Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Yes!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-06-08, 22:51   #1
Flisa
Medlem

Flisa sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Flisa er på en erverdig vei
Question

Yes!

Da er jeg i ketolyse.... stixen viste i går rosa og etter 3 dager!!!

Men syns fremdeles det er litt vanskelig å få i seg all maten, vet ikke om jeg får i meg nok karbohydrater... Jeg orker ikke å veie salaten jeg lager meg hver dag, jeg veier ikke grønnsakene jeg bruker i maten.
Lurer også på om jeg spiser for mye til hvert måltid?!!? Hvordan vet du at nok er nok? Føler at buksene sitter strammere nå enn før?!?!

Kan man gå opp på denne kuren???
Gikk en gang på Libra kurs, da gikk jeg opp først og så ned igjen håper ikke det skjer nå!!
Veier meg ikke før til torsdag, har tatt mål, og veid meg... Blir spennende å se om jeg har gått ned noe.

En annen ting som er bra med kuren...... jeg er varm hele tiden!!!

God natt

Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 23:09   #2
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 46
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Yes!

Hvis du er usikker på om du gjør det riktig vil jeg anbefale på det sterkeste å veie grønsakene de første ukene, det er fort gjort å få i seg for mange karber

Hvordan man vet at man spiser nok; Spis saaaakte, kjenn på følelsen, er du mett? Du skal spise deg mett, men ikke stappmett

Og ja, man kan gå opp på denne kuren, dersom man ikke gjør det etter boka kan man fint gå opp. Hvis man ikke veier karbokildene sine og dermen får i seg for mye, i tillegg til å pøse på med fett, ja da kan man risikere motsatt effekt...

Har du lest boka? Om man følger den til punkt og prikke tror jeg ikke man kan mislykkes på denne kuren

Klem og lykke til videre

Gammel 25-06-08, 09:03   #3
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Flisa, her.

Da er jeg i ketolyse.... stixen viste i går rosa og etter 3 dager!!!

Kan man gå opp på denne kuren???

Ketose. Du er i ketose. Ketolyse er navnet på kuren.

Det kan være at enkelte uker står du stille eller at du til og med går opp littebitt. Det har noe med væskebalansen i kroppen, pluss at kroppen trenger litt tid til å venne seg til den nye vekten din.
Da gjelder det bare å holde ut og fortsette videre, så går det som regel riktig vei igjen.
Stor fordel at du har bestemt deg for å ikke veie deg for ofte!

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 13:31   #4
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Jeg vil også anbefale deg å veie grønnsakene. Ja, og så telle karbohydratene i andre matvarer også, som f.eks. fløte, rømme, mørk sjokolade etc. Det blir fort for mye karbohydrater hvis man spiser mye grønnsaker. Noen grønnsaker inneholder ganske mye karbohydrater, andre veldig lite. For mye karbohydrater sammen med mye fett vil sannsynligvis gi vektøning istedenfor nedgang. Det fungerer altså dårllig med nesten ketose.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:06.