Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Kjære dere, gi meg styrke!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-05-09, 20:21   #1
Nivanna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 42
Innlegg: 118
Nivanna er ny på veien

Kjære dere, gi meg styrke!

Hei!


Hadde fest i går, fullt hus og stormende jubel, og kjempekoselig, og jeg klarte glatt å holde meg unna alle fristelser, og hadde en veldig grei edru kveld!

Men, så kommer problemet, nå står restene på kjøkkenbenken (muffins, potetgull og sjokolade) OG JEG HAR SÅ LYST PÅ! Har vært så på nippet bort dit så mange ganger i kveld, og har bare stått på kjøkkenet og stirra på bollene.. Aaargh.. Kan ikke kaste det heller, har en samboer som nok skal spise det senere, og noe skal jeg ta med på jobb i morgen...

Har aaaldri hatt suget så sterkt før.. Begynner å skjønne hvordan avhengige har det altså!

Så! Er det noen her som kan gi meg litt styrke til å motstå?!?

Jeg prøver mantraet mitt : Ingenting smaker så godt som tynn føles!

__________________




Nivanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 21:00   #2
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Kjære dere, gi meg styrke!

Drit i samboeren, hiv Zalo på!!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 21:17   #3
maritam
Juniormedlem
 
maritam sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 43
maritam er på en erverdig vei

Sv: Kjære dere, gi meg styrke!

Sender deg massevis av styrke! Lykke til!

maritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 21:18   #4
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Kjære dere, gi meg styrke!



Om det er noen trøst så spiste jeg to muffins i morges, og det skjedde ingenting. Ingen engler som kom dalende ned, ingen følelse av glede, ble ikke varm om hjertet, forelskelsen bruste ikke opp, ingen musikk i bakgrunnen, ingenting. Bare melsmak og belegg på tennene.

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 22:02   #5
Fat lemmy
Medlem
 
Fat lemmy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 61
Fat lemmy er på en erverdig vei

Hjelp meg igang igjen.

Trodde jeg hadde styrken til å klare dette jeg også, men nei. Klarte meg fint i 4 mnd, men så mistet jeg all viljestyrke. Absolutt all viljestyrke, og nå er jeg enda større en jeg var da jeg begynte. Sjønner ikke at noen greier dette i evigheter. Skulle virkelig ønske jeg klarte å overtale meg selv til å begynne på nytt, for jeg følte meg rett å slett fantastisk når kg forsvant. Nå er jeg atter blitt en karbojunkie, noe jeg IKKE trives med. Var mye lettere å stumpe røyken en å komme igang med ketose igjen. Kroppen vil opp mens hode vil ned.... rare ting, avhengig av karbohydrater. Så jeg trenger en tupp i ræva av dere her inne for å komme i siget igjen. Hva skal jeg gjøre for ikke å sprekke igjen? Kom med noen solskinns historier takk.

__________________



Det er ingen karbo i kjærlighet
Fat lemmy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low on carbs, nothing else. Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 22:05   #6
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Kjære dere, gi meg styrke!

Merkelig det der, for jeg klarer fint å la være slike ting som står rett i trynet på meg, foordi jeg sier bare til meg selv at "du har bestemt deg" også hører bare viljen etter, hehe.

Dessuten smaker det jo ikke noe godt. Det er jo ikke verdt det. Ikke i det hele tatt. Når man har holdt seg unna slike ting en stund og smaker på det, så merker man at det faktisk ikke er så himla godt allikevel. Det er bare hodet som tror det.

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 22:35   #7
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Kjære dere, gi meg styrke!

Viljen vil dessverre aldri holde i lengden når det er snakk om avhengighet. Vil anbefale dere å lese boken "Avhengighet" av Craig Nakken. Denne kan gi dere litt bedre innsikt i hvorfor dere gjør som dere gjør, og hva dere kan gjøre med det. Det dreier seg ikke om viljestyrke, det dreier seg ikke om viljestyrke, det dreier seg om avhengighet.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 23:33   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kjære dere, gi meg styrke!

Opprinnelig lagt inn av Nivanna, her.

Men, så kommer problemet, nå står restene på kjøkkenbenken (muffins, potetgull og sjokolade) OG JEG HAR SÅ LYST PÅ! Har vært så på nippet bort dit så mange ganger i kveld, og har bare stått på kjøkkenet og stirra på bollene.. Aaargh.. Kan ikke kaste det heller, har en samboer som nok skal spise det senere, og noe skal jeg ta med på jobb i morgen...

