Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Utforskingstadiet

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-12-08, 10:33   #1
benam
Medlem

benam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
benam er på en erverdig vei

Utforskingstadiet

Hei!
Jeg har presentert meg som tidligere fettfobiker og storspiser av karbohydrat i form av mengder av frukt, grønnsaker, meierilettprodukter, knekkebrød og lettbrød. Jeg har fylt meg opp med kalorifattig mat i mange år, vært mye sulten og trodd at jeg har vært kjempesunn.Tok ikke tran heller pga fettet.
Nå er jeg på vei til å legge om. Jeg tar det litt gradvis, for for meg betyr det å spise nesten alt som har vært strengt forbudt i alle år! Det er så rart, men så deilig, tenk jeg kan spise gulost og rømme!! Jeg steiker meg egg i smør!!! Det er helt herlig!!
Jeg spiser ikke rødt kjøtt, men ellers både fisk og kylling.
Det er nå ca 2 uker siden jeg starta og jeg føler meg i kjempeform! Har gått ned 2 kg allerede, kroppen kjennes lett og humøret er på topp!
Er på et nettsted der jeg har vært med i mange år hvor jeg har telt kalorier, og hvor det er en oppsummering hver dag av fordelingen av de forskjellige næringsstoffene.
Før var det slik :karbo ca 70%, protein 24%, fett 6 %
Nå karbo ca 15 %, protein 25%, fett 60 %

Det er vel ikke helt lavkarbo, men stor forskjell allikevel.
Leser boka til Skaldemann for å forstå mer, og syns den er kjempespennende. Jeg får skikkelig utfordret mine (tidligere) meninger om hva som er sunt og ikke.
Det jeg savner mest er kanskje noe å ha pålegget på, prøver å unngå knekkebrød og slikt. Har noen forslag??
Ellers så leser jeg rundt her på nettstedet og lærer masse!!!!

Ha en super helg alle sammen!!!!

benam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 12:04   #2
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Utforskingstadiet

Jeg har pålegget på tallerken.

Gammel 06-12-08, 12:30   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Utforskingstadiet

Høres ut som kroppen din responderer god på lavkarbo

Du kan bake lavkarbo-brød, oopsier, pannekaker osv....

Eller rett og slett bruke salatblad

Lykke til videre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.