Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Nydelig fiskelinsesuppe!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-10-04, 19:09   #1
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk
Talking

Nydelig fiskelinsesuppe!

En herlig middag for store og små.


  • Brun en finhakket løk og hvitløk i smør eller kokosfett.
  • Sett 2 dl røde linser i vann i noen minutter.
  • Skyll så linsene til vannet blir klart.
  • Ha linsene og 8 dl vann eller kraft over den brunede løken og la koke i ca 10 minutter eller litt mer.
  • Krydre godt! Jeg brukte urtesalt, 1 ss paprikapulver, 1/2 ts timian.
  • Ha i en boks hakkede tomater, og la koke 5 minutter til.
  • Smak til med pepper og salt.
Da har du en glimrende basis til det du måtte ønske. Jeg lagde fiskesuppe!
  • Kok en blokk med torsk - 400g
  • Del i biter og ha i linsesuppen.
  • Jeg tilsatte så 5ss olivenolje.
I tillegg kjørte jeg stavmikseren litt i suppen før fisken kom i, slik at den ble enda litt mer barnevennlig.

Servert med en god dæsj Kesam!

Vedlagte bilder
Filtype: gif fiskesuppe.gif (190,9 KB, 11 visninger)
__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 26-10-04, 20:40   #2
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

HP's fiskelinsesuppe med vri

Jeg lagde denne på søndag og den ble kjempegod! Hadde rester fra kyllingfajitasen på lørdag som jeg serverte ved siden av. Jeg serverer ofte sånne små skåler med forskjellig tilbehør til supper. Da blir det mer mettende, og når alle får oppi noe de liker ekstra godt - har de ikke noe å klage på .

Jeg serverte skåler med rømme, rå rødløk, revet ost og finhakket paprika ved siden av. Det ble såå nydelig! Takk HP - skal lage den flere ganger. Og det beste er at de andre ikke merket at det var linser i "tomatsuppen" fordi jeg jevnet den . De andre tre er nemlig ikke så glad i bønner og linser.

Bare et tips fra meg midt i middagslagingen!
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nydelig halvfrossen blåbær-krem (utrolig godt) Iset Kake/dessert og snacks 7 13-06-06 16:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no