Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trenger seriøst hjelp her!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-08, 15:57   #1
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien
Angry

Trenger seriøst hjelp her!

faan, jeg er så fortvila nå! skjønner virkelig ikke dette med å regne ut karbs, har til nå bare spist det som står i boka (menyforslag). ikke aner jeg hvilke mengder jeg har i meg av noen ting. kan det bli for lite karbohydrater, er det farlig?

kan ikke regne og blir oppgitt av mye "styr", kjenne søtsuget gjør meg aggressiv. kan noen hjelpe meg litt??

gikk inn på mat på data,men skjønner ingentig. detter er hva programmet sier når jeg registrerer følgende:
3 egg stekt i smør = 189 gram = karbs?????
hvitost 100g
6 skiver bacon = 0 gram karbs???

tilsammen skal dett være:
mengde: 289g
energi,KJ: 2928
protein : 52,3 gr
fett: 54,8 gr
karbs: 0,8 gr


kan dette stemme da?? dette er ett måltid (frokost). har jeg da fått registrert alle karbs jeg har spist? og ar ikke dette alt for mye fett for ett måltid??

vet at dette ble langt og surrete, men holder på å miste motet her. allerede. legger til at jeg har gått ca en uke (yes, im a quick give up`er) og mista ca 1,8 kg. sticksen er kun lys rosa hver kveld

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 16:09   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: trenger seriøst hjelp her!!!

Hei, ikke tenk på proteiner, kalorier eller fett. Tenk kun karbs.
I ett egg, altså både plomme og eggehvite er det 1 gr karbs.
I hvitost tilnærma null og det er det i bacon også.

Kan ta en kikk på bloggen min hvis du vil, der ligger noen matforslag ute. Der kan du iallefall se hva jeg spiser til lunsj og middag. Se bort fra brødmaten jeg har spist for den har jeg kuttet fra og med i dag.
Det ordnet seg vettu
For søtsuget kan du kjøpe deg IFA, altså de store eller spise baconkrisp. Jeg unner meg dette på lørdager. Ellers har jeg forbausende lite søtsug og det har jeg hatt siden begynnelsen. Er snart ferdig med uke 4. Og jeg har vært gotteriavhengig lenge. Så det forsvinner sakte men sikkert, tro meg

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 16:14   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Trenger seriøst hjelp her!!!

Mat på data sine avregninger har feil på egg, rømme og fløte. Et egg er mellom 0,7 og 0,9 gr karbo pr 100 gram, avhengig av størrelsen, et egg veier plus minus 62 gram, så man kan like godt regne et halvt gram pr egg.
Har du matvekt?

Spis litt bladsalat (lollo, hjertesalat, ruccola er det bra med næring i) til frokosten, så får du i deg litt mer sunne karber.
Dette går så bra, så!

At stiksen er lyserosa har INGENTING å si, utslag er utslag, og da spiller det ingen rolle hvilken farge den har. Derimot kan det at den er lys rosa tyde på at du får i deg nok væske, og det er en BRA ting! Om den er for mørk, så kan det tyde på dehydrering. Stiksen er kun en indikator, og forteller ikke så mye annet enn om det er ketoner i urinen, det er på kroppen du kjenner det best!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 16:33   #4
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: Trenger seriøst hjelp her!!!

åå, thank you ladies! dere er noen knupper!

skal se på menyforslag og spise mer salat til frokost!!

tusen takk!

forsåvidt ikke siste gang dere kommer til å få et sinnataggen-utbrudd fra meg...

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 16:49   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger seriøst hjelp her!!!

hehe bare å komme med utbrudd, har hatt noen deppeutbrudd selv denne uka og fått kjempestøtte her inne
Anbefaler deg å skrive blogg og legge inn hva du spiser, da kan vi andre kommentere hvis det er ting du lurer på

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 22:45   #6
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: Trenger seriøst hjelp her!!!

og nå er sticksen hvit!!!!!!!!

klarte ikke dy meg idag og spiste litt vingummi. helvete, nå er jo alt ødelagt!!! er så lei meg og skuffa over meg sjøl nå, skammer meg som en liten hund! er det kun meg som ikke klarer å holde en uke en gang??

sliter med depresjoner i tillegg, så vet ikke hvor god ide dette var. men jeg kan jo ikke la de styre livet mitt lener, og gidder rett og slett ikke være feit lenger!!!
åååh, hva skal jeg gjøre nå da??? huff

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 22:48   #7
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: Trenger seriøst hjelp her!!!

og hvor finner jeg den satans bloggen da????
håper dere tar mine utbrudd med humor, ikke annet å gjøre, det skjønner jeg. ikke gi meg opp helt. er bare dønn fortvila over livet generelt nå, og hvit sticks og ryggrad som en softis hjelper ikke på...

