Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Vektoperert og lavkarbo?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-06-08, 11:23   #1
savoy
Medlem

Medlem siden: Jun 2008
savoy er på en erverdig vei

Vektoperert og lavkarbo?

Hei
Jeg lurer på om noen her er vektoperert og har hatt et godt resultat med lavkarbo kosthold? Om noen i såfall kan skrive litt om hvordan matdagen ser ut etc.

Sist redigert av savoy : 01-07-10 kl 12:55.
savoy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 20:28   #2
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vektoperert og lavkarbo?

Jeg har hele tiden levd noenlunde etter Lutz sine anbefalinger, selv om jeg ikke har vært så flink som jeg burde. Har nok vært en av de heldige når det gjelder vekttap og har gått ned mer enn det jeg skulle (skulle ned 55-60 kg). Men skal jeg oppsummere kostholdet mitt, ligger det nok ganske nær Lutz. Har du lest boka "Bedre uten brød"? Det beskriver Lutz-kostholdet ganske bra. Maks 72 gram netto karbohydrater per dag, men ellers ikke så mange restriksjoner, ingen matlister osv.

En vanlig matdag for meg kan se sånn ut (i helgene spiser jeg gjerne sjokolade, kaker osv):

Frokost: eggerøre og bacon (2-3 gode never hakket bacon stekes, så helles en blanding av 1 egg og 2 eggeplommer + 0,5 dl fløte oppå baconet og røres til eggerøre)
Eller 1 knekkebrød/rugbrød med mye meierismør og pålegg.

Lunsj: salat (har dilla) med kylling, feta og avokado. Eller 1 avokado delt i to med feta, rømme og krydder. Eller 1 knekkebrød/rugbrød med masse smør og pålegg.

Mellom: frukt og/eller nøtter, evt. et knekkebrød.

Middag: vanlig mat, ikke alltid så lavkarbo men jeg prøver. Mye grønnsaker, men jeg spiser som regel proteinene opp først (kylling/egg/kjøtt/fisk) så jeg får i meg DET før jeg blir mett.

Mellom: en smoothie eller et knekkebrød/rugbrød, evt. noen nøtter.

Kvelds: som regel middagsrester, eller samme som frokost/lunsj.

Gammel 20-06-08, 22:23   #3
Albertine
Gjest

Næmen Savoy, er du her også?

Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 09:51   #4
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg tåler også alt (men kan fort få løs mage eller dumping om jeg spiser for MYE av raske karber eller fettrik mat). Er egentlig litt glad for det så jeg kan kose meg i selskaper og sånt uten å ha do tilgjengelig. :knegg: Men ja, man må være litt mer påpasselig når man tåler det meste.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva synes du om lavkarbo? Manina Lavkarbo generelt 27 03-03-10 16:53
Lavkarbo og immunforsvar energibunten Fysisk og mental helse 13 13-04-08 23:47
Fra lavkarbo rett til lavkalori? Lisekir Generell ernæringsdebatt 7 02-04-08 22:43
Metformin + lavkarbo = smør på flesk? LilleVille PCOS og karbohydratkontroll 3 31-05-07 14:04
Langvarig lavkarbo skadelig? Fast-i-fisken Lavkarbo generelt 6 08-12-06 00:12

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:38.