Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Synes det går så sakte

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-12-08, 12:03   #1
Trulte42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 32
Trulte42 er på en erverdig vei

Synes det går så sakte

Hei, jeg er ny på forumet, men har nå i fire uker gått på lavkarbo mat, og lest masse om dette. Mitt problem at jeg føler at jeg ikke har gått ned et gram. Har ikke vekt, men kjenner jo ingenting på klærne.

Har alltid trent mye, men ble syk for 4 uker siden - det var da jeg fikk denne ideen, og har nettopp kommet i gang med trening igjen, kanskje det er det som gjør at man ikke går ned??! Hva mener dere? Tar det litt tid før kiloene begynner å forsvinne?
Er ikke direkte overvektig, ca 68 kg, men vil ned til 60, trivdes best der.

Trulte42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 15:00   #2
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Synes det går så sakte

Trening bygger muskler, og muskler veier mer enn fett! Så det kan være noe der. Ellers er det veldig forskjellig, noen raser ned fra dag en, mens andre står stille i begynnelsen, det er ingen "fasit".

Hvordan går det ellers da? Merker du noen forandring i form/humør osv? Fornøyd med maten?
Forøvrig; hvis du vil at noen skal se over menyen din, er det bare å poste. Lykke til

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 09:33   #3
Trulte42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 32
Trulte42 er på en erverdig vei

Sv: Synes det går så sakte

Takk for svar. Jo vi kan godt se på kosten;

Frokost; eggeomelett med bacon (2 egg og 2 baconstrimler)

Lunsj; Selvbakt proteinbrød, en liten boks makrell i tomat (ca. 60 gr. av brødet)

Middag; Alt mulig, mest rent kjøtt med salat. Steker mye biff med løk og grønn paprika.

Kveldsmat; bare noen skiver ost - egentlig ikke spesielt sulten på kveldene.

Jeg spiser mye mandariner i disse dager - kan det være de?

Trulte42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 10:17   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Synes det går så sakte

Du gir svaret selv !

For lite grønnsaker, for lite fett, for mye mandariner (mandariner er godt, men frukt er dessverre IKKE lavkarbo).

Og om du trener og så slutter å trene vil forbrenningen din gå ned. Å slutte å trene og starte diett samtidig = liten vektnedgang. Det er iallefall min erfaring

Og husk å drikke godt med vann 2,5 til 3 liter pr dag. Prøv å ligge unna kunstig søtstoff om du inntar en del av det.... Ta vitamin/mineral tilskudd (ketolyse sine har en perfekt sammensetning for lavkarbo kosthold, jeg bruker dem selv)

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 11:30   #5
Trulte42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 32
Trulte42 er på en erverdig vei

Sv: Synes det går så sakte

Hvor får jeg tak i disse ketolyse pillene?
Takk for svar - adjø mandarin. Knaskerøtter? Kan det være et alternativ?

Trulte42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 11:42   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Synes det går så sakte

Opprinnelig lagt inn av Trulte42, her.

Hvor får jeg tak i disse ketolyse pillene?
Takk for svar - adjø mandarin. Knaskerøtter? Kan det være et alternativ?

www.ketolyse.no eller du kan se på forhandleroversikten inne på siden der. De fleste Meny butikker fører dem iallefall.

Hva er knaskenøtter. De nøttene som er bra er mandler, valnøtter, macadamia nøtter og paranøtter. De er lavest i karber. Peanøtter og cashew + pistasje ligger høyere og bør unngås så vidt jeg husker. Sjekk matvaretabellen.

Noen opplever at vekttapet stanser opp om de spiser nøtter. Vær obs her !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 12:16   #7
Trulte42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 32
Trulte42 er på en erverdig vei

Sv: Synes det går så sakte

Knaske røtter er de små gulrøtterne som koster en formue i butikken - veldig gode. Spiser dem selvfølgelig rå.
Takk igjen for svar

Trulte42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 12:35   #8
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Synes det går så sakte

Gulrøtter er heller ikke særlig lavkarbo.. Hold deg til grønnsaker som vokser over jorden!
(og man opplever gjerne at trangen til å småspise forsvinner på lavkarbo.. Ihvertfall om man får i seg nok fett! om du absolutt må ha noe å knaske på - agurk? Ost og skinke ruller sammen?)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 12:36   #9
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Synes det går så sakte

Opprinnelig lagt inn av Trulte42, her.

Knaske røtter er de små gulrøtterne som koster en formue i butikken -

De søte gode, som vi ikke skal spise? Sorry....gode, men ikke av det gode

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 13:06   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Synes det går så sakte

_ rotgrønnsaker er ingen god ide.....
Selleri med kremost i "bøyen" er ganske godt syns jeg....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 14:43   #11
Trulte42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 32
Trulte42 er på en erverdig vei

Sv: Synes det går så sakte

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

_ rotgrønnsaker er ingen god ide.....
Selleri med kremost i "bøyen" er ganske godt syns jeg....


Da har jeg tatt runden på kontorene og gitt ut mandarin og knaskerøtter, og ikke sagt hvorfor - kanskje det vanker en ekstra presang fra jobben til meg .
Takk for svarene, og stangselleri er knallgodt - det samme er kremoster. Ligger mulig mye Grethe Roede i bakhodet mitt - må sortere ut henne..

Trulte

Trulte42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 15:24   #12
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 54
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Synes det går så sakte

Lykke til trulte, her inne vil du få støtte når det butter som verst

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 13:53   #13
Trulte42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 32
Trulte42 er på en erverdig vei

Sv: Synes det går så sakte

Et spørsmål til; rødvin, kan jeg drikke det på julebordet i morgen?

Trulte

Trulte42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:01   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Synes det går så sakte

Ja Velg en tørr rødvin, den er minst sukker i

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sakte men sikkert ... Tricky Nyheter / media 19 14-11-09 18:58
Sakte, -men sikkert leyla73 Lavkarbo generelt 0 18-05-08 11:39
Støttegruppe fra oss det går sakte med! Tussi jenta Lavkarbo generelt 109 11-12-07 10:32
Hvorfor synes mannen vaflene har ettersmak mens jeg synes de smaker vanlig? Dolly Ketolysekuren 9 30-03-07 17:32
Fort? Sakte? I ro? Summer Fysisk og mental helse 11 15-02-06 22:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no