Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Basis proteinbrød (veldig godt)

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-04, 20:35   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Basis proteinbrød (veldig godt)

Fra Atkinsboken:

BASIS PROTEINBRØD: (18 gram karbo totalt)

3 egg, skilte
2 ss rømme
2 ss smeltet smør
1 dl soyamel
1 ss bakepulver

Forvarm stekeovnen til 175 grader.
Bland godt sammen eggeplommene med alle de andre ingrediensene, utenom eggehvittene. Pisk hvittene stive og ha dem i blandingen. Llegg i smørsmurt brødform (LITEN) og stek i ca 40 minutter. Lagres i kjøleskap.


Min erfaring: dette brødet var veldig godt, smakte litt "eggete" men kjempegodt. men jeg skulle ha brukt mindre brødform, brukte en vanlig og brødet ble altfor lavt. neste gang skal jeg bruke mindre form, da blir skivene større.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-02-04, 21:00   #2
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Synes du virkelig det er godt,jeg synes det smaker direkte pyton jeg,men kanskje det er brukbart til arme riddere

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 10-02-04, 21:12   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

hehe ja så forskjellige er vi jeg ble positivt overrasket.

men du, jeg kom ikke på at det var forskjellige oppskriftsider, så jeg la alle inn her, selv om noen kanskje hører mest under vedlikeholdsfasen osv. men du flytter bare de som du mener bør flyttes?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-02-04, 23:29   #4
trultelei
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2004
Innlegg: 19
trultelei er ny på veien
Angry

Soyamel

soyamel og soyapulver ,, er det samme sak .. jeg har kjøpt soyamel og der sto det at det var 20 karbo pr 100 gram ,skulle lage pannekaker men ble i tvil

trultelei er avlogget   Svar med sitat
Gammel 10-02-04, 23:56   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av trultelei

soyamel og soyapulver ,, er det samme sak .. jeg har kjøpt soyamel og der sto det at det var 20 karbo pr 100 gram ,skulle lage pannekaker men ble i tvil

Det er ikke samme sak... Men har hørt at noen bruker soyaproteinpulver i stedet, mendet må da bli dyrt? Soyamel er det vi bruker hvertfall, men bruker masse egg da...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 11-02-04, 17:25   #6
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av trultelei

soyamel og soyapulver ,, er det samme sak .. jeg har kjøpt soyamel og der sto det at det var 20 karbo pr 100 gram ,skulle lage pannekaker men ble i tvil

Det stemmer at det er 20 gram karbo i soyamelet ,men du bruker bare 1 dl til pannekakene og det er vel ca 45gram.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no