Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 46
![]() |
Skummelt å nærme seg måletNå er jeg snart ferdig på ketolysekuren (for denne gang i hvertfall...), og jeg må innrømme at det er skummelt å tenke på livet etter slankekuren. Jeg er livredd for å gå rett opp igjen og å ikke greie å holde meg unna alle fristelsene når jeg ikke lenger har ketosen å følge. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach
![]() |
![]() |
#2 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skummelt å nærme seg måletJa, det er nok litt skummelt å skal stå "på egne bein" |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 1
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
![]() |
Sv: Skummelt å nærme seg måletTakk for svar! Tror jeg må skaffe boka, den er nok lur å ha. Ellers har jeg tenkt å spise fornuftig, øke karbene sakte, men sikkert, og minske fettet på samme måte. Og så håper jeg jeg greier å skeie ut med måte en gang i mellom, det er vel det som blir utfordringen, å holde utskeielsene til en gang i blant... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 57
![]() ![]() |
Sv: Skummelt å nærme seg måletSelv om jeg har langt igjen gruer jeg meg allerede til å skulle slutte kostholdet. Er skikkelig skummelt. Fedon ble for meg for komplisert. Har også fulgt Montignac han er mer norskvennlig i kosten, men bøkene hans er jo så uoversiktlige at de er rene rebusen for meg. Jeg kommer nok til å bruke dette forumet masse videre fremover også, og tror at boka om etter slankekuren nok blir innkjøpt. Gerd har rett når hun sier at kroppen motarbeider vekttap lenge etterpå, det har jeg erfart - tre år etter kur=slappe av med kosten=like fet som før. Tror det viktigste en kan gjøre er å holde seg i forumet her, her er masse kunnskap og støtte. Lykke til videre. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skummelt å nærme seg måletHei!
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
![]() |
Sv: Skummelt å nærme seg måletJeg synes det er råskummelt, og kjenner jeg får litt lettere panikk ved tanken på å skulle legge til flere karber i mitt daglige kosthold. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner.
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
![]() |
Sv: Skummelt å nærme seg måletFlotte svar, tusen takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skummelt å nærme seg målet
Så lenge du tåler melkeprodukter så kan jo du supplere med det for å få mer proteiner også. Se også på bønner, tofu etc.
Har du fått sjekket stoffskiftet ditt? Jeg fikk latent hypotyreose (noe feil TSH) etter svsk og fikk en "homeopatisk dose" tyroksin som gjør alt så meget bedre.... siden du går ned i lavkarbo (som øker stoffskiftet hos noen, spesielt med cocosa) så kan det hende... ga ut av ketosen og bli sjekka!
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
![]() |
Sv: Skummelt å nærme seg måletMener å ha lest noe om at når kroppen har hatt en viss vekt over en viss tid vil den på en måte se på det som sin "normalvekt". |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner.
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Kjenner meg igjen i denne, og dessverre kommer kroppen til ønske seg tilbake til der den var på topp med svangerskapskilo og alt
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Hvor: lørenskog
![]() |
Sv: Skummelt å nærme seg måletså flink du har vært!! skulle bare ønske det var jeg som kunne si at jeg nærmet meg målet!! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#12 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Skummelt å nærme seg måletang. Fedon, så er det ikke så komplisert som det kan virke. Det er akkurat som på ketolysekuren, man må bare lære seg grunnleggende regler, og hva som er NEI mat. Jeg har fulgt fedonkuren 2 ganger, og gikk ned 10 kg begge gangene. Det er mye som å gå på ketolyse, men man har flere grønnsaker å velge mellom, samt frukt. Man kan også bruke fullkornsris og fullkornspasta i små mengder, og en del kornsorter. Det er ikke nødvendig å følge nøyaktige kostholdsplaner, det viktigste er å spise ofte nok, og kutte ut det skumle fettet, og øke litt på karbohydrater med lav GI. Det finnes mange oversikter over Gi i div. mat og grønnsaker. Det ser altså komplisert ut, men er ganske enkelt, og i forhold til ketolyse får du masse mer mat å velge i, pluss at det blir litt billigere å handle mat, da man kan bytte ut mange av de feteste produktene med lettere varianter som ofte har lavere pris... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
![]() |
Var det ikke det jeg trodde... Æsj altså! Jaja, får bare stå på ekstra mye, de kiloene skal IKKE på igjen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
![]() |
Takk for det, det føles veldig bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Skummelt? | Trinelise | Atkins kosthold | 5 | 31-03-08 12:27 |
Dere som har nådd målet.... (eller tanker om å nå målet...) | LilleVille | Lavkarbo generelt | 13 | 17-09-06 02:37 |
Skummelt! | Carisma | Fysisk og mental helse | 3 | 18-07-06 17:39 |