Hvorfor la andre dytte i seg ting som du ikke ville spist selv? Når du har det bra på en lavkarbodiett med en ren kropp uten gjær, mjøl og sukker... Hvorfor da gi andre disse tingene? Er det ditt ansvar at de skal "kose seg"? Hvorfor kan du ikke bare kaste de med god samvittighet og tenke at dette er faktisk ikke bra for noen, selv om de syns det er godt? OK, kanskje sambo blir litt skuffa, men det tar sikkert ikke livet av hverken han eller forholdet å gå glipp av det. Gi han en kurv jordbær i stedet!
Ikke tenk på det som et offer å gå glipp av muffinsene, men som et valg om en reinere kropp og en bedre helse! Noe som faktisk alle, inkludert sambo og kollegaer, også fortjener.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 08:25   #9
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Kjære dere, gi meg styrke!

Håper du klarte å styre unna
Jeg hadde en planlagt fråtsedag i går (17. mai), og spista alt jeg hadde lyst på å mere til. Nå føler jeg meg trøtt, doven, og full av mat... Har fått masse vann i kroppen, også, kjenner jeg. Æsj, dette var ingen god følelse!

Gleder meg til å komme meg tilbake i ketose. Dette var veldig nyttig, har ikke hatt en skikkelig sprekk ennå, bare sånne små hvor det bare gikk en halv dag før jeg var i ketose igjen. Nå kan jeg sammeligne høykarbo/lavkarbo, og gud bedre, lavkarbo er foretrekke!

(for en fantastisk ting å oppdage, siden jeg før kunne levd på ostepop og gelegodter ispedd fløtepasta og sjokkis. Nå er jeg veldig motivert til å fortsette mot målet; en slankere og sunnere megselv)

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 09:06   #10
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Kjære dere, gi meg styrke!

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.



Om det er noen trøst så spiste jeg to muffins i morges, og det skjedde ingenting. Ingen engler som kom dalende ned, ingen følelse av glede, ble ikke varm om hjertet, forelskelsen bruste ikke opp, ingen musikk i bakgrunnen, ingenting. Bare melsmak og belegg på tennene.

Hæhæ. Jæ... godt sagt. Stemmer på en prikk.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 09:29   #11
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Kjære dere, gi meg styrke!

Opprinnelig lagt inn av Nivanna, her.

Men, så kommer problemet, nå står restene på kjøkkenbenken (muffins, potetgull og sjokolade) OG JEG HAR SÅ LYST PÅ! Har vært så på nippet bort dit så mange ganger i kveld, og har bare stått på kjøkkenet og stirra på bollene.. Aaargh.. Kan ikke kaste det heller, har en samboer som nok skal spise det senere, og noe skal jeg ta med på jobb i morgen...

Har aaaldri hatt suget så sterkt før.. Begynner å skjønne hvordan avhengige har det altså!!

Hei Nivanna, har visst ikke hilst på deg før!

Hadde bare så lyst til å kommentere denne; jeg jobber med rehab av narkomane, og JA det ER likedan. For mitt eget vedkommende så ER jeg karbojunkie, og jeg er nødt til å ta det på alvor. Jeg må kalle en spade for en spade, og se på det faktum at de mekanismene som styrer meg er akkurat de samme som styrer de menneskene jeg jobber med.

Lavkarbo er ikke bare en slankekur for meg; jeg må ha en holdning til det at det er en avhengighet for meg, og være bevisst på de mekanismene som styrer meg. Dessuten, avhengighet? På fredag leste jeg en artikkel i Mat og Helse hvor det sto at kokainavhengige forsøksrotter foretrakk sukker istedet for kokain hvis de fikk velge. Det syntes jeg var skremmende. Sukker er et temmelig sterkt dop, og vi skal være klar over at det er akkurat det det er. Et dop, som kødder med kroppen din og gir deg forventninger og assosiasjoner til lystfølelse og tilfredsstillelse hvis du bruker det.

Jeg kan ikke ha rester stående i huset etter et selskap. Da får jeg sånne rare reaksjoner som du nettopp beskrev. Når gjestene har dratt kaster jeg restene. Dessuten har også jeg tydd til Zalo-trikset som ei beskrev ovenfor. Rett og slett grise til restene i søpla med Zalo, så det er uspiselig. Gjett hvorfor? Dessuten, når jeg skal ha gjester og skal servere diverse karbo til dem så må jeg alltid spise et stort fett måltid før de kommer, så det er lettere for meg å ikke bli sulten eller fristet.

Avhengighet ja? You bet.
KLem fra Nic

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 11:13   #12
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Kjære dere, gi meg styrke!

Jeg tenker egentlig at greit, 17. mai, så spis muffins, da! Det du mest sannsynlig vil oppleve er at den smaker ikke så godt som du trodde den kom til å gjøre. Smak litt potetgull, litt is, eller hva det nå er du har lyst på. Jeg tror det er bedre å gjøre det, og merke at det ikke var SÅ godt likevel, enn for alltid å ha lengselen etter det.

__________________


Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 12:37   #13
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Kjære dere, gi meg styrke!

