Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Det murrer i nyrene ...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-06-08, 20:34   #1
Sense
Medlem

Sense sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sense er ny på veien
Question

Det murrer i nyrene ...

Fra dag 2 i kuren så har det murret i nyrene (hvis det er de som ligger bak i ryggen der med "lovehandles`ene")

Prøver å drikke mye vann... kan sikkert bli enda flinkere men... Noen flere som har kjent dette? Er det farlig?

Gammel 12-06-08, 20:57   #2
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 45
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Det murrer i nyrene....

Er tidvis veldig plaget med det. Hovner også opp i korsryggen når jeg får det. Men aner ikke hva det kommer av.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 22:53   #3
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Det murrer i nyrene ...

Jeg hadde det sånn de første 3-4 ukene på ketolyse. Merket det spesielt godt når jeg var på trening.
Passet på å drikke masse vann og tok det litt roligere, så gikk det over.

Er nok ikke farlig, men mer en overgang for nyrene å jobbe med en kropp i ketolyse som trenger mer vann enn ved et karbohydratrikt kosthold.

Gammel 12-06-08, 23:19   #4
CHESS
Medlem

CHESS sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: HAUGESUND
Alder: 59
CHESS er på en erverdig vei

Når du spiser mye proteiner, må du drikke mye! Dette gjør det lettere for nyrene å skille ut avfallsstoffene fra forbrenningen av proteiner.
Protein er et komplisert stoff for fordøyelsen. Det går med mye energi til å bryte ned proteinet og fordøye det. Når du spiser 400 gr protein, går det 100 gr med til å fordøye de 400 grammene. På denne måten får du "gratis" kalorier!
Sitat fra boka side 82.

Gammel 12-06-08, 23:24   #5
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Sense, her.

Fra dag 2 i kuren så har det murret i nyrene (hvis det er de som ligger bak i ryggen der med "lovehandles`ene")

Der du sikker på at det er nyrene? De sitter ganske høyt oppe på ryggen.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd) vintage Ketolysekuren 79 02-08-07 18:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.