Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Tunfiskrett

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-04, 14:18   #1
pandalakris
Juniormedlem
 
pandalakris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Buskerud
Alder: 53
Innlegg: 37
pandalakris er ny på veien

Tunfiskrett

Har fått en oppskrift av broren min som er kokk,og som burde egne seg bra på induksjonen.

1 boks tunfisk(valgfri)
1/5 boks rømme eller 1 boks rømmekolle
1 rødløk
sitronsaft og salt/pepper

Rør sammen rømmen og tunfisken. Tilsett finhakket rødløk. Smak til med sitronsaft og salt/pepper. La stå litt i kjøleskapet før bruk.

Lagde denne i går,og brukte den som mellom-måltid når sulten gnaget som verst. Man kan vel ikke spise ubegrenset av den siden den inneholder såpass mye rømme. Men den er deilig å ta noen munnfuller av. Egentlig skal den serveres med saltkjeks til,men det får vi vel heller droppe.

__________________
pandalakris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 15:00   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av pandalakris

Man kan vel ikke spise ubegrenset av den siden den inneholder såpass mye rømme. Men den er deilig å ta noen munnfuller av. Egentlig skal den serveres med saltkjeks til,men det får vi vel heller droppe.

Dette så kjempegodt ut !! Jeg bruker rømme OG majones jeg. Tror ikke det er noen fare med mengden. 1/5 boks seterrømme er jo bare 60g gram ca (sist jeg veide tror jeg jeg kom til 300 gram for en hel boks.....) Så ET i vei du !!

*Nille løper avgårde til butikken for å kjøpe rømme og tunfiskbokser* (oooops, midt i arbeidstiden, - lite populært !!)

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 15:01   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Eller mente du 1-5 bokser ???

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 15:02   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Eller kanskje det var tyrkleif og det skulle være 1/2 ????

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 20:53   #5
pandalakris
Juniormedlem
 
pandalakris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Buskerud
Alder: 53
Innlegg: 37
pandalakris er ny på veien

Jepp,trykkleif. Men det gjør sikkert ikke noe å redusere mengden litt til.

__________________
pandalakris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 21:06   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av pandalakris

Jepp,trykkleif. Men det gjør sikkert ikke noe å redusere mengden litt til.

Flott !! 1/2 beger ja, det var litt mer....
Men jeg lager og spiser for det jeg..... er med på et fettforsøk se du. Skal ha nærmere 80% fett hver dag. Har ikke klart det enda, - og i dag var jeg så mett at jeg ikke klarte å spise opp middagen min !! Fett metter, det er sikkert !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-11-04, 16:33   #7
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Ååååhhh...Dette så alldeles nyydelig ut!!!! Jeg er svært glad i alle ingrediensene, og samlet MÅ det bare bli godt!!!
Bare en ørliten pekefinger til dere som er i induksjonsfasen....løk har ganske mye karber, 5.7 pr 100g - og DET veier en liten løk fort. Dessuten beregn 1ka pr. ss sitronsaft.
Men det er ingen tvil om at dettte blir morgendagens lunsj!***
Takk!

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no