Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Hjelp!

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-06-08, 20:15   #1
mocca75
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2007
Alder: 49
mocca75 er på en erverdig vei
Cool

Hjelp!

Har gått på en lavkarbo kur, leeenge... Har funket litt, men ikke de store vekt utslagene. Teller karbohydrater, spiser egg, bacon, litt salat, kylling osv. Til frokost har jeg spist Fiberrik solsikke m smør og greddost. Ble litt lei av egg til frokost. Hver sånn fiberrik inneholder 3 karber. Har spist 2 slike til frokost. Blir det feil?
Men det største problemet/Feilen , er at jeg nok har kost meg litt for mye med tørr hvitvin. Leste at det gikk an av og til . Men har nok kost meg litt for mye m det . Vekta står bom fast selv om jeg ikke spiser brød, poteter, pasta, pizza eller godter. Koser meg litt m sukkerfri sjokolade fra Sukkerfritt.com. Spes den mørke.De selger den på Rema 1000 og ica. Den er det mindre enn 1 karb pr plate.
Er det vinen som ødelegger alt?? Eller fiberrik platene til frokost. Har vært veldig hard på Tab extraen også, men har klart å kutte den ut i det siste. Til slutt: Må jeg droppe kaffen også? Drikker en del kaffe hver dag.
Tror det vel selv også, må nok bare kutte det helt ut.

mocca75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 20:45   #2
Alkazelters
Seniormedlem

Alkazelters sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Hjelp!!!

Det kan jo hende du spiser for lite karber også? Mitt vektap intraff først skikkelig når jeg begynte å øke på. Øk på i form av grønnsaker..

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 20:57   #3
noli
Medlem

noli sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Alder: 40
noli har en fantastisk aura rundt segnoli har en fantastisk aura rundt seg

Mitt råd er å kutte ut én og én ting, til du finner det punktet der du går ned i vekt. Jeg ville begynt med hvitvinen.

Dersom alle kh til frokosten kommer fra fiberrik blir det jo til sammen 6 kh på ett måltid. Jeg prøver å ligge på rundt 5 kh per måltid, uten at jeg teller så veldig nøye.

noli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 21:02   #4
mocca75
Juniormedlem

Takk, skal prøve å kutte ned på karbene til frokost. Kanskje bare en skive m fiberrik, og kanskje et stekt egg? Skal def kutte vinen. skal prøve meg m bare et glass v spes anledninger.

Gammel 16-06-08, 22:23   #5
Sandy
Medlem

Sandy sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sandy er ny på veien

Hei. Jeg er nok litt naiv og trenger å få forklart dette (litt glad i sjoko jeg også-OG har begynt å smugspise 70% kokesjokolade da jeg innbiller meg at det er best... ?!?) Du sier: "Koser meg litt m sukkerfri sjokolade fra Sukkerfritt.com. Spes den mørke.De selger den på Rema 1000 og ica. Den er det mindre enn 1 karb pr plate" Sjekket på sukkerfritt.com, og denne sjokoladen inneholdt 50g pr100 gram hvorav 49 gram sukkeralkoholer... Er ikke karber, karber? Er sukkeralkoholer OK??? (Eller mener du 1g pr sjokoladerute?) Skjønner ikke no jeg.

Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 22:26   #6
noli
Medlem

noli sin avatar

Ta 50 og del på 100, så ganger du det med vekten av sjokolade. De veier vel sånn ca 34g, gjør de ikke? I så fall blir det 17 kh per sjokolade.

Gammel 16-06-08, 22:27   #7
mocca75
Juniormedlem

sånn som jeg har forstått skal du trekke fra sukkeralkoholene på karbene. De har visstnok ikke innvirkning på blodsukkeret og skal derfor trkkes fra.. Da sitter du igjen m rett antall karber. Det samme gjelder de store sukkerfrie ifa. De har også et høyt antall karber, men sukkeralkoholene utgjør størsteparten. Trkker man de i fra blir det akseptabelt... Correct me someone if i am wrong!!

Gammel 17-06-08, 10:55   #8
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sukkeralkoholer skal trekkes fra ja, så 1 karb per plate blir riktig da, selv om mange reagerer på søtstoffet. Noli: har de små plater også? De jeg har sett er på 100 gram.

Gammel 17-06-08, 17:13   #9
noli
Medlem

noli sin avatar

Sv: Hjelp!

Så bare noen på 34 gr jeg, men det trenger ikke være riktig sjokolade?

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Treng litt hjelp! Gro South Beach 7 11-05-06 21:53

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.