Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Lavintensitetstrening best for å gå ned i vekt

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-08-08, 16:47   #1
Bergen27
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 44
Innlegg: 52
Bergen27 er på en erverdig vei

Lavintensitetstrening best for å gå ned i vekt

http://www.trening.no/nyhet.php?id=923

Bergen27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 17:27   #2
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Lavintensitetstrening best for å gå ned i vekt

Dette er ikke noe nytt, det har vært kjent i minst 7-8 år- og teorien har også blitt motbevist av andre studier. Man får velge selv hva man vil tro på, men folk som virkelig har peiling på området har slått fast at forskjellen uansett er såpass liten at man ikke vil merke noen stor forskjell på vekten uansett hvilken treningsform eller intensitet man velger. Det som teller er at man trener, ikke om man holder gjennomsnittpulsen på 65 eller 80%.

Videre vil jeg anbefale at man, før man velger å stole på forskningsresultater, vurderer hvordan den er utført. Viktige faktorer er blant annet antall forsøksobjekter. I denne undersøkelsen deltok ti mennesker, hvilket er ekstremt lite i forskningssammenheng. En annen viktig faktor er hvorvidt forskningsobjektene, i en undersøkelse som i dette tilfellet blir presentert som fakta som også gjelder folk flest, faktisk representerer folk flest. Alle personene som ble "forsket på" i dette tilfellet var aktive mosjonister, hvilket flertallet av befolkningen i både Norge og andre vestlige land ikke er.

Men, og dette finner jeg faktisk underholdende, er at det, under artikkelen, står: Referanse: Thompson D.L., Townsend, K.M, Bougkey, R., &Basset Jr DR. European Journal of Applied Physiology. 1998; 78:43-49. Informasjonen i artikkelen er altså hentet fra forskningsprosjekt som ble utført for ti år siden.

Legg til faktorer som ikke har noe med temaet å gjøre, men som sier mye om hvorvidt et nettsted presenterer seriøs "journalistikk", som for eksempel at skribenten ikke bare uttrykker seg klossete, men også mangler grunnleggende grammatikkunnskaper (orddeling er utilgivelig i alle medier). Selv fikk jeg nå bekreftet mistanken min om at trening.no er et useriøst nettsted på flere måter, og ikke et sted man bør hente informasjon om trening (eller noe som helst annet) fra- om man likevel velger å gjøre det, bør man ta den med en bøtte salt. En veldig, veldig stor bøtte.

Alt tatt i betraktning, synes jeg det er merkelig at trening.no har et så dårlig rykte blant de fleste med litt peiling på fysisk fostring. Synes ikke dere også det?


Sist redigert av Sugarpill : 05-08-08 kl 18:05.
Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 17:38   #3
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavintensitetstrening best for å gå ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Alt tatt i betraktning, synes jeg det er merkelig at trening.no har et så dårlig rykte blant de fleste med litt peiling på fysisk fostring. Synes ikke dere også det?

Nei...

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Å gå ned i vekt antikarb Generell diskusjon 1 01-08-08 12:25
Jeg går opp i vekt! slanker1 Induksjonen 11 09-11-07 15:50
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16
gå ned i vekt hannahgamlem Induksjonen 3 16-12-04 21:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no