Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hvilket bacon har minst saltinnhold?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-06-08, 09:43   #1
Thorwald
Medlem

Thorwald sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Hvilket bacon har minst saltinnhold?

Hei.
Etter å ha kommet tilbake til Norge etter 10 mnd. seiltur i Karibien har jeg nå fått erfare at mitt favorittbacon har blitt ramsalt. Jeg må derfor se meg om etter et mindre salt alternativ. Noen som har noen forslag til bacon med lite salt i seg? Gjerne også med mye fett da.

Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 09:50   #2
Alyssa
Seniormedlem

Alyssa sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Alder: 48
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Hvilket bacon har minst saltinnhold?

Hvilket er det du pleier å bruke?
Vet bare at stjernebacon er det baconet mamma og broder`n syns er minst salt i hvertfall

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 10:41   #3
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Om du legger det i vann i kjøleskapet på kvelden, og så tar det utav før morgendusjen, så er det mindre salt til frokosten!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 15:34   #4
Thorwald
Medlem

Thorwald sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Hvilket er det du pleier å bruke?

Jeg har vært en trofast tilbeder av first price baconet, men nå når jeg kom hjem var det i alle fall en virkelig ramsalt pakke jeg fikk med meg. Det kan kanskje være at denne var ekstra salt, ikke vet jeg. Det ryktes at nordfjord har en bacon som er både billig, feit og med lite salt. Så om ingen kommer med noen bedre forslag så kjøper jeg det neste gang. Vanne det ut er jo også mulig (takk for tipset) men jeg foretrekker jo å slippe det da.

Sist redigert av Thorwald : 27-06-08 kl 17:34. Årsak: fjordland=nordfjord
Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 18:58   #5
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Har du prøvd baconet til Nordfjord på Rema 1000? Den med svor? Jeg pleier å klippe vekk svor-kanten for ellers så smeller og spruter det så fælt fra panna, Det baconet er billig: kr. 29,90 for 400 gram og det er tjukke fine skiver og ikke så salt.

Men, har du først vennet deg av med saltet - blir kanskje all slags bacon for salt?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 19:16   #6
quebec
Seniormedlem

quebec sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

sukker da?

synes å ha hørt at det og kan være et problem i bacon.

quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Bacon gilbertine Generell ernæringsdebatt 7 15-04-07 20:46
Tarmbesvær, ernæring og de nye kostfibre JEDI Lavkarbo generelt 0 02-06-06 11:50

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.