Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvordan er det mulig å bli slank

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-09, 20:08   #1
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Hvordan er det mulig å bli slank

når vi spiser så mye fett - ergo masse kcal som vi gjør?

Trodde kroppen måtte ha inn mindre kcal en den forbrent hver dag jeg?

Med denne spisingen så ender vi da stort sett på over det kroppen forbrenner i løpet av dagen.

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 20:12   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Det er ikke sikkert.
Min forståelse av dette er: Etter hvert får man mindre matlyst, og etter som fett og proteiner metter mer og mye lengre enn karbohydrater, spiser vi kanskje til syvend eog sist færre kalorier enn vi forbrenner.
Dessuten er det ikke fett som lagres som fett i kroppen, men overskudds- karbohydrater.

Høres det forståelig ut?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 20:18   #3
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Men man må jo opp i 15 g karbo om dagen, dermed så må man jo spise flere måltider... Eller er det virkelig meningen at man skal kutte ut måltider etterhvert?

Ok, så lagres ikke fett fett i fett cellene, men om kroppen får mer kcal i løpet av dagen enn den forbruker, så bruker den vel av disse og ikke av fettet som disser rundt på kroppen...

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 20:22   #4
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Jeg spiser definitivt mindre kcal nå enn ved vanlig kost med brød og annen stivelse. Da var man jo konstant sugen på noe og det gikk mengder med sjokolade i uken også,kaffe latte f.eks var jo en stor kaloripost i det daglige. Nå spiser jeg to hovedmåltider om dagen og tar litt ost sammen med tilskuddet.
Når du ser på tråden med før og etter bilder,skjønner du virkelig at det er mulig. Utrolig,men sant!

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 20:26   #5
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Opprinnelig lagt inn av magdalena, her.

Jeg spiser definitivt mindre kcal nå enn ved vanlig kost med brød og annen stivelse. Da var man jo konstant sugen på noe og det gikk mengder med sjokolade i uken også,kaffe latte f.eks var jo en stor kaloripost i det daglige. Nå spiser jeg to hovedmåltider om dagen og tar litt ost sammen med tilskuddet.
Når du ser på tråden med før og etter bilder,skjønner du virkelig at det er mulig. Utrolig,men sant!

Jeg skjønner at det er mulig, men får det bare ikke til å stemme i logikken min.

Jeg spiser 4 måltider, og på disse bugner det jo av fett. Altså masse kcal, mer enn jeg klarer å forbrenne i løpet av dagen...

Du spiser bare 2 måltider? Er ikke det svert lite? Må du passe på og oppjustere karbo på måltidene da, så du får i deg 15 g totalt i løpet av en dag? Hvor lenge har du holdt på når du bare spise 2 måltider?

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 20:27   #6
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Godt spørsmål.

Her skriver jeg om hvordan fiber/stivelse kan gjøre oss feite, selv uten kalorioverskudd. Stikkordet er bakterier. Kroppen er ganske kompleks.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 20:32   #7
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Godt spørsmål.

Her skriver jeg om hvordan fiber/stivelse kan gjøre oss feite, selv uten kalorioverskudd. Stikkordet er bakterier. Kroppen er ganske kompleks.

Men betyr det at det ikke spiller noen rolle om vi får i oss mer kcal enn vi forbrenner pr dag?

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 20:35   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Opprinnelig lagt inn av Schmoopy, her.

Men betyr det at det ikke spiller noen rolle om vi får i oss mer kcal enn vi forbrenner pr dag?

Glem kalorier når du er på Ketolyse! Det er uviktig. Og at man går ned kun ved å forbruke mer enn man tar inn er en meget forenklet versjon av hva som egentlig skjer. Har du lest i boka om hvorofr man legger på seg av karbohydrater? Sjekk også boka Bedre uten brød, den står det mye bra om kroppens reaksjoner i.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 20:35   #9
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Opprinnelig lagt inn av Schmoopy, her.

Men betyr det at det ikke spiller noen rolle om vi får i oss mer kcal enn vi forbrenner pr dag?

Ja, muligens. Det stemmer med min egen erfaring. Kroppsfett virker mer miljøbetinget (hormoner som insulin, dessuten ting som Fiaf o. s. v).

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 20:59   #10
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

De siste dagene har jeg gått over til 2 måltider om dagen. Spiser jo litt ost eller steker ett par egg som sagt til ketolysetablettene fordi det svir godt i magen om man tar de på tom mage og drikker kaffe med litt fløte i løpet av dagen. Men jeg spiser jo kun to hovedmåltider fordi kroppen ikke ber om mat,jeg er rett og slett ikke sulten-det er det som er så fint med denne kuren og med ketose. Spis når du er sulten,få i deg mye fett,og drikk nok!Og husk grønnsaker

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:00   #11
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Glem kalorier når du er på Ketolyse! Det er uviktig. Og at man går ned kun ved å forbruke mer enn man tar inn er en meget forenklet versjon av hva som egentlig skjer. Har du lest i boka om hvorofr man legger på seg av karbohydrater? Sjekk også boka Bedre uten brød, den står det mye bra om kroppens reaksjoner i.

