Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo er "Diettvinneren!"

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-02-09, 20:04   #1
Persistence
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2009
Persistence er på en erverdig vei
Talking

Lavkarbo er "Diettvinneren!"

Hei alle, jeg har nettopp lest en vitenskapelig test utført ved Stanford University (USA), publisert i New England Journal of Medicine, hvor flere ulike kostholdsfilosofier/dietter er testet (skal se om jeg finner lenken, jeg leste dette i et blad hvor det ble referert) - I ALLE FALL: Konklusjonen er at Lavkarbo gir best resultat ifht vektnedgang på kort sikt, på å beholde resultatet etter at man har oppnådd ønsket vekt, og på helse generelt (kolesterol m.m.)

For min egen del er jeg lykkelig over at dette VIRKER PÅ MEG - etter 36 dager på lavkarbo kost har jeg tatt av ca 4 kg og det er ny "verdensrekord" ifht andre dietter jeg har brukt. This is my new life!!!

Persistence er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 20:12   #2
Schnupsiii
Medlem

Schnupsiii sin avatar

Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo er "Diettvinneren!"

Det var jo flott å høre
Merker jo på egen kropp at dette er noe som funker. Nå kan jeg jo riktignok ikke kjenne hvordan det står til med kolestrol og sånt, men jeg kan definitivt kjenne at jeg har det mye bedre enn på lenge!

Hurra for lavkarbo!!!

Gammel 13-02-09, 12:59   #3
Persistence
Juniormedlem

Persistence er på en erverdig vei

Her er en lenke til testresultatene på ulike (diett)undersøkelser som er publisert i New England Journal of Medicine.

http://search.nejm.org/search?w=Diets&search=SEARCH

Jeg har forsåvidt vært skeptisk eller undrende til at noe annet enn lavkalori/lowfat/i.e. Grete Roede kunne være riktig, - vi er vel nokså "indoktrinert" på hva som er sunt kosthold, - men lavkarbo fungerer altså over all forventning for meg!!

Og jeg holder UT, ikke minst!

:-)

Persistence er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 13:24   #4
novise
Medlem

Hvor: Østlandet
novise er på en erverdig vei

Ringte akkurat legekontoret jeg tilhører. Etter en måned på ketolysekuren, og over fem kilo ned, tok jeg diverse blodprøver. Alle var helt fine. Totalkolesterolet var 4,4 (skal vissnok være under 5), og LDL var 2,6 (skal vissnok være under 3).

Hadde nøyaktig samme tall for tre år siden når kostholdet var mer som anbefalt av staten, samt at jeg gikk i gjennomsnitt tre timer hver dag. Går fortsatt en god tur hver dag, men nå spiser jeg omtrent alt hva jeg ønsker og har lyst på så lenge jeg holder meg under 15 karber om dagen, noe som går så greit atte.

Tenkte jeg skulle vente et par måneder og sjekke på ny, sånn for sikkerhets skyld.

novise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med et snev av ketolysekur Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 01:41

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.