Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Cocosaen min!

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-06-08, 20:24   #1
KatjaBlå
Juniormedlem

KatjaBlå sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 37
KatjaBlå er på en erverdig vei

Cocosaen min!

Jeg har hatt cocosa-boksen stående i romtemperatur, og så var den blitt helt flytende pga varmen på kjøkkenet, jeg liker at den er litt hard(eller sånn mellomting da), så jeg satte den i kjøleskapet. Der har den stått en uke kanskje og nå når jeg skulle åpne den var den helt steinhard, den virka liksom litt frossen. Det jeg lurer på er om den kan ha blitt ødelagt av slik 'behandling', først smelta, så nesten frossen, kan jeg spise den? nå skal den få smelte litt.. Den er helt uåpnet. Det er en sånn med smak, extra virgin.

Kanskje litt dumt spørsmål, menmen.

KatjaBlå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinaldermat, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 21:37   #2
Søster
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
Alder: 49
Søster er ny på veien

Sv: Cocosaen min!

Jeg har gjort akkurat det samme. Tror ikke det er noe problem. Ved 24 grader vil den være som flytende olje, og siden det er rent fett vil den bli steinhard når den står i kjøleskapet

Søster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 22:35   #3
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

nei, den ødelegges ikke. Oljen tåler mye varme, vitaminene mindre, men din romtemp er stort sett lavere enn i tropene, så jeg tror oljen har vært med på dette før da den var i en kokosnøtt ;-)

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 13:36   #4
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Den blir knallhard når den stivner helt ja, så jeg tror det er normal konsistens. Den står i kjøleskapet i helsekostbutikken når jeg kjøper den, og jeg må alltid la den stå i romtemperatur en god stund før den har blitt litt mindre "opptint".

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.