Selvsagt har jeg lest boka!

Det jeg lurer på er om kroppen i det hele tatt vil ta noe av de lagrede fettlagrene, når den mer kcal og leve på fra alt fettet vi spiser enn det kroppen trenger på en dag...

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:02   #12
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Opprinnelig lagt inn av magdalena, her.

De siste dagene har jeg gått over til 2 måltider om dagen. Spiser jo litt ost eller steker ett par egg som sagt til ketolysetablettene fordi det svir godt i magen om man tar de på tom mage og drikker kaffe med litt fløte i løpet av dagen. Men jeg spiser jo kun to hovedmåltider fordi kroppen ikke ber om mat,jeg er rett og slett ikke sulten-det er det som er så fint med denne kuren og med ketose. Spis når du er sulten,få i deg mye fett,og drikk nok!Og husk grønnsaker

Så man trenger ikke spise hver 3.time for å holde oppe forbrenningen om man ikke er sulten?

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:14   #13
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Nei,på denne kuren spiser du når du er sulten,ikke etter klokken. I starten er mange kanskje ekstra sultne og ikke minst sugne på ting som ikke hører til kuren. Mange blir slappe og får hodeverk,men det er kroppen som omstiller seg til fettforbrenning,plagene går oftest over etter 4.dagen virker det som. Noen plages litt mer enn andre. Ketosen gjør at du mister matlysten,mat er ikke det du går og tenker på,og da spiser man mindre. Og om du etter en tid fortsatt er stadig sulten som kanskje i starten,da bør du sjekke om du får i deg nok fett. Vann er også viktig på denne kuren,2-3 liter.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:14   #14
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Opprinnelig lagt inn av Schmoopy, her.

Så man trenger ikke spise hver 3.time for å holde oppe forbrenningen om man ikke er sulten?

Nei. Det er bare en myte.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:27   #15
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Ok, så om jeg etterhvert bare spiser 2 måltider, så må jeg passe på at disse 2 inneholder 15 g karbo. Dvs da blir det jo mere karbo pr måltid etterhvert da.

Men hvordan skal man da etter f.eks 2 måltider klare å få i seg nok protein og fett som man trenger? Må bli noen voldsomt store måltider etterhvert

Jeg spør sikkert mye rart, men jeg må bare få meg til å forstå dette.

Føler ikke jeg fikk alle svar etterå ha lest boka for 2. gang.

Men nå som jeg spiser så masse som 4 måltider, bør jeg ta ikke ta helt av med fettet slik at det blir alt for mye kcal (ja, vet vi ikke skal telle, men inbiller meg jo alt det er forskjell på å få i seg 1500 pr dag og 3000)?

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:44   #16
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Voldsomt store måltider er det da ikke,men fulle av fett.
Kveldsen min idag bestod av bacon,stekt i meierismør. 4 Egg,og halv dl fløte i. Hadde i noen ringer grønn og rød paprika. Hadde purreløk på mens det stivnet og gräddost oppå der igjen. Der har du mye fett! Så noen cherrytomater og agurk ved siden av fatet.
I går lagde jeg Gerds tomatsuppe til kvelds,den holder for meg i til 4 måltider,har i ett eller to egg også til hvert måltid,den hadde jeg til middag idag sammen med brokkolibuketter og litt blomkål.
Tran tar jeg hver dag,3 ss,og er jeg usikker på om jeg har spist nok fett,tar jeg noen ss med olje. Man skal vel ha i seg 140-200 gram fett om dagen,noen til og med enda mer. Jeg har skiftet ut norwegia med gräddost,synes også den smaker så mye bedre!

Som sagt for tiden spiser jeg bare to hovedmåltider,men blir jeg sulten tar jeg fram stekepannen altså. Du må ikke ha det som mål og bare spise to måltider,men lytte til kroppen når den ber om mat. I blant kan tørste og sult forveksles,egentlig kan du bare være tørst.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:44   #17
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Ja er det ikke rart - og er det ikke en flott kur? Tenk å kunne spise så mye god mat, være god og mett hele tiden - og samtidlig gå ned i vekt???
15 gram karbo er ikke noe problem å få i seg på to måltider, dersom du er veldig mett - så spis tomat. Det har en høy egnevekt.
Og fettet - det kommer av seg selv om du er flink til å steke i smør, bruke mye god olje på salater, fete sauser av fløte/rømme-
I tillegg til dette tar jeg MCT-olje. Vet ikke om det er nødvendig, men det skal være bra. Søk på MCT-olje i forumet her og les innlegg fra Nille. Der finner du mye fint.

Lykke til!

