Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Konfekt (til jul)

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-10-04, 10:34   #1
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Konfekt (til jul)

Disse oppskriften har jeg ikke prøvd ut selv, men de ser veldig lovende ut synes jeg. De er hentet fra årets KK Julespesial og inneholder ikke sukker, fuktose eller hvetemel. Som tidligere sagt, det finnes 70% kokesjokolade i 250 g pakke til 35 kr på Ultra.


Trøfler (100)


Basis (ganache):

· 550 g sjokolade

hakkes grovt og kjøres i hurtigmikser til ’pulver’. Ha over i en bolle.

Varm

· 5 dl kremfløte

til kokepunktet. Hell over sjokoladen og rør inn fløten. Tilsett

· 125 g usaltet smør

og rør skikkelig.



Appelsintrøfler (50):

Riv

· skallet av 1 usprøytet appelsin

på fint rivjern. Rør sammen med

· ½ porsjon basis

Sett til kjøling i 2-3 timer. Dryss

· 100 g kakao

på et fat. Form kuler med teskje eller hendene og vend dem i kakaoen.



Konjakktrøfler (50):

Rør

· 4 ss konjakk (+)

i

· ½ porsjon basis.

Sett til kjøling i 2-3 timer. Dryss

· 100 g kakao

på et fat. Form kuler med teskje eller hendene og vend dem i kakaoen.



Trøflene oppbevares kjølig, i lufttett boks. Rull gjerne i frisk kakao igjen rett før servering.





Cappuchinopraliner (20)



Varm opp

· ¾ dl fløte

og legg i

· 150 g oppbrukket sjokolade

Når sjokoladene er smeltet, tilsett

· 2 ss sterk, kald kaffe

og rør om. Hell massen i små konfekt former og sett kaldt for å stivne. Kan pyntes med smeltet hvit sjokolade etterpå om ønskelig.





Mandeltopper (40)



· 150 g skåldede (ristede) mandler (må være helt tørre)

skjæres på langs eller hakkes grovt. Temperer

· 250 g sjokolade

i vannbad. Vend inn mandlene. La massen hvile i 5-10 minutter. Sett topper på bakepapir. La stivne. Oppbevar i lufttett boks.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 23-10-04, 12:19   #2
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Takk Guro!

Dette skal lages! Alt sammen!

Vi må finne ut hvor de har billigst og best sjokolade, tror jeg

Snart kan jeg skifte til: Dag for dag og på alle måter blir jeg søtere og søtere
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 31-07-05, 16:06   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg tenkte å kanskje lage konfekt til jul, og gi bort i gave.. Noen som har oppskrift på konfekt som varer en stund i romtemperatur? (opp til en uke? de varer sikkert ikke ut romjulen om de er gode nok )

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 05:52
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 16:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no