Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse/hjerteinfark

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 31-08-08, 11:07   #1
Lothórien
Nytt Medlem

Medlem siden: Aug 2008
Lothórien er på en erverdig vei
Exclamation

Ketolyse/hjerteinfark

Hei alle sammen.
Jeg begynte på kuren for noen få dager siden og kom i ketose allerede samme kveld jeg begynte.
Imidlertid så oppfører hjertet mitt seg "rart". Det stikker og hamrer innimellom.Vel,nå skal det jo tikke og gå da selvsagt,men jeg mener hjertebank.Såh--derfor lurer jeg på hvordan det takler overgangen til så masse fet mat.Jeg er vant til sunn kost(til tross for at jeg er ca 10 kg overvektig).Derfor lurer jeg nå på om noen her inne noengang har hørt om noen som har fått hjerteinfark av å være på ketolysekuren/så fet mat?
Mulig en smule overbekymret her men det er hjerte/karsykdommer i familien og jeg nærmer meg farlig fort 40 år.Takk for svar=)

Lothórien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 11:13   #2
nattfrue
Seniormedlem

nattfrue sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 49
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Ketolyse/hjerteinfark

Opprinnelig lagt inn av Lothórien, her.

Hei alle sammen.
Jeg begynte på kuren for noen få dager siden og kom i ketose allerede samme kveld jeg begynte.
Imidlertid så oppfører hjertet mitt seg "rart". Det stikker og hamrer innimellom.Vel,nå skal det jo tikke og gå da selvsagt,men jeg mener hjertebank.Såh--derfor lurer jeg på hvordan det takler overgangen til så masse fet mat.Jeg er vant til sunn kost(til tross for at jeg er ca 10 kg overvektig).Derfor lurer jeg nå på om noen her inne noengang har hørt om noen som har fått hjerteinfark av å være på ketolysekuren/så fet mat?
Mulig en smule overbekymret her men det er hjerte/karsykdommer i familien og jeg nærmer meg farlig fort 40 år.Takk for svar=)

Det er ikke uvanlig å ha hjertebank når man starter på Ketolyse, sjekk for eksempel denne tråden hvor Dr. Torkil forklarer. Det går over etter hvert. Etter hva jeg har lest meg til, er det vel faktisk vanlig at Ketolysekuren senker risikoen for hjertetrøbbel, fordi den senker forekomsten av det dårlige kolesterolet i blodet.

Dessuten skal det nok mye mer til enn noen få dager med fet mat før du pådrar deg hjerteproblemer, altså - selv på et høykarbokosthold

Gammel 31-08-08, 11:17   #3
Lothórien
Nytt Medlem

Opprinnelig lagt inn av nattfrue, her.

Det er ikke uvanlig å ha hjertebank når man starter på Ketolyse, sjekk for eksempel denne tråden hvor Dr. Torkil forklarer. Det går over etter hvert. Etter hva jeg har lest meg til, er det vel faktisk vanlig at Ketolysekuren senker risikoen for hjertetrøbbel, fordi den senker forekomsten av det dårlige kolesterolet i blodet.

Dessuten skal det nok mye mer til enn noen få dager med fet mat før du pådrar deg hjerteproblemer, altså - selv på et høykarbokosthold

Takk for svar og link=) Liker dårlig når hjertet ikke "oppfører seg"-hehe

Gammel 31-08-08, 11:25   #4
nattfrue
Seniormedlem

nattfrue sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Lothórien, her.

Takk for svar og link=) Liker dårlig når hjertet ikke "oppfører seg"-hehe

Det kan være kjempeskummelt å oppleve - hadde en liten runde selv i begynnelsen Men du bør kanskje få sjekket blodverdiene dine jevnlig hos legen, så du vet at ting er i orden? Ingenting er som en positv lab-rapport

Gammel 31-08-08, 11:29   #5
Linn H
Seniormedlem

Linn H sin avatar

Medlem siden: May 2007
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Jeg har hatt mine runder med hjertebank. var hos legen og ble sjekket grundig. Så leste jeg her inne på forumet at magnesium hjelper. begynte å ta to om dagen og har siden ikke hatt noe trøbbel med hjerteregionen

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 11:44   #6
Lothórien
Nytt Medlem

Lightbulb

Ja,det er ikke morsomt nei.Har fra før av høyt blodtrykk (er medisinert nå) og lavt stoffskifte så jeg er innom hos legen fra tid til annen.Plages også med at kroppen ikke tar til seg kalium og har derfor ganske ofte "kaliumkramper".Men jeg hørte fra en kollega at mange leger faktisk kaster blodprøvene da de er så dyre å sende inn til sykehuset for testing...O_o.Aner ikke om det er sant selvsagt,men vurderer nå å få tatt blodprøver på sykehuset.
Men uansett godt å høre at magnesium mest sannsynnlig hjelper.De står hjemme i skapet-har glemt å ta dem=/
Og etter bare noen dager på ketolyse har jeg allerede gått ned 3,4 kg=D

Svar

Emneord
ketolyse/hjerteinfark

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse nettie Ketolysekuren 4 20-08-07 15:38
Ny på Ketolyse Bondejenta Ketolysekuren 20 10-03-07 12:44
Ketolyse Lille Du Lavkarbo generelt 22 16-12-05 13:04
Råd om ketolyse Gmes Ketolysekuren 5 19-10-05 21:54

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.