Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Lei av egg

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-06-08, 11:53   #1
HIS
Juniormedlem

Medlem siden: May 2008
HIS er på en erverdig vei
Exclamation

Lei av egg

Hei!
Har gått på ketolyse i ca 6 uker og begynner å bli temmelig lei av mat med egg i . Klarer ikke lenger å spise omelett, "polar brød" ol, blir kvalm og klarer ikke spise. Er det andre som opplever det samme?

Ellers så har jeg klart å gå ut av ketose, vet ikke helt hvorfor, men tror det henger sammen med at jeg ikke har spist nok grønnsaker! Laget pizza i helgen og den var knall god. Spiste pizza til frokost, lunsj og middag og glemte grønnsaker. Er det mulig? Eller kan det komme av noe annet?

Frant dette av Torkil:
Du er ikke helt alene, når det gjelder problemer med stagnasjon i vekttapet, enkelte opplever det. Jeg har analysert kosten til disse og ser, at det jevnt over er svært lite grønnsaker/salater i kosten, og at den moderate mosjon lider i tidsklemma. Ketose er en kostbar forbrenning, som krever hundreder forskjellige enzymer i kroppen for å fungere. Disse enzymer utgjør den kjemiske " fabrikk" som skaffer oss ketoner fra kroppsfettet. De fleste enzymer inneholder mineraler eller er avhengige av vitaminer for å fungere. Det ser ut som om det er viktig med en variert blanding av grønnsaker forå skaffe seg alle slike vitaminer og mineraler.

Til slutt vil jeg bare si at innlegg her inne er veldig til inspirasjon og nytte for meg som enda er litt "ny"!

Hege

HIS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 11:58   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lei av egg

Hei.

Hvorfor du har gått ut av ketose er ikke godt å si.. Men husk at stixen bare en indikator.

Vektmessig da? Går det nedover?

Og ja, man skal få i seg nok grønnsker/blanda salat. Det står faktisk i boka at man ikke kan gjennomføre kuren uten de tingene.

Husk at grønnsaker gir oss veldig masse vitaminer og mineraler som kroppen trenger for å fungere og forbrenne optimalt.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 12:02   #3
HIS
Juniormedlem

HIS er på en erverdig vei

Vekten går nedover, har nå tatt av 7 kg på ketolyse + 5 kg på 3-step = 12 kg! Er veldig fornøyd, kommer oppi bukser som har vært i skapet lenge. Det er en inspirasjon i seg selv. Er veldig nøye med hva jeg spiser i dag!
Hege

HIS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 12:04   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sitat:

Er veldig fornøyd, kommer oppi bukser som har vært i skapet lenge.

beste beviset det Og det gir en goooood selvfølelse!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 19:14   #5
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Har også problemer med å få i meg egg, kanskje du kan prøve å kutte omeletten i noen dager... Jeg spiser nesten ikke egg i det hele tatt. Kanskje koker jeg ett på kvelden hvis jeg ikke har fått i meg nok karbs. Du kan jo se hva jeg spiser på bloggen min hvis du vil Frokosten ser rimelig patetisk ut, men jeg er mett frem til lunsj faktisk
Men vekta di går nedover og jeg synes du er kjempeflink

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye karbohydrater inneholder 2 stekte egg og 50 g stjernebacon? session Spørsmål om matvarer og oppskrifter 16 09-10-08 13:11
Er jammen mye sært der ute ... Nike Generell ernæringsdebatt 10 24-05-08 16:57
egg - matvaretabellen Trolljenta Lavkarbo generelt 10 07-01-07 18:55
arakinsyre i egg? Iset Atkins kosthold 20 09-04-06 23:45

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:42.