Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
Hjelp! Matfett-studie, trenger mange svar!Prøver en til gang. Trenger flere svar! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: kroppens behov
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp! Mat fett studie,trenger mange svar!Hei, jeg vil gjerne tipse fler om dette, men hva er det egentlig du spør om? Hva er typisk svarene på de spørsmålene?
![]() |
![]() |
#3 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp! Mat fett studie,trenger mange svar!Hva slags studie er dette? Sist redigert av Gerd : 04-05-09 kl 11:58. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 1
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hjelp! Mat fett studie,trenger mange svar!Det er helt greit å være masekopp, men når du har bøttevis med vitenskapelige studier som bekrefter påstanden din, hvorfor trenger du da en uvitenskapelig studie i tillegg? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#5 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Sv: Hjelp! Matfett-studie, trenger mange svar!Jeg skal være en masekopp jeg også, og etterlyse svar i flere av trådene du har laget eller bidratt i hvor du har blitt stilt direkte spørsmål. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
![]() |
Sv: Hjelp! Mat fett studie,trenger mange svar!
90% av svarene blir at ingen overvekrige har spist Meierismør,fet ost&H-melk i de siste 10-15 år. De har brukt Plante fett(omega-6) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
![]() |
for å legge frem de faktiske årsakene til fedme & diabetes |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
![]() |
Sv: Hjelp! Matfett-studie, trenger mange svar!
sorry |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
Ikke for å kverulere, men kommer ikke de faktiske årsakene frem i de vitenskapelige studiene du sitter på i mengdevis? Hvis ikke, hva er det som kommer frem i disse studiene? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Ja, vel, dette er jeg ening i, sålenge man ikke spiser noe annet usunt i tillegg. Jeg har nemlig IKKE spist lettvarianter av mjølkeprodukter, kun fløte, rømme og smør de siste 15 årene og temmelig lite planteoljer, jeg bruker planteoljene til å rense maling av fingrene |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp! Matfett-studie, trenger mange svar!Jeg vet ikke hvor nyttig en slik innsamling er. Du har to problemer:
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein)
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
![]() |
det med at forskere forventer seg resultater som skal bekrefte deres meninger/tro er som du sier et KJEMPEproblem innen forskning!! At de som regel sponses av noen som skal selge noe,gjør at slike studier må taes men en stor klype salt!! India 1960/70: 1 Million jernbane-folk: Nord-India, spiste ca. 15 x mer Metta fett og ca. 15x mindre Hjerte Lidelser! Indian Journal of Industrial Medicine, 1968, 14:219 Israel =Et Ernærings Eksperiment !! Israel has one of the highest dietary polyunsaturated/saturated fat ratios in the world; the consumption of omega-6 polyunsaturated fatty acids is 10% higher than in most European countries. In fact, Israeli Jews may be regarded as a population-based dietary experiment of the effect of a high omega-6 PUFA diet, a diet that until recently was widely recommended. Paradoxically a high prevalence of cardiovascular diseases, hypertension, non-insulin-dependent diabetes mellitus and obesity!!!!!There is also an increased cancer incidence and mortality rate, compared with western countries Department of Membrane Research and Biophysics, Weizmann Institute of Science, Rehovot, 2002. Diet and disease--the Israeli paradox: possible dangers of a high omega-6 polyunsaturated fatty acid diet. “Thus, rather than being beneficial, high omega-6 PUFA diets may have some long-term side effects, within the cluster of hyperinsulinemia, atherosclerosis and tumorigenesis.”(Diabets,Åreforkalkning og Kreft) Isr J Med Sci. 1996 Nov;32(11):1134-43 Her ser vi ett helt folk som Eksperimenterer med et veldig høyt Plante Fett forbruk og et meget lavt Dyre Fett / Metta Fett forbruk !!! og, det går rett til helvete med helsa deres ??? Hmmm, jo men er ikke Omega-6 Plante Fett Hjerte Godt da ????????? Tydeligvis ikke !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
![]() |
Uff, nå er jeg litt freidig,men...jeg lærer visst aldri! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Men hvorfor skal jeg gjøre det, når jeg når går ned i vekt og har kuttet det usunne, altså kornvarer og annet sukker? Jeg spiser rent kjøtt og smør og litt kokosfett. Jeg foretrekker smøret pga smaken og jeg elsker å lage god mat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp! Matfett-studie, trenger mange svar!Er naturlig progesteron noe alle kan kjøpe, eller er det dette Armour Thyroid produktet du snakker om?
:sa Nalana Replace one worry with another, thats the secret of life ![]() Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen.
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
Si hva du vil, men med et blodsukker på 8 blir jeg spinnvill og kaster meg over alt sukker som finnes i huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
![]() |
ja til Progest-E-complex,en "syrup" som smøres på lepper eller innsiden av armer. Den er også smekkfull av naturleg E vitamin! Mercedes i forhold til de kremer som selges i helskosten.Syntetisk P. må IKKE brukes! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
![]() |
potet er veldig bra,MEN MED MEIERISMØR på,søt frukt er veldig bra,honning! Jeg tenker helse! Mjøl,brød,korn,spagetti har jeg ikke spist på 10år! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Seniormedlem
Da får du spise din mat og jeg min, for jeg tåler ikke potet, honning og frukt med mye fruktose. Du får si hva du vil der, men fruktose er ikke bra for meg. Potet= sukker, uansett hvor mye smør den spises med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Seniormedlem
Tja, jeg har absolutt INGEN svingninger i blosukkeret nå, og det bedret seg med en gang jeg kuttet ut potet og kornvarer. Og ja, jeg sjekker blodsukkeret jevnlig for å virkelig se hva som får blodsukkeret til å svinge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() |
Sv: Hjelp! Matfett-studie, trenger mange svar!Bare innom med et kjapt lite spørsmål til deg arvid g. Når du snakker om lavt stoffskifte og armour thyroid, så håper jeg virkelig du snakker om SYKDOMMEN lavt stoffskifte, og ikke "lavt stoffskifte" i betydningen lav forbrenning. Det er to vidt forskjellige ting, og det er kun ved sykdom man skal ha medisin. Uten sykdommen kan det være direkte farlig å ta medisin. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege
![]() |
![]() |
#23 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Sv: Hjelp! Matfett-studie, trenger mange svar!Har samme opplevelser som Imse. Søt frukt får det til å prikke i hodet mitt, det hjelper noe dempe det med fet mat, men ikke nok til at jeg orker det særlig ofte. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Til arvid g og alle det måtte gjelde. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Vitenskapelig
![]() |
![]() |
#25 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
![]() |
![]() |
Emneord |
bremykt, diabetes, fedme, vitahjertegod |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hjelp, trenger svar fort! Spørsmål om søtningsmiddel og Sverigetur! | Iselilja | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 4 | 01-05-09 22:05 |
Jeg er ny. Jeg trenger hjelp til det meste. Svar gjerne | msbeate | Spørsmål og svar | 2 | 03-11-08 13:37 |
Hjelp! Jeg er ny her og håper på mange svar | Happy H | Ketolysekuren | 21 | 03-04-08 09:16 |
Vårrull? Trenger svar før kl.11 | Thula | Lavkarbo generelt | 5 | 08-07-05 11:46 |
5 spørsmål, håper på mange svar | *Tussi* | Ketolysekuren | 5 | 16-04-05 22:05 |