Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Amming og høyfettkostholdNoen forskere i Huston har undersøkt effekten av to typer dietter på morsmelk. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Vitenskapelig
![]() |
![]() |
#2 |
Gjest
|
Sv: Amming og høyfettkostholdSpennende |
![]() |
![]() |
#3 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Amming og høyfettkostholdMen! En ting jeg lurer på angående dette temaet, dersom man går fra "vanlig" høykarbokosthold, og brått begynner med lchf-kosthold mens man ammer, og også går ned i vekt, kan det da ikke skje at man frigjør en del miljøstoffer som er lagret i fettcellene som kan gå over i morsmelka? Ikke som en advarsel mot lavkarbo, jeg tenker mer at man enten burde ha gått på lchf over tid, gjerne før man ble gravid, eller at man kanskje gikk for en mildere variant mens man ammer, sånn at man ikke går så mye ned i vekt. Bare en tanke |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Amming og høyfettkosthold
Akkurat det der har jeg lest, uten at det har kommet fra noen pålitelig kilde egentlig. Så om det er sant eller ei vites ikke.
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er et veldig godt og spennende spørsmål, men noe jeg ikke kan nok om. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Vitenskapelig
![]() |
![]() |
#6 |
Gjest
|
Sv: Amming og høyfettkostholdSlanking generelt frarådes når man ammer, kroppen trenger de ekstra ressursene for å opprettholde melkeproduksjonen. Mange snakker også om at slanking fører til at gifter frigjøres. Men det er ikke til å stikke under en stol at mange opplever økt melkeproduksjon i jula, den tiden da de fleste tar ting helt med ro og spiser mye mer fett enn til vanlig. Ribba hennar mor gjør godt på flere områder. |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Sv: Amming og høyfettkostholdDet er da vel ikke ukjent at slakining generelt kan spille inn veldig under amming, jeg tålte nesten ikke noe føe jeg fikk mindre mjølk. Men jeg tror jeg fint kunne spist lavkarbo/høyfett under amming uten at det gjorde noe. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Jeg har ikke mere referanser enn at det advares på helsestasjoner, hos jordmor ( jeg fikk beskjed om å vente med å slanke meg etter alle 3 fødseler) osv. Jeg har selv ikke klart å finne referaser, men de fleste av oss har blitt advart mot dette. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Sv: Amming og høyfettkostholdDet jeg vet om dette, er at man ikke skal være i ketose når man er gravid eller ammer. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon
![]() |
![]() |
#11 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Sv: Amming og høyfettkostholdMen hvilken risiko er det forbundet med å være i ketose når man er gravid? Vi snakker jo om kostindusert ketose, og du nevner oppkast, noe som vil tilsvare ketose provosert fram av sult! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
![]() |
Sv: Amming og høyfettkostholdProblemet med dette temaet er at det er så mange meninger, men ingen kan vise til referanser. Selv om man blir anbefalt div fra helsevesenet, kan det likegjerne være etter "førevar" prinsippet, som basert på faktisk kunnskap. Da er man jo likelangt. Mulig at de sjekker for ketose i frykt for ketoacidose i forbindelse med svangerskapsdiabetes. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Sv: Amming og høyfettkostholdFetpåmidten har et godt poeng her - dette er vanskelig å forske på. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Amming og høyfettkostholdDet er påvist at eskimomødre har rundt 500 ganger så høyt PCB-innhold i melka si som norske mødre. De lever ofte ketogent samt at de spiser mat med miljøgifter.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Høyfettkosthold og utholdenhet | Pål | Trening | 46 | 28-08-12 10:05 |
Mat&Helse: Insulinfri på høyfettkosthold | arnakristin | Nyheter / media | 1 | 13-05-09 13:18 |
Amming | syl | Lavkarbo generelt | 1 | 27-11-08 10:31 |
Amming | Evah | Spørsmål og svar | 6 | 11-08-08 10:47 |
amming | susanna | Generell diskusjon | 2 | 16-01-06 16:55 |