Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen spm ang. ketolysekuren

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-06-08, 13:48   #1
m19
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tromsø.
Alder: 35
m19 er på en erverdig vei
Question

Noen spm ang. ketolysekuren

Hej!
Jeg er ny på ketolysekuren, og har noen spm:

1. Jeg er sjeldent sulten, men jeg prøver å spise både frokost, lunsj, middag og kvelds. Men jeg syntes dette blir litt for mange måltider. Jeg spiser små porsjoner. Kan jeg kutte ut f.eks lunsj? Eller er det ødeleggende for forbrenningen å spise så sjeldent?

2. Jeg har fått ketolyse-tbl i posten nå. Må de taes samtidig som et måltid? Dersom jeg kutter ut lunsjen, kan jeg kun ta selen + zink tbl og droppe maten?

3. Hvor mange timer er det nødt å gå mellom man tar tabelettene slik at opptaket ikke skal hemmes?

4. Trening/ mosjon: Jeg får i meg ca 10 g karbohydrater dagen. Og jeg trener en god del i tillegg. Vil kroppen da bryte ned muskler istednfor fett siden jeg spiser lite karbs? Bør jeg ta det litt med ro med treningen?

Håper på svar!

m19 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 14:50   #2
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Noen spm ang. ketolysekuren

Hei og velkommen til ketolysekuren

Skal prøve å svare så godt jeg kan siden jeg er litt ny her også

1. Du spiser kun når du er sulten. Og du skal spise deg passe mett

2. Jeg tar tablettene om morningen, lunsj middag og kvelds. Tar de litt før jeg skal spise. Men spiser ikke kvelds så da tar jeg den når jeg legger meg.

3.Tror ikke det er noe fasit som sier når du skal ta de. Men du kan jo legge inn ca 4 timer sånn at du tar de samme tidspunkt hver dag. Lettere å huske da

4. Du bør nok spise mer. Jeg har fått "kjeft" her inne for at jeg har spist for lite så nå prøver jeg å komme meg nærmest mulig 15. Det sies også at hvis man trener mye så bør man spise mer. Men her kan du kanskje sende en melding til Torkil.

Håper du vil trives med denne kuren og at det passer for deg

Ønsker deg en super dag

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 21:28   #3
m19
Juniormedlem

Takk for gode svar, Fungirl Nå er jeg blitt litt klokere på dette iallefall

Men et lite spm til... Spise mer karbohydrater? Holder det ikke med 10 gram dagen? En dag var jeg nede i 4 gram... men den dagen trente jeg ikke da.. går det greit med så lite karb de dagene jeg ikke trener?

Gammel 22-06-08, 21:48   #4
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Du må holde deg mellom 15-20 karb om dagen ja Det kan være like mange konsekvenser med å få i seg for lite, som for mye.

Gammel 22-06-08, 21:53   #5
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Anbefalt for kvinner ihht boka til Torkil er 15, ikke under dette... Jeg ligger rett under 15 som regel. Var over 15 en uke og da la jeg på meg, men tror mest at det var pga at jeg lagde brødet som står på bakemiksboksen, hvis du har denne

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 21:56   #6
m19
Juniormedlem

Ok, tusen takk for svar! Jeg skal prøve å få i meg litt mere karbohydrater om dagene da

Gammel 22-06-08, 21:56   #7
Vibekebra
Medlem

Hvor: Voss
Alder: 46
Vibekebra er på en erverdig vei

Er det brødet godt eller??

Vibekebra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 18:08   #8
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Jeg synes det var knallgodt og kunne spist det hele dagen Men kan dessverre ikke spise det mer pga at jeg ble mer sulten av det og gikk opp i vekt

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lurer på noen ting ang. Ketolysekuren ketoline Ketolysekuren 4 13-01-08 20:06
Er det noen som kan hjelpe ang. karbohydratinnhold i Frokostmuffinsene... Et bedre liv! Ketolysekuren 12 11-04-07 20:43
Bare noen spm nøtta Induksjonen 6 05-06-06 09:12
Noen som vet ang. svimmelhet konepone Ketolysekuren 12 04-05-05 12:36

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.