Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Avsporing: Graviditet og ketose

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-09, 15:06   #1
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Avsporing: Graviditet og ketose

Jeg har tenkt litt på dette med at det frarådes gravide og være i ketose.
Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være så farlig?
Jeg mner, vi spiser jo sunn og næringsrik mat. Og hva med de gravide som er så kvalme og kaster opp hele tiden slik at de ikke får i seg noe, langt mindre noe næringsrikt. De er da vel i ketose? Og ungene er jo som regel velskapte de allikevel.

Skulle ønske det fantes en måte og forske mer på dette, uten og måtte bruke prøvekaniner.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 15:35   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Avsporing: Graviditet og ketose.

Sånn rett ut fra lufta vil jeg tro at ungen vil få et vanvittig lavt toleransenivå for sukker/karbohydrater om moren er i ketose i svangerskapet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 16:09   #3
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Avsporing: Graviditet og ketose.

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Jeg har tenkt litt på dette med at det frarådes gravide og være i ketose.
Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være så farlig?
Jeg mner, vi spiser jo sunn og næringsrik mat. Og hva med de gravide som er så kvalme og kaster opp hele tiden slik at de ikke får i seg noe, langt mindre noe næringsrikt. De er da vel i ketose? Og ungene er jo som regel velskapte de allikevel.

Skulle ønske det fantes en måte og forske mer på dette, uten og måtte bruke prøvekaniner.

Har tenkt tankene jeg også
Jeg ser jo at det er stor forskjell på noen som har levd lavkarbo lenge i forhold til noen som har spist mye karber til vanlig. Der noen har hatt et lavkarbo kosthold over tid tror jeg at kroppen har "funnet seg selv", og da er det å fortsette å spise sunn og næringsrik mat det viktigste. Selv ville jeg puttet på nøtter og bær - og dermed trolig ligget over ketosenivået mitt.

Tror ikke det er så sunt å gå inn i ketose når du har blitt gravid. Det kan jo gi en ganske stor avgiftningsreaksjon fra kroppen, og slik jeg forstår det har fettet på kroppen ofte en del miljøgifter bundet som frigis ved overgang til fettforbrenning - og det er ikke sikkert at det er så bra for barnet.

Hadde vært veldig kjekt om det fantes litt mer kunnskap på området. Det er jo ikke noe man har lyst å teste ut så mye.

Veldig usikker på det med karbo-toleranse, men jeg har ikke noe faglig grunnlag å slå i bordet med. Selv tenker jeg at morsmelk er veldig rik på fett - og ikke har så mye melkesukker? Og at det er den beste starten for barnet. Og at jo lenger barnet får naturlig kost - jo friskere vil det vokse opp. Og dermed tåle karbohydrater bedre når det blir større?

Bare noen løse tanker - skulle gjerne visst mer om dette.

Men skjønner ikke helt om mor har hatt problemer med å bli gravid, kanskje pga hormoner - som kanskje har gitt PCOS - at den kosten som da har bidratt til å gjøre henne frisk nok til å bli gravid, skal bli farlig over natten

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 18:11   #4
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Avsporing: Graviditet og ketose.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Sånn rett ut fra lufta vil jeg tro at ungen vil få et vanvittig lavt toleransenivå for sukker/karbohydrater om moren er i ketose i svangerskapet.

Tror heller det ville vært motsatt
Karbohydrattoleranse er ikke noe man trenger å "øve" på. Tenk så heldig å komme til verden med en plettfri og supergod insulinfølsomhet! Jo mer vi utsettes for karbohydrater, jo mer "sliter" vi på bukspyttkjertelen. Dette regnes for å være årsaken til diabetes2.

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 21:36   #5
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Avsporing: Graviditet og ketose

Husk at du er høyt i næringskjeden! Ditt eget kroppsfett er forbausende rikt på oppsamlede miljøgifter. Dermed er det ikke bra å bruke så mye av det når man nærer et barn med kroppen sin.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose og graviditet? *ellabellami* Ketolysekuren 16 20-05-08 19:00
Graviditet og ketose.. Schrøder Spørsmål og svar 3 08-04-07 13:48
Graviditet. polvott Lavkarbo generelt 2 27-06-06 18:45
Graviditet Hege_ Dr Lindbergs 4 16-04-06 13:28
Ketose og graviditet magdalena Lavkarbo generelt 23 21-10-05 18:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no