Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mann og barn på ketogen kost også?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-06-08, 22:02   #1
Flisa
Medlem

Flisa sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Flisa er på en erverdig vei

Mann og barn på ketogen kost også?

Lurer på en ting. Min mann er slank som bare det og for å slippe å lage flere middagsretter til meg og mann og barn, barna er også slanke. Kan både voksne og barn spise denne type diett??? Tenker på middagsrettene, ikke nødvendigvis resten av dietten.

Hvordan er det med barn med konsentrasjonsproblemer? Kan de ha nytte av å spise ketogen mat? Tenker på proteiner og fettrik mat, mye grønnsaker osv. lite karbo.

Hilsen hun som en gang var

Flisa

Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 22:26   #2
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mann og barn på ketogen kost også?

Ketogen kost er ypperlig for unger med konsentrasjonsvansker!
Har selv en av arten og han spiser det samme som meg.

Eller, rettere sagt, det han ender opp med er nok lavkarbo.... for jeg har ikke det hele og store oversikten over hva han spiser, men at han har det bedre med seg selv??? INGEN TVIL!!!!

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 22:50   #3
Lilla skjerf
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Kristiansund
Alder: 48
Lilla skjerf er ny på veien

Hei!
Jeg tror det er mange som tenker vanskelig når det gjelder å praktisere et lavkarbo kosthold som er mye renere, uten industrielle forstyrelser som ofte er nedbrytende og usunt. Dette kostholdet får man muligheten til å få i seg mere verdifulle næringstoffer som er veldig bra for små og store. Min familie har mange ganger middager der det kun er rent kjøtt og grønnsaker, ingen poteter, pasta eller ris. Men jeg ikke konsekvent på det, enkelte dager gjør jeg unntak for mann og barn, særlig i helgene. Jeg spiser som før og de får stivelse-måltid i tillegg.

Ellers så bør man være bevisst på all sukker i forhold til barn. Grove karbohydrat-måltider med innslag av både fett og protein er greie måltider for frokost og lunsj for barna. Da vil blodsukkeret ikke svinge så mye og energien er mere fordelt utover dagen.
En rett sammensatt lavkarbo middag, og til kvelds nøtter, mandler og kanskje yogurt naturell blandet med bær og søtet med fruktose. Ingen kjemisk sukkererstatning til barn. De 2 største barna 10 og 12 år er glad i tunfisk sammen med oppkuttet rå grønnsaker til kvelds. Dette er er det min familie praktiserer uten noen hysteri, det er rett og slett en livstil.

Lilla skjerf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 00:15   #4
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 46
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Vi spiser stort sett samme mat, men det hender jeg tilsetter litt fett til min mat etterpå, og lar mannen få litt potet eller ris til om han vil ha det. Ungene får spaghetti innimellom, da lager jeg det til mannen også, og spiser noe annet selv.

Det hender vel et par ganger i mnd at jeg lager to middager, men stort sett spiser vi det samme ja

Gammel 09-06-08, 17:37   #5
Flisa
Medlem

Flisa sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Flisa er på en erverdig vei

Tusen takk for flotte svar. Da er det vel bare å legge om sakte med sikkert for mann og barn også. Han trenger nemlig å legge litt på seg. JEg skal bestille bok og ketolysekuren til meg selv i dag!!!

Vi har en liten alergiker i familien, han tåler ikke nøtter, hva kan vi bruke for å erstatte det? solsikkefrø? Linfrø? De spiser 3 måltid i barnehagen og det er youghurt og i hans tilfelle frokostblanding, ellers så er han utsultet kl 1530... Han trenger nok mer fett og proteiner i kosten!!

Vel takk for alle tips!

Hilsen Flisa

Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 20:30
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 05:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.