolyse bakemix og lurer på om jeg kan bruke det i stedet for soyaprotein? Blir forholdene det samme i så fall (1 dl soyaprotein = 1 dl bakemix)?

emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 14:09   #2
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Er Soyaprotein = Ketolyse bakemix?

proteinpulver og bakemix er ikke det samme..Kjøp gjerne begge deler da de har ulike egenskaper og bruksområder. Syns vel proteinpulver er mest anvendelig. Søk på det her i forumet. Finnes masse stoff om dette.

Gammel 04-06-08, 14:09   #3
Charmtassen
Seniormedlem

Charmtassen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 64
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Du kan godt bruke bakemix istedenfor soyaprotein, men det er litt mer karbohydrater i den. Så hvis det står hvor mange karb'er det er i en oppskrift hvor det er brukt soyaprotein, så må du bare regne ut hvor mye mer det blir med bakemixen.

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 14:18   #4
emma1
Medlem

emma1 sin avatar

Medlem siden: May 2008
emma1 er på en erverdig vei

Hvor stor er forskjellen?
Tror jeg går til innkjøp av soyaprotein også i så fall. Er det helsekost-forretninger som fører dette?

emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 14:20   #5
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Jeg bruker soyaproterin både der det står soyaprotein og der det står bakemix i oppskriftene. Aldri hatt noen problemer med det

Gammel 04-06-08, 16:59   #6
Charmtassen
Seniormedlem

Charmtassen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 64
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Det er helsekostforretningene som har soyaprotein, ja. De har masse forskjellige typer - både med og uten smak, så pass på at du får en som enten har 0 karb'er eller i hvert fall så få som mulig.

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 17:11   #7
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Bakemixen har bedre bake-egenskaper enn soyaprotein, siden bakemixen inneholder bla. glutenmel, som gjør at baksten blir mer "å bite i", og mest likt hvetebakst (så likt som det kan bli da, det blir jo ikke akkurat det samme).

Gammel 05-06-08, 08:28   #8
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

men når jeg lager feks lapper, så syns jeg ikke bakemixen er ok. Kanskje fordi man må steke den lenegr da??

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse bakemiks og soyaprotein Liiiz Ketolysekuren 11 14-06-09 11:07
Isetbrød med ketolyse bakemix (Haster!) Sina Spørsmål og svar 2 11-01-08 10:28
Ketolyse bakemix, samt lavkarbopølser.. Teletubbien Ketolysekuren 16 09-05-07 22:27
Forskjellen på soyamel, ketoylse soyaprotein og ketolyse bakemix?? Thse Ketolysekuren 2 29-05-06 12:55
Ketolyse bakemix Fjonken Ketolysekuren 5 21-05-06 18:38

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.