Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 43
![]() |
Ketolysekuren - vanskelig?Skal starte på ketolyse på mandag, og var ved ganske godt mot, inntil jeg fikk lest meg litt mer opp på internett. Har lest boka til Torkild, og da virker det veldig enkelt. Altså man spiser lite karbohydrater, går i ketose og vil da forbrenne fett. Men så leser jeg her inne at det kan hende man spiser for lite fett, for mye fett, for lite/mye karber, protein osv. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ketolysekuren - vanskelig?Heisann |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 1
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
![]() |
Sv: Ketolysekuren - vanskelig?Takk for svar Gerd! Jeg gleder meg til å sette i gang! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Sv: Ketolysekuren - vanskelig?Hei |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
![]() |
Sv: Ketolysekuren - vanskelig?Takk for svar Torkil, så hyggelig at du tar deg tid til å svare her! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Supermoderator
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Sv: Ketolysekuren - vanskelig?Har snart gått ett år på Ketolyse, men noen stopp innimellom, som ferie og jul. Ellers har jeg ikke sprukket og velger heller ikke å bruke det ordet siden det er så negativ ladet. Eg har en lang vei å gå ennå før eg er i mål, men dette er som Gerd sier, veien for meg å få for en varig kostomlegging. Skal over på stabilisering når eg er ferdig med selve kuren og dette tror eg selv blir vanskeligere enn selve ketolysen, for der vet man jo hva man kan spise og ikke. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
![]() |
Sv: Ketolysekuren - vanskelig?Kan ikke si jeg har det så bra akkurat nå. Har vært skrubbsulten siden lunsj, selv om jeg har spist salat til lunsj, kylling til middag og omelett til kvelds. Drikker også mye vann. Verker i magen og oppover mot halsen og skuldrene. Er dette normalt, eller?? Fryktelig ubehagelig... Jeg trodde ikke det skulle være slik at man sultet seg under denne kuren? Men jeg kan ikke spise noe mer, for da bikker jeg 15 kbh. Prøvde å lage eggemelk, men den smakte forferdelig. Vet ikke om det er pga. sult jeg har så vondt, eller om det er noe annet. Noen som har lignende erfaringer? Går det over? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ketolysekuren - vanskelig?Hvis du er så sulten spiser du ikke nok fett! Du skal ikke behöve å gå sulten. Du kan vel også ha mellom 15 og 20 karber, så du kan jo spise noe med lite karber. Kok et egg, ha litt majones på etc.
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 36
![]() ![]() |
Sv: Ketolysekuren - vanskelig?Det jeg finner mest vanskelig, er det faktum at verden rundt ikke godtar denne måten å leve på. Jeg har vært særdeles uheldig her, med familie som overhodet ikke godtar at jeg spiser så mye fett.. Det har vært tungt på familiesammenkomster, og jeg har gitt etter noen ganger |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish
![]() |
![]() |
#10 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Sv: Ketolysekuren - vanskelig?
Ja! Her ser det ut til at det er for lite fett! Du skal OVERHODET ikke sulte på dette kostholdet, du SKAL spise deg behagelig mett til hver måltid. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#11 |
Supermoderator
Sv: Ketolysekuren - vanskelig?Og, en ting som er viktig å huske på, i starten av en kostholdsomlegging så vil kroppen reagere, med f.eks hodepine, urolig mage, kvalme etc. Dette er ikke noe som varer. Raske karbohydrater er avhengighetsskapende, og kroppen reagerer som i en slags detox, og kvitter seg med avfallstoffer. Det er individuelt hvor lenge dette varer, men en uke eller to er ikke uvanlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Sv: Ketolysekuren - vanskelig?Jeg er muligens en av dem som , hvertfall i det siste, har sagt jeg skal begynne |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() |
Først vil jeg si kondolerer med en motarbeidende familie. Deretter vil jeg si at kunnskap er makt. Les alt du kan om dette, fra sikre kilder. Med det mener jeg kilder som er testet vitenskapelig. Akkurat som sukkertilhengere bommer en del med fakta, så finnes det like mange misoppfattelser fra karbomotstandere. Men det viktige er at du nok vil finne mer støtte dess mer du leser deg opp om skader ved sukkerinntak. Da er det også lettere å stå imot presset fra folk som kanskje vil deg vel men faktisk skader deg i sin iver etter å hjelpe. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 36
![]() ![]() |
Jeg leser alt jeg kan, jeg prøver så godt jeg kan å formulere det jeg har lært, sånn at folk skal skjønne hvorfor jeg gjør dette.. Men klart, de som veit at jeg gikk ned 20 kg ved å telle kalorier, og nå ser at jeg ikke har gått ned noe på ketolyse (medisinene jeg gikk på, som folk ikke veit om, ødela alt..). Ingen tenker på at jeg har gått opp igjen 6 kg av de 20, og at livet som kaloriteller var det verste jeg noen gang har vært med på |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish
![]() |
![]() |
#15 |
Supermoderator
Du skal vel strengt tatt ikke behøve å forsvare deg mot noen, det er din kropp og ditt valg som voksen person |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Ketolysekuren - vanskelig?Hvordan er det når man sprekker - er man helt tilbake til start, og må bruke 2 uker på å venne kroppen til ketosen igjen ? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Vanskelig kur | K`s choice | Ketolysekuren | 19 | 15-10-08 15:12 |
Vanskelig! | Miriell | Stoffskifte / hormonproblemer | 0 | 14-01-08 15:03 |