Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Rødvin og ketose

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-01-09, 18:59   #1
GKS
Medlem

GKS sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 47
GKS er på en erverdig vei

Rødvin og ketose

Har vært på ketolysekuren siden søndag og lurer på hva skjer om jeg tar 1-2 glass rødvin (Ken Creek) i kveld? Skal teste om jeg er i ketose litt senere i dag...om jeg er i keose og tar et par glass vin i kveld, ødelegger jeg hele opplegget eller?

GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 19:51   #2
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Rødvin og ketose

Ketosen er ikke noe poeng å teste rett etter du har drukket, vent heller til i morgen kveld.
Nå vet jeg ikke hvor mye karbs det er i den vinen, men tror det er mange som tar seg ett glass eller to innimellom uten å falle ut av ketose av den grunn

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 19:57   #3
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Det heter seg vel at man skal vente 4 uker etter oppstart før man drikker alkohol.

Med alkohol i kroppen, blir den forbrent på bekostning av fettet, så det som skjer er jo bare at du "utsetter" slankingen de timene!

Gammel 16-01-09, 20:59   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av GKS, her.

Har vært på ketolysekuren siden søndag og lurer på hva skjer om jeg tar 1-2 glass rødvin (Ken Creek) i kveld? Skal teste om jeg er i ketose litt senere i dag...om jeg er i keose og tar et par glass vin i kveld, ødelegger jeg hele opplegget eller?

Du vil fortsatt være i ketose selv om du har alkohol i kroppen. Men fettforbrenningen settes på "vent" til alkoholen er ute av kroppen.

Som det er sagt, anbefales det ikke å nyte alkohol de 4 første ukene på kuren. Det forstyrrer fettforbrenningen som akkurat er i gang

Og man reagerer fortere på alkohol, tåler mye mindre (erfaring )

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 21:03   #5
Misty
Seniormedlem

Misty sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Østlandet
Misty er virkelig snillMisty er virkelig snillMisty er virkelig snillMisty er virkelig snill

Jeg tok litt rødvin forrige helg, gikk ikke ut av ketose. Men JA jeg tålte det dårligere, ble suete som jeg ikke har blitt på rødvin tidligere

Misty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketogen kost - igjen Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 21:41   #6
GKS
Medlem

GKS sin avatar

Rødvinen er minimalt med karber i...Sambo var på polet å fikk tips og råd på vin med lavt karb innhold fra betjeningen der, så han kjøpte ei flaske Ken Creek...
Hm...kanskje jeg skulle utsette rødvin drikkinga til det er gått 4 uker...

Gammel 16-01-09, 23:26   #7
safran
Seniormedlem

safran sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av GKS, her.

Har vært på ketolysekuren siden søndag og lurer på hva skjer om jeg tar 1-2 glass rødvin (Ken Creek) i kveld?

Hva som skjer? Du blir full.

Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 23:31   #8
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Gjett om!

Gammel 17-01-09, 00:48   #9
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, veldig full. Ha en fin fest.

Gammel 17-01-09, 00:53   #10
Damita
Seniormedlem

Damita sin avatar

Hvor: Lillehammer
Alder: 59
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

*skratter meg skakk*
Det er jo nesten så en får lyst å prøve..

*det snør, det snør, tiddelibom*

Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 14:00   #11
GKS
Medlem

GKS sin avatar

Jeg droppa alkoholen men sambo tok seg noen glass cognac...hehe han ble kjempe snurra etter 2-3 glass!! Det er ikke normalt for han...så skal heller spare meg for alkoholdrikkinga til neste helg...

Gammel 18-01-09, 19:40   #12
aggie
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 55
aggie er på en erverdig vei

Etter det jeg erfarer, går det helt fint å ta seg et glass vin eller 2. Ja, man tåler det dårligere, og prosessen blir kanskje utsatt, men det forsinker ikke vesentlig uten at du drikker veldig mye.

God, billig vin med lavt sukkerinnhold er: Marques de chive. Jeg koser meg litt, jeg,

aggie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:44   #13
Aylin
Juniormedlem

Aylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Alder: 39
Aylin er på en erverdig vei

jeg har drukket siden begynte kuren :P (student som bor på internat hehehe) og har gått ned 10 kilo uansett så jeg vet ikke helt :S

Aylin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 02:41   #14
Labomba
Seniormedlem

Labomba sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 61
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Jeg tar ett glass rødvin sånn i hytt og skvett, og i helga ble det bare hytt.
Ble ganske bedugget etter 3 glass, men ikke helt stangbacardi. Tror det er mellomtingen som gjør hele greia for noen, for vi er jo så forskjellige.
Jeg var ihvertfall fortsatt i ketose morgenen etter, lørdag.
Kos deg du, så finner du ut av hva som funker for nettopp DEG. :-)

Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rødvin Kanutten Lavkarbo generelt 4 03-09-07 07:13
Rødvin hildabakk South Beach 5 25-06-06 20:25
Rødvin La_Bomba Lavkarbo generelt 10 30-04-06 13:11
Rødvin Lillemor Lavkarbo generelt 3 27-04-05 08:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.