Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
24-01-09, 01:42 | #1 |
Gjest
|
Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningenPål Jåbekk ved Norges Idrettshøyskole driver et forskningsprosjekt hvor overvektige får et høyfett/lavkarbokosthold kombinert med styrketrening (det første i sitt slag i Norge). Han har blant annet skrevet en svært god kronikk på Forskning.no som alle anbefales å lese: |
24-01-09, 12:07 | #2 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
|
Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningenOi! En litt annen vinkling enn vi har, men er jo det samme. Anbefaler boka Good calories Bad Calories.
24-01-09, 12:18 | #3 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
|
Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningenDenne er herved bokmerket! |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ |
24-01-09, 13:19 | #4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 53
|
Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningenVeldig interessant. danish sa engang at blodsukkeropptaket kan bli redusert i musklene på morgenen i ketose og gi høyere fastende blodsukkerverdier. Jeg har også lest om at fettopptak og fettlagring kan øke sterkt i musklene. Musklenes evne til å ha fett på plass øker altså, men dette skjer gjennom en tilpassning over lengre tid. |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat |
24-01-09, 17:07 | #5 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
|
Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen...og klistret !
25-01-09, 01:53 | #6 |
Gjest
|
Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen
Bestilt fra Amazon i dag. Sammen med 3 andre bøker om lavkarbo. Nå skal jeg virkelig til bunns i dette |
25-01-09, 02:00 | #7 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
|
Så bra... håper virkelig du holder oss oppdaterte her inne også. Er veldig nysgjerrig på dette jeg også |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo |
25-01-09, 12:00 | #8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 46
|
Her er en link til et time langt foredrag av forfatteren:
Anbefales!
17-02-09, 10:14 | #9 |
Gjest
|
Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningenSuper tråd, må innom og fin lese mere her! Takk til dere som la den ut og klistra den! |
17-02-09, 10:39 | #10 |
Gjest
|
Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningenDet er bra vi endelig får seriøs forskning på lavkarbo. Pål har i det siste bidratt med veldig mye spennende her inne. Se for eksempel denne i treningsforumet: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23842 |
21-02-09, 22:27 | #11 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2009
|
Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningenHjelp! Det er en sinna allmennlege som har som mål å utslette oss fra jordens overflate!! |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett |
22-02-09, 00:04 | #12 |
Gjest
|
Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningenHimmel og hav! Der var det ufattelig mye vrøvl. Jeg tar gjerne på meg å kommentere kommentaren slik at hun får det fra andre enn Pål. Jeg må bruke litt tid på faktasjekk, men det skal nok bli bra |
22-02-09, 00:59 | #13 |
Medlem
|
Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningenHehe, ja den dama er en skikkelig partystopper...det er jo slike som står i veien for et nyansert bilde. Ser jo at selv om hun snakker stort, så har hun gått glipp av et par småting - men jeg syns at slike kommentarer fortjener et svar innimellom. Så værsågod hvis du har lyst Mulig gubben ikke klarer å holde seg, men skader ikke å høre fra flere kanter |
22-02-09, 01:02 | #14 |
Gjest
|
Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningenFordelen er at jeg ikke behøver å stå til ansvar for det jeg skriver |
22-02-09, 10:58 | #16 |
Gjest
|
Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningenJepp |
22-02-09, 11:28 | #17 |
Medlem
|
Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningenJa, du må gjøre akkurat hva du vil |
22-02-09, 11:34 | #18 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 64
|
Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningenOg nå har "dama" vår skrevet et nytt "godt" innlegg!!! Sorry - leste kun det først i går, så ikke at begge innleggene var postet samme dag - så dere har sikkert lest begge:-) |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) |
22-02-09, 11:47 | #19 |
Gjest
|
Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningenDa har jeg fyrt meg opp med en viltgryte (!) til frokost og er klar for å bekjempe kong vinter med alle midler. Du kan være glad du ikke har oppkjørsel, fpm. Den ondskapsfulle latteren gjør det nesten umotståelig fristende å dumpe et lass på trappa di |
22-02-09, 12:03 | #20 |
Medlem
|
HAHAHA, bring it on! |
22-02-09, 22:05 | #21 |
Gjest
|
Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningenJeg ser at diskusjonen har fortsatt på forskning.no i løpet av dagen i dag. Jeg vurderte sterkt om jeg hadde noe å bidra med, men jeg klarte til slutt ikke å la være. Vi må bruke de kanalene som finnes for å få folk til å få opp øynene. Så da har Chunkyen levert sitt første bidrag til forskning.no |
22-02-09, 22:31 | #22 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 64
|
Bra!! Et godt skrevet og vel argumentert innlegg, veldig bra..
. |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) |
22-02-09, 22:54 | #23 |
Gjest
|
Ja, ikke sant! Vurderte å kommentere det på slutten, men det var så platt og åpenlyst gjennomført at jeg tenkte det slår mest tilbake på henne selv. |
22-02-09, 23:03 | #24 |
Medlem
|
Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningenHerlig Chunky Klarer ikke bite det i meg jeg heller...får slenge en liten setning jeg og, selv om hun klarer å undergrave seg selv ganske greit på egenhånd Tenk å jobbe med livsstilsykdommer og ikke engang være interessert....aiaiai |
22-02-09, 23:42 | #25 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 46
|
Gå inn på personens profil, gå inn på fanen som heter statistikk og velg deretter "finn alle tråder Chunky (for eksempel) har startet" eller "finn alle innlegg chunky har skrevet"
Emneord |
fett, fettforbrenning, forbrenning |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hjelp - jeg ØKER i vekt! | Carbokiller | Ketolysekuren | 5 | 13-01-08 20:09 |
Går ned i vekt men fett% øker! | Linn H | Ketolysekuren | 26 | 03-11-07 11:08 |
Hm ... Jeg øker i cm | nystolen | Spørsmål og svar | 6 | 12-08-07 20:21 |
Fett kan øke fettforbrenningen | silje | Nyheter / media | 8 | 07-02-07 11:35 |
1 ts med Cocosa - øker det forbrenningen? | mofe | Generell ernæringsdebatt | 11 | 24-01-06 13:40 |