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 22:50   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Trenger seriøst hjelp her!!!



Ikke fortvil. Alle har snubla inniblandt. Det er helt normalt Man klarer ikke legge om kostholdet og leve etter reglene med et knips... Kroppen din prøver alt den kan å få deg tilbake på det den er vandt til

Og nei, alt er ikke ødelagt Du må bare fortsette i lavkarbo-stil

Og det er bra at du skriver her om det, så får vi sjanse til å støtte deg og på deg.

Dette går så bra

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 23:00   #9
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: Trenger seriøst hjelp her!!!

takk for støtten. får bare prøve å reise meg igjen..
har prøvd å skrive blogg fra idag, vet ikke om jeg gjorde det riktig. men er den der, må sdere gjerne ta en titt på kostholdet idag..

tror jeg legger meg, vil ha en ende på denne dårlige dagen..

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 23:08   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Trenger seriøst hjelp her!!!

Jeg sier meg enig med Gerd, det er ikke annet å gjøre enn å børste skuffelser av skuldrene og gå på ufortrødent videre. Det dummeste man kan gjøre er å tenke at alt er ødelagt, og bare legge alt på hylla. Minor setback, intet annet

Når det gjelder depresjoner, så kan jeg fortelle deg at jeg har slitt mye med det sev, tidvis veldig mye. Det er utrolig i kjenne hvordan kostholdsomlegginga har gjort sinnet mitt så mye lettere! Lavkarbo får hormonene på plass, og selv om det tar litt tid før alt er helt på plass, så tror jeg du generelt vil føle deg bedre etter en liten stund. Jeg er i hvert fall såpass forandret i lynne, at jeg aldri vil gå tilbake. Det kan også samboer, familie og venner skrive under på

Skal se om jeg finner bloggen din nå, synes jeg så den øverst der!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 23:15   #11
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: Trenger seriøst hjelp her!!!

godt å høre man er fler her inne. ja virker kostomleggingen sånn, MÅ jeg bare klare det! er nok ikke mulig å få bort ALT, men uansett;alt bedre enn slik jeg er nå og har vært lenge! og HORMONER....; i hate them!

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 23:22   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Trenger seriøst hjelp her!!!

Det er det som er så bra med lavkarbo, det er et rent og naturlig kosthold. Jeg tror neppe folk slet med sånne problemer før bosetninga, ei heller diabetes, større grad av PMS, allergier, migrene, hjerte- og karsykdommer.

Jeg for min del er kvitt både migrene, helvetes-PMS og allergier etter kostholdsomlegginga, bl.a.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 00:05   #13
Flisa
Medlem
 
Flisa sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Innlegg: 75
Flisa er på en erverdig vei

Sv: Trenger seriøst hjelp her!!!

WOW, er du blitt kvitt PMS plagene... Da skal jeg fortelle det til min mann.... han og barna og jeg selv blir jo plaget med mine PMS plager

Da skal jeg klare meg igjennom denne kuren og legge om kostholdet

Takk for at du delte det med meg Photobscura

Hilsen en gang

__________________
Hilsen Flisa



Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 00:38   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Trenger seriøst hjelp her!!!

Ikke helt kvitt PMS, men MYE bedre, både lettere overgang, jeg er småsur i en dag, i stedet for en craza bitch i flere dager, og de fysiske plagene jeg har når jeg har mensen er langt mindre, samt at jeg blør i en kortere periode.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 13:51   #15
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger seriøst hjelp her!!!

det finnes ikke sprekker, bare dårlige måltider. da må du bare gjøre neste måltid bedre! ha sunne fristelser i hus. Vet ikke hvor strengt du spiser, men atkins bar'er, sukkerfritt godteri (feks lavkarbopokene el apotekets Fribolserie), nøtter, oppkutta grønnsaker og dipp, ostechips og guacamole osv.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 18:53   #16
blaut
Juniormedlem
 
blaut sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: OPPE I NORD TROMS
Alder: 49
Innlegg: 23
blaut er på en erverdig vei

Sv: Trenger seriøst hjelp her!

