Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Reaksjon i halsen etter Cola light?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-07-08, 19:25   #1
Pocahontas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Lambertseter, Oslo
Alder: 49
Innlegg: 100
Pocahontas er ny på veien

Reaksjon i halsen etter Cola light?

Hei på dere!
Har vært på kuren i fire uker, og gått ned fem kilo. Happy as can be!
Jeg tror også jeg oppdaget noe i kveld. Etter å ha drukket et stort glass Cola light, kom den snikende, ekle følelsen som jeg har kjent innimellom, opp gjennom årene. Det er som om noe i halsen (på venstre side) hovner opp og blir til en klump. Veldig ekkelt, og særs ekkelt når jeg skal prøve å sove. Jeg har ingen erfaring med allergi, men tror dere at dette kan være en allergisk reaksjon på et stoff i denne brusen?
Hvis jeg har oppdaget kilden til den ekle klumpen som kommer innimellom, blir jeg sjeleglad. Da må jeg takke kuren, fordi jeg har så oversikt over hva jeg spiser og drikker og at det lettere kan elimineres og bestemmes.

Takker hvis noen har noen innspill!

Ha en super julikveld!

Marianne

Pocahontas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 19:28   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Reaksjon i halsen etter Cola light?

jeg merker at jeg også får sånn klump bak i halsen eller på venstre side av tunga liksom, men jeg tror jeg får det av jordbær. Men forrige gang jeg fikk det spiste jeg jordbær og drakk cola zero så kan jo være det også, selv om jeg tviler på det siden jeg også i dag drikker cola zero

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 19:33   #3
Pocahontas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Lambertseter, Oslo
Alder: 49
Innlegg: 100
Pocahontas er ny på veien

Sv: Reaksjon i halsen etter Cola light?

Hmmmm...sier du det, ja?
Kan høres ut som det er noe av det samme.
Sjekk denne: (står at det er normalt alt mange unge kan føle slik) http://www.helsenett.no/index.php?op...4&catid=14&a=1

Vi får se om det kommer flere innspill!
Takk for ditt!

Jeg får det ikke av Cola Zero...., men altså Light. Hmmm...

Pocahontas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 19:41   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Reaksjon i halsen etter Cola light?

det er ikke samme søtningstoffet i light og zero, så det er ikke så rart om du reagerer på det ene men ikke det andre. Jeg tåler ikke aspartam som er i zero, så cola light er eneste brusen jeg kan drikke....

Har du en allergisk reaksjon, og den slår ut i halsen, så bør du være litt forsiktig, og unngå det som utløser dette

Eliminering er en fin ting Prøv å holde deg unna cola light og se om det blir borte

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 19:48   #5
Pocahontas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Lambertseter, Oslo
Alder: 49
Innlegg: 100
Pocahontas er ny på veien

Sv: Reaksjon i halsen etter Cola light?

Jepp - Cola lighten er herved skyllet ut, og skal byttes med kun vann. Liker jo vann best likevel.

Takk for svar!

Klem, Marianne

Pocahontas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 19:50   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Reaksjon i halsen etter Cola light?

sliter litt med mandlene mine også så kanskje det kan være noe der. Har faktisk tatt det opp med legen tidligere og de fant ingenting. Fikk beskjed om at det ofte var noe man kunne føle uten at det faktisk var noe der, og da gikk den vekk....hehe

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 19:56   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Reaksjon i halsen etter Cola light?

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

sliter litt med mandlene mine også så kanskje det kan være noe der. Har faktisk tatt det opp med legen tidligere og de fant ingenting. Fikk beskjed om at det ofte var noe man kunne føle uten at det faktisk var noe der, og da gikk den vekk....hehe

Ikke så uvanlig... feks så kan man bli redd av å kjenne på ting i halsen (er jo redd for å ikke få puste osv... ) og da blir følelsen psykisk betinget til slutt...


vann er jo uansett mye bedre enn brus

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 20:10   #8
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Reaksjon i halsen etter Cola light?

Enig, vann er best. Men hjelper å få litt smak på ting av og til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cola light vs. Pepsi Max Hennie Spørsmål og svar 35 03-12-08 14:53
Karbo i Cola light? Titti Spørsmål og svar 4 08-11-06 08:09
Liker dere den nye Coca Cola light med Splenda? Iset Lavkarbo generelt 18 05-02-06 21:16
Eat light Cola Flasker rsy Lavkarbo generelt 3 06-07-05 19:33
Noen her som er glad i cola? Ikke etter å ha lest dette Kristian Generell ernæringsdebatt 3 14-03-05 05:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no