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 00:03   #18
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Opprinnelig lagt inn av Schmoopy, her.

når vi spiser så mye fett - ergo masse kcal som vi gjør?

Trodde kroppen måtte ha inn mindre kcal en den forbrent hver dag jeg?

Med denne spisingen så ender vi da stort sett på over det kroppen forbrenner i løpet av dagen.

Det er midnatt og jeg er trøtt, så det er ikke sikkert at dette bildet "går opp", men jeg prøver likevel:
Hvis du sammenligner "forbrenningen" med en "vedovn" og "kalorimengden du får i deg" med "mengden ved du legger inn i ovnen", så vil veden brenne opp veldig ulikt avhengig av hvordan du stiller inn trekken, ikke sant? Så tenk på at "økt fettmengde" tilsvarer at du "skrur opp for trekken" … Dermed blir mengden ved (kalorier) mindre interessant.

(Hvis noen vil forbedre bildet, er dere velkomne. Tror jeg har lest det et eller annet sted, men er altfor trøtt til å sjekke om jeg husker det riktig …)

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 08:49   #19
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Så dere er 100% sikker på at alt kan svømme i fett, men jeg vil gå ned for det?

(Sorry, at jeg gnåler, ned dette høres bare helt feil for meg)

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 08:54   #20
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Når andre har gått ned 20-30-40kg på denne måten, så er det vel ikke så mye å lure på?
Eller?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:09   #21
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Når andre har gått ned 20-30-40kg på denne måten, så er det vel ikke så mye å lure på?
Eller?

Hehe, nei vet andre har gått ned masse med ketolyse, men vil liksom forsikre meg om at disse også har tatt svømmeknappen i fett. Jeg er så redd for å gjøre noe feil, så må liksom ha det inn med t-skje. Desserre!

Men nå løsnet vekten etter å ha kuttet søtningsstoffer og tatt svømmeknappen i fett, så da får jeg vel bare innse at det faktisk er sant, selv om min logikk tilsier alt annet

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:17   #22
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Svømmeknappen i fett

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:39   #23
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Det er ganske rart dette her i landet, at man er opplært til å tro at det eneste sunne som finnes er poteter, grovt brød med brunost et stoooort glass melk. (Hm...merkelig...staten supsidierer bøndene...og alt ovenfor stammer i utgangspunktet fra bondenæringen? pussig...)

Men sånn er det jo ikke! Vi har bare fått det så innmari innprentet i våre norske hoder og mager, at fett er farlig, potet er bra, drikk melk til det tyter, enda den egentlig er for kalvene.... Jeg kunne ramset opp mer, men da blir det så langt her, hehe..

Saken er den at riktig fett ikke bare er bra, men NØDVENDIG for kroppen! Og spesielt på en diett som ketolysekuren.

Om du regner på kaloriinnholdet (det gjør vi jo ikke da, men om man skulle gjort det for moroskyld), så vil du også på denne dietten komme i kaloriunderskudd på det jevne, da hoveddelen av kosten består av mettende proteiner og fett. Joda, fettet er kaloribombe, men alt i alt i løpet av en dag spiser man mindre enn ellers, nettopp pga ketosen, og at både søthunger og "vanlig" hunger forsvinner.

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:49   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Opprinnelig lagt inn av wollafruen, her.

Det er ganske rart dette her i landet, at man er opplært til å tro at det eneste sunne som finnes er poteter, grovt brød med brunost et stoooort glass melk. (Hm...merkelig...staten supsidierer bøndene...og alt ovenfor stammer i utgangspunktet fra bondenæringen? pussig...)

Det er vel en sannhet med modifikasjoner! Korn i norge brukes ikke i brød, det kornet komer fra utlandet. Norsk korn går kun til dyrefor, som produserer kjøtt... Og ost, og meierismør osv. Mao, alt vi spiser! Og staten subsidierer bøndene fordi det sitter så mange mellomledd i produksjonskjeden som ender opp med inntektene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 10:24   #25
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Dette med fett: -Tarmen kan bare ta opp så og så mye fett OM DU IKKE SPISER MASSE KARBSER. Fett gir en enorm metthetsfølelse. Overskuddsfettet kommer ut igjen, ufordøyd! Og, ja, på ketolyse/atkins induksjon er en kalori ikke en kalori. Det koster mer i energi å omforme et fettmolekyl til energi en det koster karbser!!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spis deg slank Heksehilda Spørsmål og svar 0 04-11-08 19:21
Ikke ned i vekt, men i cm, hvordan er det mulig? Nynne Lavkarbo generelt 11 01-04-08 20:07
Slank med øl jankph Lavkarbo generelt 1 07-03-06 20:17
slank med kokosfett? hannepanne Lavkarbo generelt 6 29-11-04 20:54
slank med kokosfett?!? hannepanne Lavkarbo generelt 1 10-03-04 21:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no