Opprinnelig lagt inn av Svane, her.

Smak litt potetgull, litt is, eller hva det nå er du har lyst på. Jeg tror det er bedre å gjøre det, og merke at det ikke var SÅ godt likevel, enn for alltid å ha lengselen etter det.

Enig, Svane. Sånn tenker jeg også. Avhengige i rehab må også ofte "sprekke" et par ganger, for å finne ut at det ikke var så godt likevel. Da kan man liksom klare å legge fra seg den "lengselen".

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 16:56   #14
Nivanna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 42
Innlegg: 118
Nivanna er ny på veien

Sv: Kjære dere, gi meg styrke!

God nyhet : Jeg klarte det! Jeg holdt meg unna!


Opprinnelig lagt inn av Svane, her.

Jeg tenker egentlig at greit, 17. mai, så spis muffins, da! Det du mest sannsynlig vil oppleve er at den smaker ikke så godt som du trodde den kom til å gjøre. Smak litt potetgull, litt is, eller hva det nå er du har lyst på. Jeg tror det er bedre å gjøre det, og merke at det ikke var SÅ godt likevel, enn for alltid å ha lengselen etter det.

Hei Svane!

Vel, jeg har ikke for alltid lengselen etter det egentlig, var bare i går kveld hvor det var sånn ett ubeskrivelig sug! I hverdagen er det ikke noe problem.. Akkurat nå har jeg en streng periode, og det hadde vært så nederlag å være edru og klar og ikke skeie ut på store festen vi hadde, og så sittet her alene på en søndag og sprekt helt ...

__________________




Nivanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 16:58   #15
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Kjære dere, gi meg styrke!

Kjempebra!!

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 16:58   #16
Nivanna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 42
Innlegg: 118
Nivanna er ny på veien

Sv: Kjære dere, gi meg styrke!

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Hadde bare så lyst til å kommentere denne; jeg jobber med rehab av narkomane, og JA det ER likedan. For mitt eget vedkommende så ER jeg karbojunkie, og jeg er nødt til å ta det på alvor. Jeg må kalle en spade for en spade, og se på det faktum at de mekanismene som styrer meg er akkurat de samme som styrer de menneskene jeg jobber med.

Jeg kan ikke ha rester stående i huset etter et selskap. Da får jeg sånne rare reaksjoner som du nettopp beskrev. Når gjestene har dratt kaster jeg restene. Dessuten har også jeg tydd til Zalo-trikset som ei beskrev ovenfor. Rett og slett grise til restene i søpla med Zalo, så det er uspiselig. Gjett hvorfor? Dessuten, når jeg skal ha gjester og skal servere diverse karbo til dem så må jeg alltid spise et stort fett måltid før de kommer, så det er lettere for meg å ikke bli sulten eller fristet.

Hei!

Jeg spiste masse hele kvelden, men følte det var ingenting som hjalp, det var ett helt sinnsykt sug altså.. Som du sier, det er en avhengighet..

Men, jeg klarte det, så nå er man lykkelig..

__________________




Nivanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 08:35   #17
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Kjære dere, gi meg styrke!

Grattis grattis med vel overstått, bra jobba Nivanna! Dette suget er så forferdelig, sinnsykt sterkt av og til, og vi må alle finne oss strategier som gjør at vi kan komme over det. Noen ganger kan det være lurt å sprekke også, for som sagt å finne ut at det ikke var så godt allikevel. Men hvis man ikke greier å stoppe etterpå da, så må man ikke risikere å sprekke, det blir så vanskelig å hanke inn att.

Hold på mantraet ditt du; jeg bruker det samme jeg også.
Ingenting smaker så godt som tynn føles.
HURRA!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 14:04   #18
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp meg igang igjen.

Opprinnelig lagt inn av Fat lemmy, her.

Hva skal jeg gjøre for ikke å sprekke igjen? Kom med noen solskinns historier takk.

Gi f... i alle som prøver å dytte på deg ting du ikke har godt av. Vær uhøflig og si; nei takk, jeg synes det er koseligere å sitte her ilag med deg enn alene på do hele kvelden. Hiv alt du måtte ha i huset som du ikke skal spise, eller flytt din mat i eget skap, så du ikke må rote i andres karboer. Egen hylle i kjøleskapet? Gjør en avtale med deg selv om når en pause skal være, og når den slutter. Pauser slutter ved et bestemt klokkeslett på en bestemt dag. Men kanskje om noen måneder først?
Og inderlig masse lykke til.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp meg, kjære dere! iren84 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 14 28-11-07 12:45
Gi meg styrke Lovehandle Ketolysekuren 3 19-08-07 21:39
Den kjente og kjære matpakken! madelene Lunsj 11 14-02-05 11:58
Kjære kjære kjære Fedonisten Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 9 06-05-04 22:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no