Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.). |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Dec 2008
![]() |
Lavkarbo og kronisk utmattelsessyndromPga av skade i nakken var eg ute av trening ein periode og la på meg ein del. Etter å ha brukt eit halv år med knallhard disiplin på å gå frå 84 til 80 kg, bestemte eg på å prøve lavkarbo. Det var ein åpenbaring for meg: Ikkje berre gjekk vekta fort ned til 76, men eg fekk ein mykje betre fysisk prestasjonsevne og følte eg kunne trene så mykje eg berre ville. (Trente i denne perioden ca 10 timar kondisjon i veka.) Fungerte også supert på lesesalen (studerer matematikk). I 7 veker hadde eg inntak på ca 100 g karbohydratar om dagen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Det som føles bra; steinalder og lavkarbo.
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo og kronisk utmattelsessyndromHei, dessverre har jeg ikke det, men jeg kjenner meg igjen i energien du fikk. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo og kronisk utmattelsessyndrom
Karbodager er kjent for (bl. a. på Active Low-Carber) å øke vekttap hos de som "møter veggen" på induksjon. Folk tror det skyldes mer aktiv leptin, bedre insulinresistens, eller noe slikt. Husk at forfedrene våre var opportunister. Rotgrønnsaker var en god, lett tilgjengelig energikilde, hvis man først kom over de. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein)
![]() |
![]() |
#4 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo og kronisk utmattelsessyndromHvis man leser nøye der inne (Active Lowcarber) vil man oppdage at oppkarbing ikke er så lurt for alle: Noen opplever at det hjelper, men da er det ikke likegyldig hva man spiser. Lavt fett, pasta, ris og poteter - dvs. stivelse, korn, er karbene man bør innta, ikke sukker og godterier ! For de som går på Atkins Induksjon ble faktisk oppkarbing derimot frarådet av det som en gang var Atkins Support, og Atkins selv advarte mot det og sa det ikke hadde noen med hans diett å gjøre. Det er folk som er i ketose - og som spiser rundt 20-40 karber pr dag som opplever de største problemene med oppkarbing. For de som ligger høyere ser det ut til å ha en viss virkning. Spesielt for de som trener aktivt.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|