Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Nalanas gratinerte retter:

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-09-04, 04:10   #1
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Nalanas gratinerte retter:


Torsk i fettbad ; )


Ingredienser:

200 - 300 gram torsk pr porsjon
1 ss smør "
1 - 2 ss fløte " (eventuelt, bruker ikke det hver gang)
20 gram hvit ost pr porsjon

Det krydderet du selv liker til torsk, jeg bruker karri, piri piri, pepper, havsalt



Fremgansgsmåte:

Jeg synes denne retten er veldig grei å tilberede i microen. Legger da passe mengde torsk på en tallerken. Krydrer godt med mine yndlingskrydder. Legger på 1 ss smør, og heller eventuelt over en skvett fløte. Legger 3 - 4 osteskiver over og setter i microen på full varme i 4 - 6 min, avhengig av om den var frossen først eller ei.
Hvis du ønsker litt farge og sprø konsistens på osten så må du gjerne bruke stekeovn i stedet.


Pek og trykk på bildet for å se større versjon.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg krympet gratinert torsk.jpg (111,0 KB, 39 visninger)
__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste

Sist redigert av nalana : 24-09-04 kl 08:49. Årsak: oppskrift
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 24-09-04, 09:25   #2
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Dette så veldig godt og ikke minst enkelt ut. Takk!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 24-09-04, 09:25   #3
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Gratinert taco

Gratinert taco


Ingredienser:


pr porsjon


200 - 300 gram kjøttdeig
2 - 3 ss tomatpure
2 ss hakkede tomater
1 ss salsa
litt sterkt krydder (piri piri f.eks)
2 puppodums (nepeterninger kan også brukes)
ca 40 gram ost


1/2 avocado
litt rå løk
1 - 2 ss rømme
1 ss salsa
(eventuelt andre grønnsaker du liker til taco, f.eks. en salat ved siden av. Husk at mais ikke passer på Atkins introduksjon, og helst ikke noe særlig av på lavkarbo generelt heller)




Fremgangsmåte:

Kjøttdeig stekes, krydres og tilsettes tomatpure, hakkede tomater og salsa. Legees på tallerken eller i dyp skål. Knekk puppodums i passe "tortillabiter" og dekk kjøttdeigen med dette. Eller bruk lettkokte nepeterninger.
Dekk med ost og sett til gratinering på ca 200 g til osten har smeltet og eventuelt fått litt gylden farge.
Legg på rømme, salsa, avocado, løk og eventuelt annet før servering.
En av mine yndlingsretter, god fornøyelse



Pek og klikk på bildet for større versjon.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg ekstra krympet grat taco.jpg (107,4 KB, 50 visninger)
__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste

Sist redigert av nalana : 24-09-04 kl 09:54. Årsak: mangler bilde
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 24-09-04, 10:00   #4
ninamor
Juniormedlem
 
ninamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 38
Innlegg: 30
ninamor er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av nalana

. Knekk puppodums i passe "tortillabiter" og dekk kjøttdeigen med dette. Eller bruk lettkokte nepeterninger.

da må jeg spørre fersk som jeg er...

hva er puppodums???

er så mye jeg ikke har hørt om her men...detta hørtes sinnsykt godt ut!!!

__________________
just love me
ninamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 24-09-04, 14:25   #5
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Puppodums

http://www.shop-links.net/ppf/aid/1/...ductdetail.asp

Her kan du se hva puppodums er. De er ikke helt like til dem jeg får tak i i Norge. De jeg finner for tiden er produsert av Sharwoods, og kan kjøpes på meny. Du får dem sikkert på innvandrerforretninger også. Sharwood sine har ikke en god innholdsfortegnelse, så jeg har funnet en på nettet som jeg går ut i fra. Hvis denne stemmer for forskjellige puppodums, så har de 2 karber pr stk. Jeg skal prøve å huske å se om jeg finner noen på innvandrerbutikk som kan være bedre merket. Greiest å være heeelt sikker. Derfor vil jeg også si at på Atkins introduksjon kan det kanskje være lurt å velge nepene i stedet. Godt det også.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 24-09-04, 15:04   #6
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Gratinert sei med broccoli og bacon

Porsjonen på bildet består av:

120 gram seifilet
50 gram broccoli

70 gram bacon
20 gram hvit ost
10 gram smør
+
karri, piri piri, pepper og havsalt

Jeg hadde denne porsjonen til lunsj en dag. Den er kanskje litt liten. Ingen ting i veien for å bruke andre mengder.


Fremgansgmåte:

Dander seifilet, krydder, smør og ost, gjerne i nevnte rekkefølge.Sett i microen på høyeste styrke i 4 - 6 min alt etter som den er frossen eller ikke.Server med sprøstekt bacon og lettkokt broccoli : )

klikk på bildet for større versjon

Vedlagte bilder
Filtype: jpg gratinert sei med bacon og broccoli.jpg (122,7 KB, 28 visninger)
__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste

Sist redigert av nalana : 24-09-04 kl 15:14. Årsak: oppskrift
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 24-09-04, 20:27   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Mmmm jeg ELSKER gratinert mat, kunne levd på det.
Den tacoretten så bare himmelsk ut. Jeg har pleid å lage gratinert tortillas før, med tortillalefser med godt fyll, ost oppå og gratinert i ovnen. Men nå bruker jeg jo ikke slike lefser, men det er jo godt fordet. ÅÅh nå ble jeg sulten....

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-09-04, 23:15   #8
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Broccoli og dansk salami, riddergratinert

100 gram broccoli
30 gram Ridder ost
2 skiver dansk salami
1 ss smør
15 gram fløte


Denne må nok vente, av og til er det så inn i granskauen vanskelig å få inn bildene, selv om jeg krymper dem like mye, og gjør om til jpeg

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 25-09-04, 01:56   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Setter du tallerkenen i ovnen? Blir nemlig best med smeltet ost i ovnen syns jeg, men kan tallerkenen settes der uten at den knuser??

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-09-04, 12:28   #10
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

="="="="="="="="="="="="="="="="="="="="="="="= "=" =

Mine tallerkener tåler det, men det kan jo være noen ikke tåler det også. Du får prøve med å bruke enda mindre varme kanskje. Det går nok bra med litt under 200 i hvert fall. Det er viktig å huske å ha noe å sette den varme tallerkenen på når den skal ut, og så er det viktig å huske at den er varm. Hvis du lager til flere, så er det jo naturlig å bruke en ildfast form.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gratinerte koteletter Iset Middag 4 11-02-10 20:44
Gratinerte laksefileter Iset Middag 4 08-05-04 16:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no