Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
Permanent Ketolysekost for velværets skyld -forsvarlig?Hei! Jeg er ny her på forumet og har noen spørsmål vedr. ketolysediett. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo a`la Lutz
![]() |
![]() |
#2 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Permanent Ketolysekost for velværets skyld -forsvarlig?Om du klarer å opprettholde en god form på ketogen diett så gå for det! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
![]() |
Sv: Permanent Ketolysekost for velværets skyld -forsvarlig?Takk for raskt svar |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Supermoderator
Sv: Permanent Ketolysekost for velværets skyld -forsvarlig?Det er bra! Og det er mye gode mineraler farris, men pass på å drikke nok rent vann i tillegg |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
![]() |
Sv: Permanent Ketolysekost for velværets skyld -forsvarlig?Et spørsmål til: |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Supermoderator
Sv: Permanent Ketolysekost for velværets skyld -forsvarlig?Du kan gjøre en av to ting; Om du orker, så vei maten første uka, og vær veldig obs på mengde, sånn at du har en viss formening. Det er ingen vits i å gå under femten gr kh om dagen, du trenger mineraler og vitaminer og mange andre gode ting som er i de grønnsakene du kommer til å spise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
![]() |
Sv: Permanent Ketolysekost for velværets skyld -forsvarlig?Takk igjen! Så kjekt med gode svar fra dere som har vært "ute en vinternatt før" |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
![]() |
Sv: Permanent Ketolysekost for velværets skyld -forsvarlig?Hm...ser at det kan spises ganske mye grønnsaker, ja! Sist redigert av Lille-Lulle : 31-08-08 kl 23:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Supermoderator
Sv: Permanent Ketolysekost for velværets skyld -forsvarlig?I stedet for sukkerfri saft, så kan du kjøpe frosne bær, og ta ut den mengden du skal spise i en skål og sette i kjøleskapet. Jeg synes bærene blir mer syrlige og saftigere når de har vært fryst, og er da ekstra ideelle i f.eks cc. Men det er det vel forskjellige meninger om. Bringebær har minst karber, og er mitt favorittbær |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Sv: Permanent Ketolysekost for velværets skyld -forsvarlig?Jeg skal heller ikke ned i vekt men merker fort at kroppen stortrives på lavkarbo, og da spesielt kosthold tilnærmet Atkins/Ketolysekuren. Siden min mann skal ned en god del kg og stortrives på ketogene dietter både fysisk og psykisk, så er det jo helt perfekt! Jeg får helt ufattelig bra effekter av et slikt kosthold. Jeg sover bedre, mister ledd- og muskelplagene jeg alltid har når jeg spiser "normalt" eller usunt, får lengre lunte og mye MYE mer tålmodighet (ungene liker mamma på lavkarbo ja, hehe) og mye annet.
![]() |
![]() |
#11 |
Supermoderator
Sv: Permanent Ketolysekost for velværets skyld -forsvarlig?Grunnen til at jeg oppmuntrer til å veie i starten er at mange får en tendens til å bli overivrige, og spiser en del mindre karber enn hva som er nødvendig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Sv: Permanent Ketolysekost for velværets skyld -forsvarlig?
Hehe ja, det var derfor jeg skrev at jeg jo er "veteran" når det kommer til lavkarbo og har det inne. Er man nybegynner får man ofte et lite sjokk over hvor mye karbo det er i endel ting, så man bør kanskje veie litt og lese litt den første uka, spesielt når det kommer til den maten man tidligere har brukt mest av. Mange får jo gærgesjokk når de ser hvor mye karber det er i feks. erter og gulrøtter, eller når de forstår at målet ikke er å komme mest mulig mot 0 i karbomengde.
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
![]() |
Sv: Permanent Ketolysekost for velværets skyld -forsvarlig?Dette var en interessant tråd. Jeg følger opp med et spørsmål: Photobscura nevner at "hvis du spiser nok fett, skal du ikke bekymre deg for for lav fettprosent." Jeg tolker dette svaret som om fettet man spiser på ketogen diett blir på en eller annen måte værende i kroppen. Dette er helt motsatt av hva jeg har lest, nemlig at fettet man spiser enten forbrennes eller går gjennom kroppen (jfr fettdiare). Hvis man legger på seg mens man følger en ketogen diett er det enten 1)for mange karbohydrater i kosten eller 2) en annen tilfeldig bivirkning (stress, vann). |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#14 |
Supermoderator
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Fettet blir ikke værende i kroppen, men kroppen bruker fettet du tilsetter i maten som forbrenning om du ikke har overflod av fett på kroppen selv. Derfor blir ikke fettprosenten for lav. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Sv: Permanent Ketolysekost for velværets skyld -forsvarlig?Ketogen kost virker jo ikke bare slankende, men regulerende på kroppsvekten. I Bedre uten brød er det en mann som har gått OPP 20 kg med dette kostholdet, fordi han var særdeles undervektig tidligere. Så man kan både gå OPP og ned i vekt, det kommer an på utgangspunktet.
![]() |
![]() |
#16 |
Supermoderator
Sv: Permanent Ketolysekost for velværets skyld -forsvarlig?Ja, Hanne42, der svarte jo Georgine og Iset for meg. Det er også derfor vi fraråder å følge dietter a la Kimkins fordi den skjærer ned på det meste av fett og karbohydrater. Jovisst går du ned, men du blir syk også fordi du ikke har noe å gå på! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() |
Om man skjærer ned på det meste av fett og karbohydrater, hvordan syk er det du mener man blir |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Du kan lese litt om det her:
![]() |
![]() |
#19 |
Supermoderator
Sv: Permanent Ketolysekost for velværets skyld -forsvarlig?Ja, de linkene sier jo det meste. Man trenger noe å leve på, og når man kutter ut to av hovedenergikildene så setter du kroppen i en sultsituasjon. Joda, man kan leve på kroppsfettet en stund, men i lengden vil du ødelegge forbrenningen din, fordi ingenting nytt kommer inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Mat for hudens skyld? | Aadna | Spørsmål og svar | 14 | 06-08-06 11:12 |
Permanent farge uten ammoniakk - noen som vet? | silje | Generell diskusjon | 6 | 22-07-06 16:20 |
Permanent hårfjerning | jeef-micro | Generell diskusjon | 14 | 12-11-05 20:17 |
Å legge skyld på andre... | HP | Generell diskusjon | 1 | 30-01-04 10:38 |