Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

2 uker på OE, opp 4 kg

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-04-09, 12:55   #1
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

2 uker på OE, opp 4 kg

Hei
går dere vanligvis OPP i vekt i starten?... lagt på meg 4 kg jeg...på 2 uker sukk .. var ikke meningen det da...
ikke det at det gjør så mye(ennå), men det var jo ikke helt planen min
jeg spiser jo nesten mye karboer?. og MYE fett. karboene ligger omtrent på 30 g(fett på 150-180 g)..jeg er svært inaktiv(pga sykdom)så det blir ikke mye forbrenning her
bare jeg får litt mer energi(burde jo få det av all fettet jeg inntar nå?) så er det ut å gå noen turer igjen...
Flere som har opplevd dette?

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 14:04   #2
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: 2 uker på OE. opp 4 kg!!

får vel svare på mitt eget innlegg da.....

Kan det være sånn: at kroppen "tenker" at endelig er det fett å få. Dette lagrer jeg, jeg får jo karboer uansett...og vil bruke det som energikilde..helt til den skjønner at det ikke er nok karber alikevel der og begynne forbrenne fettet etterhvert?..det tar bare litt tid...

Jeg skjønner ikke kroppen min helt altså... jeg er da ikke så slank at jeg ikke skal kunne gå ned noe...Jeg er absolutt ikke skrapet og skjønner ikke helt dette...

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 14:05   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: 2 uker på OE. opp 4 kg!!

Hvor høy er du og hvor mye veier du da?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 14:16   #4
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: 2 uker på OE. opp 4 kg!!

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Hvor høy er du og hvor mye veier du da?

jeg er 162 og veier 62(veide 58 da jeg startet på OE)

Ikke stor krise å gå opp noen kg altså.. men det var ikke helt planen..
jeg klager ikke over å gå opp litt(med all respekt for de med virkelig overvekt).. jeg prøver bare å forstå hva som skjer med kroppen min..en forklaring på dette...og om dette er vanlig start?
hva med dere som er overvektige da... går det litt opp i starten også?

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 14:22   #5
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: 2 uker på OE. opp 4 kg!!

Dette kostholdet skal jo også kunne hjelpe folk som er undervektige til å legge på seg. Mener ikke at du var undervektig, men det kan være kroppen din mener at du har en sunn vekt og ikke vil bli mindre på dette kostholdet. Når du er normalvektig (det kan vi vel i hvert fall si) og ikke noe særlig aktiv for tiden, så kan det være at du må passe på kaloriene for å ikke gå opp i vekt med denne kosten. Liker ikke å foreslå kaloritelling, men en sjelden gang kan det nok ha noe for seg. Ikke fordi du skal spise lavkalori, men bare passe på at du ikke går veldig opp på kaloriene. Tror kanskje det er dette som kan ha skjedd for deg. Fort gjort siden fettet inneholder dobbelt så mye kalorier som proteiner og karbohydrater. Ikke noe folk med overvekt behøver å tenke på, men kan være viktig for en normalvektig person som ønsker dette kostholdet for helsas skyld, og heller ikke trenger å gå opp.
Glemmer å svare på spørsmålet ditt jeg.: Det er ikke uvanlig for overvektige heller å gå litt opp i starten, før man begynner å gå ned. Litt mye med 4 kg, men for personer som f.eks. har vært lenge på lavkalori er det ikke så uvanlig med en slik start.
Håper du stagnerer snart, og så vil jeg tro dine nye kg ikke er kommet for å bli.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste

Sist redigert av nalana : 21-04-09 kl 14:30.
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 10:40   #6
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: 2 uker på OE. opp 4 kg!!

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Dette kostholdet skal jo også kunne hjelpe folk som er undervektige til å legge på seg. Mener ikke at du var undervektig, men det kan være kroppen din mener at du har en sunn vekt og ikke vil bli mindre på dette kostholdet. Når du er normalvektig (det kan vi vel i hvert fall si) og ikke noe særlig aktiv for tiden, så kan det være at du må passe på kaloriene for å ikke gå opp i vekt med denne kosten. Liker ikke å foreslå kaloritelling, men en sjelden gang kan det nok ha noe for seg. Ikke fordi du skal spise lavkalori, men bare passe på at du ikke går veldig opp på kaloriene. Tror kanskje det er dette som kan ha skjedd for deg. Fort gjort siden fettet inneholder dobbelt så mye kalorier som proteiner og karbohydrater. Ikke noe folk med overvekt behøver å tenke på, men kan være viktig for en normalvektig person som ønsker dette kostholdet for helsas skyld, og heller ikke trenger å gå opp.
Glemmer å svare på spørsmålet ditt jeg.: Det er ikke uvanlig for overvektige heller å gå litt opp i starten, før man begynner å gå ned. Litt mye med 4 kg, men for personer som f.eks. har vært lenge på lavkalori er det ikke så uvanlig med en slik start.
Håper du stagnerer snart, og så vil jeg tro dine nye kg ikke er kommet for å bli.

Tusen takk
Det høres fornuftig ut det du skriver... Jeg hadde et lavkalori-kost før OE. Var mye kvalm og spiste nesten bare frukt og grønt... og jeg holdt meg i litt aktivitet..gikk ned noen kg også..
Så var det over på OE og samtidig stopp i tur-gåingen. Ikke rart man går opp noen kg da kvalmen forsvant og jeg synes jeg er mye sulten og svingende blodsukker... blir litt ekstra spising da
MEN jeg tror ikke at jeg vil telle kcal. Holder med fett og karboer. Tur-gåing kommer i gang i gjen til uka er planen så da forsvinner det vel igjen. Dessuten vil nok sult og det svingende blodsukker - balanseres bedre ettersom jeg kommer lengre ut i dietten ... håper jeg
Det er bare godt å få bekreftet dette...var en smule overrasket over å GÅ OPP i vekt...trodde nesten ikke det var mulig på OE

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4 uker, hva nå? aggie Ketolysekuren 5 12-03-08 16:48
To uker er omme ... Princez Ketolysekuren 3 23-01-08 20:46
0,5 kg på 2 uker Mayella Ketolysekuren 21 14-12-07 11:47
10 uker på Ketolysekur LilleRosin Ketolysekuren 11 27-08-07 22:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no