Gele av funlight, fromasj (kossn skriv man d?) sjokolade mousse, sukkerfri sjokolade e nåkka man kan unne seg litt av. Se på alle de gode oppskriften som ligg her inne. Masse godt. Spis du krom og de der andre tabbissan? D skal jo, i tillegg til kostholdet hjelpe å holde blodsukkeret stabilt.

__________________
BLAUT
blaut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 23:02   #17
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Trenger seriøst hjelp her!

Hei! Jeg skjønner så godt frustrasjonen din for jeg har det sånn selv. Nå i dag begynner jeg på min andre uke i kuren og jeg har det myyyyyye bedre enn da jeg startet. Ikke blir jeg sugen lenger, humøret er bedre og selv om jeg hele tiden lurer på hva jeg kan spise og synes det er et ork at maten skal ha sånn plass i hverdagen min så er det ikke sånn at jeg døøøøør dersom jeg ikke får måltidet til rett tid. I dag hoppet jeg over middagen til og med og kjente ikke noe sultfølelse. Så hold ut dette klarer du fint bare du kommer over kneika!!! Jeg spiser alltid salat til lunsj og har noen grønnsaker til middag. Frokosten består stort sett av enten laks og eggerøre eller egg og bacon eller omelett. Også varierer det litt om jeg spiser kvelds og da blir det gjerne egg igjen. Om jeg skal klage på noe i denne kuren er det at det er sinnsykt dyrt å holde på å spise pakke etter pakke med bacon og kjøtt og og samtidig handle inn til de andre i familien.... DET er det største hinderet så langt faktisk. Jeg driter ikke penger liksom

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:09   #18
blaut
Juniormedlem
 
blaut sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: OPPE I NORD TROMS
Alder: 49
Innlegg: 23
blaut er på en erverdig vei

Sv: Trenger seriøst hjelp her!

Opprinnelig lagt inn av Hannehk, her.

Hei! Jeg skjønner så godt frustrasjonen din for jeg har det sånn selv. Nå i dag begynner jeg på min andre uke i kuren og jeg har det myyyyyye bedre enn da jeg startet. Ikke blir jeg sugen lenger, humøret er bedre og selv om jeg hele tiden lurer på hva jeg kan spise og synes det er et ork at maten skal ha sånn plass i hverdagen min så er det ikke sånn at jeg døøøøør dersom jeg ikke får måltidet til rett tid. I dag hoppet jeg over middagen til og med og kjente ikke noe sultfølelse. Så hold ut dette klarer du fint bare du kommer over kneika!!! Jeg spiser alltid salat til lunsj og har noen grønnsaker til middag. Frokosten består stort sett av enten laks og eggerøre eller egg og bacon eller omelett. Også varierer det litt om jeg spiser kvelds og da blir det gjerne egg igjen. Om jeg skal klage på noe i denne kuren er det at det er sinnsykt dyrt å holde på å spise pakke etter pakke med bacon og kjøtt og og samtidig handle inn til de andre i familien.... DET er det største hinderet så langt faktisk. Jeg driter ikke penger liksom

Angående dyrt.
Eh handle bacon på Prix. Der har de et sånt billig merke(X-tra eller nåkka sånt)
Så syns eg ikke at eg treng så mye mat for å bli mett lenger

__________________
BLAUT
blaut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:10   #19
blaut
Juniormedlem
 
blaut sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: OPPE I NORD TROMS
Alder: 49
Innlegg: 23
blaut er på en erverdig vei

Sv: Trenger seriøst hjelp her!

Ups, fikk visst ikke helt til den der merke greia

__________________
BLAUT
blaut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 08:02   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Trenger seriøst hjelp her!

First price har visst også alvorlig billig bacon. Dessuten pleier jeg å kjøpe to kg kyllingfilet, også fra First Price til 140 kr, en kg burgere fra FP til 70 kr, og noen pakker kjøttdeig, fra slakteren tror jeg det er? 450 gr til 22 kr. Alt på Kiwi. Ikke veldig dyrt akkurat. Alle grønnsaker kjøper jeg på Sultan, en frukt- og grøntbuitkk drevet av tyrkere. Det er som regel både billigere, bedre utvalg og bedre kvalitet på innvandrerforretninger som spesialiserer seg på frukt og grønt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp!! Trenger tips til veien videre Sandy Lavkarbo generelt 4 05-05-08 13:00
Trenger litt hjelp:) Christine123 Ketolysekuren 7 09-05-07 16:38
jeg trenger litt råd og hjelp! Siljevanilje Andre dietter 1 08-03-07 09:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no