Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
14-12-08, 12:57 | #1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 77
|
Er i ketose men går ikke nedJeg har nå vært på Ketolysekuren i ca 14 dager og jeg har vært i ketose nesten fra dag 2. Har likevel ikke noe vekttap. Kan jeg være i ketose og likevel ikke gå ned? Innrømmer at jeg drikker lite vann, men ellers synes jeg at jeg gjør så godt jeg kan |
Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren |
14-12-08, 13:56 | #2 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rett vest
|
Sv: Er i ketose men går ikke nedJeg er ingen ekspert, men jeg tror neppe du er den første som ikke opplever å gå ned selvom du er i ketose. Du sier ikke noe om hva du spiser i løpet av en dag.. Hvis du sier noe om det er det lettere å si noe av hva som kan være feil. Eks: Drikker du mye brus eller annet med kunstig søtning? Mange kropper reagerer negativt på dette og mister ikke vekt selvom man er i ketose. Eller kaffe påvirker noen. Får du i deg nok KH? |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse |
14-12-08, 14:56 | #3 |
Juniormedlem
|
Sv: Er i ketose men går ikke ned
Takk Tiram! Jeg ser for meg at det at jeg drikker Pepsi Max kan være uheldig, men jeg greier ikke all denne vanndrikkingen Jeg spiser også kanskje altfor lite variert. Starter frokost med egg og bacon. Lunsj er ofte det samme og middag spiser jeg det vi har og lager meg blomkål/brokkoli som jeg har i litt fløte og en smørklatt. Ikke noe problem å avstå fra poteter, men jeg er ikke flink til å spise fisk, bare grillet laks. Om kvelden spiser jeg ikke så mye (er jo mett), men jeg har i meg en del baconsvor og paranøtter. Og så drikker jeg et glass rødvin i helgen da Er KH karbohydrater, så er mitt inntak på et minimum, for ellers går jeg ut av ketosen. Sist redigert av bodilla : 14-12-08 kl 15:12. Årsak: tilføyelse |
14-12-08, 18:10 | #4 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rett vest
|
Kh er karbohydrater ja. |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse |
14-12-08, 18:22 | #5 |
Juniormedlem
|
Hm, jeg vet jo ikke eksakt hvor mange KH jeg tar inn, men det er vel bare de som jeg får ved å spise littegrann blomkål og brokkoli. Tør ikke å prøve meg på mere for forrige gang jeg var på denne kuren (mange år siden) skulle det ikke mye til før jeg ikke fikk utslag på Ketostix'en. |
14-12-08, 18:55 | #6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 45
|
Hvor mye er "en del" baconsvor? Det er mye salt i baconsvor... |
Min kostholdsfilosofi: Moseberg |
14-12-08, 19:00 | #7 |
Juniormedlem
|
Ops, kanskje for mye av det ja Ikke mere enn en neve i hvertfall |
14-12-08, 19:13 | #8 |
Supermoderator
Medlem siden: Jul 2005
|
Sv: Er i ketose men går ikke nedDu sier du spiser det som serveres til middag. Er det ren mat, eller mye som er spedd ut, eller ferdigformer? (pølser, fiskegrateng, osv). Der sniker det seg fort inn mange karber.
14-12-08, 20:51 | #9 |
Juniormedlem
|
Nei, nei, jeg spiser ikke noe av det du nevner. Spiser bare rent kjøtt, men dessverre ikke fisk, bare grillet laks. |
15-12-08, 11:41 | #10 |
Supermoderator
Medlem siden: Jul 2005
|
Sv: Er i ketose men går ikke nedJeg ser i en annen tråd at du ikke anser deg selv som overvektig, men har litt ekstra rundt magen?
15-12-08, 22:13 | #11 |
Juniormedlem
|
Jeg er vel forsåvidt normalvektig, men er veldig stor over magen. Målebåndet viser 102 cm. Ser ut som jeg er gravid, og det er ikke moro i min alder. |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
I ketose men går ikke ned | Lavinia | Spørsmål og svar | 34 | 22-07-08 15:14 |
Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose? | annabanana | Ketolysekuren | 9 | 26-06-08 00:14 |
Ikke i ketose, men vekta går ned dag for dag! | geysirland | Ketolysekuren | 7 | 29-09-07 11:33 |
Ketose ikke bra for de med stoffskiftesykdommer | mofe | Optimal Ernæring | 7 | 04-01-06 14:02 |